Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:02

fargo schreef:
Olav Frenzel is een paardentandarts dus, vijlt hij met vijlen of electrisch? Is hij goed?

Hier in mijn omgeving niet echt goede ervaringen mee...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:08

fargo schreef:
Maar hij is dus heel rustig begrijp ik? Een van onze paarden is behoorlijk gestressed door DA maar laatste keer liet ie het toch heel goed toe en is niet verdoofd, toen was de ander weer zo'n stressballetje. De jonge mannen die hier komen, reageren dan net niet goed vind ik, ze worden bozig en dat moet je bij mijn gelderse mannen nie doen nie.

Hij is en blijft heel rustig inderdaad.
Alle stresskipjes bij ons (waaronder de mijne) blijven rustig.
Voor ons de reden geweest bij hem te blijven. (Plus het feit dat onze paarden geen tand/kiesproblemen hebben gehad na zijn bezoek)

Maar zoals je hier al leest zijn de meningen verdeeld :)

Jannepauli

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:45

Tja.. Olav.. ken hem heel goed - mijn man heeft ook ooit zijn website gemaakt. Hij heeft korte tijd mijn paarden gedaan maar was niet tevreden. Te snel, te slordig. En zweverig, maar daar heb ik niks mee. Ja, erg rustig maar de meeste tandverzorgers zijn rustig en meestal zit het probleem ook meer tussen de oren van de eigenaar dan dat het paard echt last heeft. Een goede en serieuze tandarts ( ze is écht arts, geen verzorger die heeft leren vijlen) is Hestadent.
http://www.hestadent.nl/

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:51

fargo schreef:
Jannepauli schreef:
Het is duur, ja. Maar het is ook niet een middel dat je constant moet gebruiken. Meestal red je het - kuurmatig - met één flesje in de beginfase van pergolide geven. Ik heb dat nu al zo vaak gezegd - het werkt ook bij het evt "misselijk" worden ( verlies eetlust) in de eerste dagen.

Klopt, maar topic is nu ook al heel groot, niet alle informatie komt direct naar boven .. of is op dat moment relevant voor iemand ..

Relevante informatie dringt dus niet door.. :)

Misschien is het een oplossing als het tweede deel van dit topic geopend wordt ( bijna aan de 500 pagina's), er eens een goede introductie over PPID, de medicatie en middelen geschreven wordt - zoals ik ook voor het Centrale Topic voor Hoefbevangenheid gedaan heb. Dat geeft nieuwe klantjes alvast een basis.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:51

Ik ben erg tevreden met Daan Staller :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:58

Jannepauli schreef:
Tja.. Olav.. ken hem heel goed - mijn man heeft ook ooit zijn website gemaakt. Hij heeft korte tijd mijn paarden gedaan maar was niet tevreden. Te snel, te slordig. En zweverig, maar daar heb ik niks mee. Ja, erg rustig maar de meeste tandverzorgers zijn rustig en meestal zit het probleem ook meer tussen de oren van de eigenaar dan dat het paard echt last heeft. Een goede en serieuze tandarts ( ze is écht arts, geen verzorger die heeft leren vijlen) is Hestadent.

Dit is dus niet het geval..
Had eerder Olav gehad en ging met de rest van de club mee naar een ander, gewoon omdat dat zo uit kwam.. Leek me ook prima om een ander is te laten kijken. Ik dacht dat pony altijd zo relaxed was als bij Olav. Had absoluut geen stress verwacht. Het bleek dus totaal anders te zijn.
Bagatelliseren is dus niet nodig.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:12

Die Mieke Roelse ziet er goed uit.. Ik vind het alleen zo jammer dat de meeste DA's die paardentandarts zijn ook electrisch vijlen en dus standaard verdoven. Mijn 3 paarden zijn allemaal niet echt geschikt voor het electrische werk - vlgs mij, als ik terugkijk naar wat voor trauma mijn vorige paard aan een behandeling met black-and-decker over hield..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:20

Naomi is echt een stresskip met vreemden... Dus altijd een roesje. Heerlijk lekker rustig, alles elektrisch geveild. Geen nare ervaring voor haar en niet voor mij.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:23

IMJ schreef:
Jannepauli schreef:

Dit is dus niet het geval..
Had eerder Olav gehad en ging met de rest van de club mee naar een ander, gewoon omdat dat zo uit kwam.. Leek me ook prima om een ander is te laten kijken. Ik dacht dat pony altijd zo relaxed was als bij Olav. Had absoluut geen stress verwacht. Het bleek dus totaal anders te zijn.
Bagatelliseren is dus niet nodig.

Bagatelliseren? Ach, ik ken Olav goed genoeg om hem geen bijzondere kwaliteiten uit het hogere spirituele vlak toe te kennen. En als je een vervanger hebt gehad die wat minder 'kalm' overkwam, tja, dat kan. Maar er zijn veel goede en rustige tandverzorgers die hun werk goed doen. En dan blijven de berichten van 'gene zijde' je bespaard :)

Hestadent/Mieke Roelse: ze werkt electrisch maar echt niet met een Black&Decker hoor! Ze verdooft maar heel licht, paarden zijn er zo weer uit en het helpt onnodige stress te voorkomen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:44

Je hoort mij niet zeggen dat er geen andere goeie zijn.
Er wordt gevraagd naar ervaring met Olav en ik geef eerlijk antwoord.
Thats It.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:00

Het idee om het deel 2 topic te starten met een overzicht van herkenningpunten , waardes , medicatie en hoe te starten ed . Wel erg handig lijkt me dat ...
Zinti's uier nog droog . Dus ik nog blij .
Jeuk is ook kalm . Alleen kan ik nu overdag niet even luchten zonder deken omdat de dazen haar pakken -:(-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:05

Vind ik ook handig, dan hoeft het niet steeds herhaald te worden. :)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:44

pfff , kan weer on line.
Modem kapot , bij de buren ook.
En een boom om , maar we leven nog!

Ik heb al veel verschillende tandartsen en tandenverzorgers gezien.
De laatste was in Emmeloord , dat NOOIT weer! Was een echte tandarts...
Maike liet zich niet behandelen , dus in de opvoelbox met verdoving. Maike liet zich nog niet behandelen , dus weer verdoving.
En toen was hij zo suf dat er 2 man moest komen om zijn hoofd hoog te houden , uiteindelijk met takel aan plafond hoofd hoog gehouden , en toen werd Maike weer even wakker tussendoor , en zat hij op zijn reet , met halster nog vast aan plafond...Paniek!!! echt!
Mijn lieve paardje die ik het liefst savonds mee naar bed nam , wat door 5 man en 2
verdovingen niet te houden.
Kun je je voorstellen dat ik in janken ben uitgebarsten toen Olaf ''even'' de tanden en kiezen ging doen , zonder verdoving , en Maike bleef nadien gewoon bij hem staan?!
Zolang ik geen grote problemen zie , mag Olav lekker bij mijn paarden de kiezen komen vijlen.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:46

Jannepauli schreef:
Het is duur, ja. Maar het is ook niet een middel dat je constant moet gebruiken. Meestal red je het - kuurmatig - met één flesje in de beginfase van pergolide geven. Ik heb dat nu al zo vaak gezegd - het werkt ook bij het evt "misselijk" worden ( verlies eetlust) in de eerste dagen.

Sorry , maar ben nog maar op pagina 55 met lezen.....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:07

:D

Nammie, waar woon jij eigenlijk?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:02

Vlek eet haar brokjes en muesli weer goed, laat nu alleen haar hooi weer teveel liggen pffff
Had een klein proefzakje gekregen van Cavalor Fiber Force. Die vond ze heel lekker. Ga er dus maar een zak van halen. Mest is nog steeds wisselend. Eergister een redelijk mooie keutel, gister weer een flats en vanmorgen geen keutel in de stal. Wel pas laat op stal (half 11) en vanmorgen als vroeg naar buiten (voor 8 uur)
Ze is wat frisser, en vlotter in haar beweging. En ik had het idee dat ze kuiltjes boven haar ogen krijgt!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:10

Setteli heb je ook luzerne in huis? Dan kun je wat hooi vervangen op die manier? Fijn dat je wel verbetering al ziet, mest nog wel wisselend, dat lijkt me best lastig. Kuilen kunnen inderdaad al best stiekem voor de dag komen hoor ;-)

Zinti - nog steeds droge uier, goed nieuws!!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:12

Ik heb Daily Plus, maar wil ze niet eten. Als ik het door haar brokjes doe, laat ze die ook staan.
Ga de fiber force dus maar eens proberen, schijnen veel vezels in te zitten

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:29

IMJ schreef:
:D

Nammie, waar woon jij eigenlijk?

Huh? waar is mijn berichtje gebleven?
Verbinding is echt K-U-T.
Ik woon in drenthe , in de buurt van Coevorden

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:23

Oké, ik dacht misschien bij mij in de buurt omdat jij Olav ook als tandarts hebt :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:44

Bij ons op stal is een paardje bevangen en heeft kanteling van hoefbeen van 2 % weet er hier iemand of dat veel of weinig is? Ik heb zelf verder - gelukkig - weinig ervaring met hoefbevangen paarden.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:48

Valt nog mee , dat zou dus in PN termen inhouden dat je de hielen moet verlagen , en dan nog 2 % erbij om te zorgen dat hoefbeen parallel loopt aan de grond.
Het feit dat die gekanteld is , is trouwens niet goed.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:40

Echt sneu, is een paard uit de kudde waar wij altijd bij hebben gestaan, eerder stonden we met 7 paarden in die wei, nu staan ze er met 4 paarden in...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:47

fargo schreef:
Bij ons op stal is een paardje bevangen en heeft kanteling van hoefbeen van 2 % weet er hier iemand of dat veel of weinig is? Ik heb zelf verder - gelukkig - weinig ervaring met hoefbevangen paarden.

Valt nog mee, het kan erger.
Een goede bekapper/smid kan daar het nodige aan corrigeren.
Hielen verlagen zoals Nammie zegt volgens de PN normen zou ik maar niet doen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:54

Ik denk dat ze in Bodegraven zijn geweest, hij schijnt 3 maanden binnen/in paddock te moeten blijven -O- -O-