Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yaffie schreef:Vraagje: zijn er mensen die een zandkuur hebben gegeven naast pergoquin/prascend? Ik heb heel wat berichten nagelezen, want ik heb eens gelezen dat je de medicatie en de zandkuur dan niet op hetzelfde tijdstip mag geven, omdat de medicatie anders niet kan worden opgenomen door de maag. Weet iemand dit zeker? En hoeveel uren moeten er tussen zitten?
Celebi schreef:Op zich is het niet gek dat je paard nu verhaard hoor. De langste dag is aangebroken plus de hormonen die je geeft kunnen net even wat ontregelen waardoor het misschien nu van start gaat. Het zou fijn zijn als jouw paard er baat bij gaat hebben!
Mocht je niet zeker weten wat je wilt met een kwartje of een halfje dan kun je over een maandje laten hertesten. Als de waarde op een kwartje dan al vrij laag is kun je het laten. Is de waarde dan nog steeds niet heel erg gezakt dan kun je dat halfje overwegen.
Pumpkins schreef:Celebi schreef:Op zich is het niet gek dat je paard nu verhaard hoor. De langste dag is aangebroken plus de hormonen die je geeft kunnen net even wat ontregelen waardoor het misschien nu van start gaat. Het zou fijn zijn als jouw paard er baat bij gaat hebben!
Mocht je niet zeker weten wat je wilt met een kwartje of een halfje dan kun je over een maandje laten hertesten. Als de waarde op een kwartje dan al vrij laag is kun je het laten. Is de waarde dan nog steeds niet heel erg gezakt dan kun je dat halfje overwegen.
De hoeveelheid haar die er nu is afgekomen is niet te vergelijken met de normale rui van deze periode. Dit was echt vloerkleedjes niveau. Nooit verwacht dat ik daar zo blij mee kon zijn. Goede tip. Ga het op een kwartje houden en dan testen.
Pumpkins schreef:Paarden met ppid zijn ook gevoeliger voor hoefbevangenheid. Was de vorige aanval met hoge dosis medicatie? Is hij ook getest op welke waarde hij zit met medicatie?