tamary schreef:Mag ik vragen waarom de mais en de biks niet mag volgens jou, maar pulp en zemelen wel? Ik heb niet veel verstand van wat er precies allemaal inzit en vraag me af wat volgens jou het cruciale verschil is.@Annetje : biks en mais eruit gooien. Kuurtje goede pro en prebiotica geven (bv Synbiozyme van NAF) dan kan hij de voedingsstoffen weer optimaal opnemen. Verder pulp + zemelen + lijnzaad(olie).
Wat ik trouwens ook nog vergeten te zeggen was dat hij eerst bijna elke dag een (of meer) winterpeen kreeg en nu niet meer. Helaas zijn ze niet meer te koop bij ons in de supermarkt.
Brokken ga ik afbouwen, mais zal ik ook doorgeven, dat dat niet meer hoeft. In de winter heb ik lijnzaadolie gevoerd en dat ging inderdaad erg goed. Zijn vacht glansde er meer van, misschien dat het nu ook wel helpt. Bedankt voor het meedenken!
Moniekk jammer dat je je paard gaat verkopen vanwege haar medische problemen, maar ik kan het me helemaal voorstellen als je paard er echt heel erg veel last van heeft.