Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jannepauli schreef:fargo schreef:Bij ons op stal is een paardje bevangen en heeft kanteling van hoefbeen van 2 % weet er hier iemand of dat veel of weinig is? Ik heb zelf verder - gelukkig - weinig ervaring met hoefbevangen paarden.
Valt nog mee, het kan erger.
Een goede bekapper/smid kan daar het nodige aan corrigeren.
Hielen verlagen zoals Nammie zegt volgens de PN normen zou ik maar niet doen.
Nammie schreef:Zou je dat nooit doen? Kun je uitleggen waarom niet?
Mijn ervaring is dat het juist direct verlichting geeft , samen met de toon zeer kort bekappen tot in de witte lijn.
Dit werkte bij een shet/haflinger en kwpn'er , en ik zou het morgen direct zo weer op deze manier doen gezien het resultaat.
Douraque schreef:Vandaag was de DA op stal, heb met hem de symptomen besproken. Hij zei dat ik de test kan doen, maar gezien zijn leeftijd is dat slechts tijd rekken. Hij zei dat hij het persoonlijk niet zou doen enkel op grond van leeftijd dus. Hij is dinsdag weer op stal, dus dan zou ik het alsnog kunnen doen
Maar ik weet het echt niet meer. Aan de ene kant ja hij is 26 jaar en hij heeft de symptomen. Vooral die mok/ dik been helpen in dit geval niet, zeker in combinatie met zijn artrose loopt hij in het begin stijf/licht kreupel. Maar aan de andere kant, hij is als wij buiten wandelen extreem vrolijk en ook op de wei. Hij wil dan graag rennen en beetje het baasje uithangen
Wat is nu wijsheid?