fargo schreef:Olav Frenzel is een paardentandarts dus, vijlt hij met vijlen of electrisch? Is hij goed?
Hier in mijn omgeving niet echt goede ervaringen mee...
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fargo schreef:Maar hij is dus heel rustig begrijp ik? Een van onze paarden is behoorlijk gestressed door DA maar laatste keer liet ie het toch heel goed toe en is niet verdoofd, toen was de ander weer zo'n stressballetje. De jonge mannen die hier komen, reageren dan net niet goed vind ik, ze worden bozig en dat moet je bij mijn gelderse mannen nie doen nie.
fargo schreef:Jannepauli schreef:Het is duur, ja. Maar het is ook niet een middel dat je constant moet gebruiken. Meestal red je het - kuurmatig - met één flesje in de beginfase van pergolide geven. Ik heb dat nu al zo vaak gezegd - het werkt ook bij het evt "misselijk" worden ( verlies eetlust) in de eerste dagen.
Klopt, maar topic is nu ook al heel groot, niet alle informatie komt direct naar boven .. of is op dat moment relevant voor iemand ..
Jannepauli schreef:Tja.. Olav.. ken hem heel goed - mijn man heeft ook ooit zijn website gemaakt. Hij heeft korte tijd mijn paarden gedaan maar was niet tevreden. Te snel, te slordig. En zweverig, maar daar heb ik niks mee. Ja, erg rustig maar de meeste tandverzorgers zijn rustig en meestal zit het probleem ook meer tussen de oren van de eigenaar dan dat het paard echt last heeft. Een goede en serieuze tandarts ( ze is écht arts, geen verzorger die heeft leren vijlen) is Hestadent.
http://www.hestadent.nl/
IMJ schreef:Jannepauli schreef:Tja.. Olav.. ken hem heel goed - mijn man heeft ook ooit zijn website gemaakt. Hij heeft korte tijd mijn paarden gedaan maar was niet tevreden. Te snel, te slordig. En zweverig, maar daar heb ik niks mee. Ja, erg rustig maar de meeste tandverzorgers zijn rustig en meestal zit het probleem ook meer tussen de oren van de eigenaar dan dat het paard echt last heeft. Een goede en serieuze tandarts ( ze is écht arts, geen verzorger die heeft leren vijlen) is Hestadent.
http://www.hestadent.nl/
Dit is dus niet het geval..
Had eerder Olav gehad en ging met de rest van de club mee naar een ander, gewoon omdat dat zo uit kwam.. Leek me ook prima om een ander is te laten kijken. Ik dacht dat pony altijd zo relaxed was als bij Olav. Had absoluut geen stress verwacht. Het bleek dus totaal anders te zijn.
Bagatelliseren is dus niet nodig.
Jannepauli schreef:Het is duur, ja. Maar het is ook niet een middel dat je constant moet gebruiken. Meestal red je het - kuurmatig - met één flesje in de beginfase van pergolide geven. Ik heb dat nu al zo vaak gezegd - het werkt ook bij het evt "misselijk" worden ( verlies eetlust) in de eerste dagen.
fargo schreef:Bij ons op stal is een paardje bevangen en heeft kanteling van hoefbeen van 2 % weet er hier iemand of dat veel of weinig is? Ik heb zelf verder - gelukkig - weinig ervaring met hoefbevangen paarden.