[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:18

Kimbeerly schreef:
het gaat gelukkig de goede kant op, de wondjes op haar oren en hoofd zijn aan het helen.
heb nu een 100 grams hals om, maar helaas schuurt ze nog wel aan de voerbak en mist ze daar nu weer een stuk manen, omdat de deken daar niet komt.
verder had ik nog een vraag over derfen, het geeft zo zwart af in de manen, en ik heb een haflinger dus dat zie je erg goed.
wat doen jullie daar tegen?

Minder opdoen, dus echt druppeltjes hier en daar alleen in de inzet van de haren (dus ech op de huid) en je kunt het wassen met speciale Derfen shampoo. Evt hebben ze ook die creme variant die ook goed zou moeten werken!

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:47

dan nog zie je het wel, want het wordt er gewoon vet van, maar probeer inderdaad zo gericht mogelijk te smeren, dus niet de hele hals eronder kliederen maar puur de plekken waar jeuk is.
Met de creme-variant kun je ook iets beter mikken.
De shampoo vind ik zelf niet denderend werken.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:06

MaartPaard schreef:
Trouwens, is het niet een idee de staart helemaal te bandageren? Ipv een eczeemdeken? Iemand ervaring mee?

Ik bandageer de staart van de mijne, gaat heel mooi!!
:j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:10

Mijne is zwart dus die derfen maakt niet uit! ;)

@Maartpaard, je hebt ook speciale staartzakken, lijkt me veiliger dan bandageren, daar kunnen ze nl. nog al eens last van krijgen en verstikking..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:50

maar bij een staartzak gaat het toch om de staart en niet om de staartwortel, dus dan heb je daar toch niets functioneels aan voor eczemers?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:01

je hebt toch ook van die losse staartflappen?
zo'n staartrokje met ook elastiek aan de onderkant :+

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:02

Mijn haflinger krijgt nu sinds 2 weken kruiden erbij gevoerd en zijn manen hangen ineens naar beneden, terwijl ze eerst omhoog (punk) stonden van het schuren. Dit zag ik na een dag of 5 voeren ineens. Maar.. is het vliegjesseizoen nu over of komt het echt door de kruiden? Verder is er niks veranderd in het voerschema en ze lopen ook nog buiten.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:28

Kimbeerly schreef:
verder had ik nog een vraag over derfen, het geeft zo zwart af in de manen, en ik heb een haflinger dus dat zie je erg goed.

ipv derfen ItchExit Oil gebruiken; dat bevat geen teer en is goedkoper; werkt super.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:43

madamX schreef:
Kimbeerly schreef:

ipv derfen ItchExit Oil gebruiken; dat bevat geen teer en is goedkoper; werkt super.

Bedankt voor de tip :D
heeft het dezelfde werkingen als derfen? en waar haal je het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:03

Vraagje: werkt Leovet zoals andere dingen? Namelijk: het wordt eerst slechter en dan beter?
Ben nu een dikke week bezig en zag vandaag schilfers, heel veel schilfers, in de manen, terwijl hij eigenlijk zelden schilfers heeft. Dus nu vroeg ik me af of de Leovet daar misschien mee te maken heeft? Dat het misschien slechte huid is die eraf moet ofzo en dat het daarna kan stabiliseren?

Heb trouwens veel, héél veel vliegbeestjes gezien vandaag := Pfff ...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:11

Hier stikt het ook weer/nog van de prikkenbeestjes :( Heb vandaag weert zijn maantop ingesmeerd met derefn. Heb het in een spuitje gedaan en zo direct op zn huid gespoten.
Maar ben zoooo blij met die burka! (behalve zijn kont en staart, want die zitten allebei zwaar onder de stront, maar goed, elk voordeel heeft zn nadeel, moeten we maar denken...) Maar de manen onder zn burka zijn alweer handbreedte bijna!!! :):)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:13

Zijn er hier mensen die puur cullico druppels gbruiken of gebruikt hebben?/

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:15

Hebben jullie de dekens al af?

Mijn poown wordt dit weekend geschoren en wilde dan de halsdeken af laten, winterdekentje op.
Maar durf het nogn iet zo geod aan...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:20

Ik heb hem nog steeds onder zn burka + Bucas staan. Vliegt nog teveel rond en vanmiddag schuurde hij ook weer, dus kan hier nog niet af.... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:23

Neen, de deken gaat hier ook nog niet af hoor, zeker niet na wat ik vandaag heb zien rondvliegen :=
Hij vindt de deken ook weer helemaal prima, had hem daarstraks even bloot omdat ik hem geborsteld had en de Leovet in z'n manen & staart gedaan en toen gingen in een andere weide paarden door de draad uit dus heb ik die van mij even laten staan, maar hij heeft toch veel tijd in z'n stalletje doorgebracht hoor ... (al wisselde hij wel af, want hij moest wel weten waarom z'n baasje met andere paarden bezig was :') ). En toen ik daarna z'n deken weer ging aandoen ging hij er helemaal voor staan ... Braaf hoofd erdoor (moet je over het hoofd aantrekken) en toen hoofd omhoog zodat ik z'n neus kon goed doen en toen die goed zat braaf hoofd naar beneden zodat ik z'n oren kon fatsoeneren. En daarna gewoon rustig blijven staan zodat ik alles kon vastmaken. Zalig zo'n paard :D :))

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:15

Leovet heb ik ook, het helpt even tegen de jeuk maar niet zo lang. Ik zou het niet weer kopen, ook omdat er iets onsmettend in zit (alcohol ofzo) en daar kan mijn paard niet zo goed tegen. Ik kan mij voorstellen dat het wat prikt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:29

Hmmm ik twijfel dan ook...

Jeuk heeft mijn pony totaal niet. En wil ook niet dat dat natuurlijk komt...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 06:01

[***] schreef:
Vraagje: werkt Leovet zoals andere dingen? Namelijk: het wordt eerst slechter en dan beter?
Ben nu een dikke week bezig en zag vandaag schilfers, heel veel schilfers, in de manen, terwijl hij eigenlijk zelden schilfers heeft. Dus nu vroeg ik me af of de Leovet daar misschien mee te maken heeft? Dat het misschien slechte huid is die eraf moet ofzo en dat het daarna kan stabiliseren?

Heb trouwens veel, héél veel vliegbeestjes gezien vandaag := Pfff ...

kan best zijn dat het gewoon schilfers zijn van de leovet zelf.
als dat opdroogt dan schilfert het ook :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:00

Leovet Bio Huid olie toch? Want je hebt vrij veel producten van Leovet..
De Huidolie kan wel eens iets gaan schilveren als je er iets teveel van gebruikt. Elke dag gebruiken vind ik ook wel vaak (maar die van mij staat met een halsdeken op, dus dan regent alles er ook niet gelijk weer vanaf als je het erop smeert). Ik smeer het ook altijd alleen maar op de plekken waar echt actief geschuurd wordt (ook trouwens wel voor niet eczeem-paarden). En dan is het vaak de volgende dag al rustig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:59

hier gaat de deken ook nog niet af hoor. Moet zeggen dat Wisse nog op rust staat en ik er vanavond pas weer heenga sinds maandag dus ben benieuwd hoe het hem vergaat qua jeuk maar ik verwacht wel goed.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:08

Hier blijft de deken gewoon op. Toch weer wat geschuurd zag ik wel. Niet kaal geschuurd, maar de haren in het midden van de manenkam wat afgebroken.
Altijd een delicaat stukje daar in het midden ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:23

Misschien komt het doordat het constant waait waar ik sta maar mijn paard staat al enkele weken, misschien wel een maand, dekenloos en zonder jeuk..
De manen groeien als een gek bij en paard is totaal happy.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:35

het ene paard en de ander kan wel verschillen.
we hebben op stal nog een eczemer staan en die loopt al minstens 3 weken met blote hals en schuurt helemaal niet,die heeft ook geen plekjes meer

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:08

Bij Flip heb ik, na 2 weken dekenloos te hebben gestaan, de deken toch weer op gedaan. Arm paard had echt weer jeuk. Het mag dan wel koud zijn in de nacht maar overdag is er nog een lekker zonnetje.

Volgend seizoen ben ik van plan om het écht goed aan te pakken. Ik wil beginnen met de marstall muesli en een goede (dure) exceemdeken kopen. Nu zijn er twee types deken, de rambo sweet inch hoody dekens en de pagony/boett bruine dekens.

Nu ben ik benieuwd wat voor deken jullie hebben en waarom jullie voor die deken hebben gekozen. Flip heeft dit seizoen met een Epplejeck deken gelopen, een rambo sweet itch hoody look-a-like. Ik was er best tevreden mee, Flip had geen jeuk en de deken schuurde zo goed als niet. Ik vond alleen wel dat het een best wel stevige/dikke/zware deken was, wat me niet heel erg comfortabel lijkt. Hij is nu wat kapot dus ben op zoek naar een extra. Een boett-idee deken lijkt mij net een 'tweede huidje'. Dus, wat zijn de voor- en nadelen van deze dekens? Ik ben benieuwd :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:12

Ik heb de pagoni en ik krijg hem bij mijn haf bijna niet over het hoofd, erg lastig dus. Ik wil volgend jaar de Rambo kopen voor hem. :)