[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:12

intel_1x schreef:
helaas was een deken niet afdoende (buik, benen, hoofd) en kan ik idd niet rijden zonder vliegenspray op te doen. met regnachtige dagen heeft hij de deken niet op en werd hij ingespoten met vliegenspray.
ik heb met terugwerkende kracht gekeken hoeveel ik aan vliegenspray heb uitgegeven en was daar ook wel van geschrokken. rijvliegendekens komen knutten trouwens doorheen....

Op regenachtige dagen, als het ook vrij warm is, zijn er naar mijn idee hordes knutten.....
Waarom hield je je paard de deken niet op?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:22

nadita schreef:
opisop_shop schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam zoveel geld uitgeven aan vliegensprays?!
Als ze een deken ophebben heb je toch geen vliegenspray meer nodig?
En als ze tijdens het rijden last krijgen, gebruik je toch een rij-vliegendeken?

Mijn idee.... Das wel heel veel geld Intel.
Ik spuit idd ook alleen maar vliegenspray tijdens het rijden/longeren.

Ik brouw altijd mijn eigen vliegensprays...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:40

Sanet schreef:
nadita schreef:

Mijn idee.... Das wel heel veel geld Intel.
Ik spuit idd ook alleen maar vliegenspray tijdens het rijden/longeren.

Ik brouw altijd mijn eigen vliegensprays...

Ja ik ook, een scheutje derfen erdoor doet wonderen

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:40

Scheelt vast een bom duiten Sanet....
300 euro per seizoen aan vliegenmiddelen is wel heel veel geld. En als het dan maar goed werkte...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:49

nadita schreef:
Scheelt vast een bom duiten Sanet....
300 euro per seizoen aan vliegenmiddelen is wel heel veel geld. En als het dan maar goed werkte...

Ik heb dit jaar maar 1x gemaakt ook. Omdat ik er bijna 3 maanden niet opgezeten heb omdat ze zo ziek was geweest. Dus dat scheelt ook wel.
Maar 300 euro vind ik wel heel erg veel hoor!

Persevero

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:14

zodra jullie de paarden onder de regendeken hebben schuren ze dannog steeds? we hebben een nieuw paard op stal die ook wat last heeft van jeuk. maar ze staat inmiddels onder een regendeken van rambo wel een goede dus. maar ze schuurd nog steeds.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:29

Heleboel mensen gaan nu de fout in.
Houdt alsjeblieft de deken op nog, wil je je paard niet treffen als afgeschuurd pleeborstel.

ciana2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:58

Het is inderdaad nog veels te warm voor deze tijd van het jaar, gisteren was een ramp wat muggen betreft. gisteren haar stalluikje aangepast met buizen zodat ze zich niet kan schuren en toch nog frisse lucht krijgt en naar buiten kan kijken. jammer ze weet zich als een slang te buigen om toch nog een stuk hoekje te vinden om tegen aan te schuren. conclusie voortaan luikje dicht en mag ze door het raampje naar buiten kijken. Het gaat je door merg en been ik heb mijn hele leven paarden maar deze is mijn eerste exzemer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:13

voor de paarden die ook tijdens het rijden ontzettend last hebben heeft de Meulenkamp een rijvliegendeken.
Grappige anekdote trouwens; ik heb ze een aantal jaar geleden bij een bestelling van een nieuwe deken, gevraagd om me een paar kapotte dekens mee te sturen voor een paar tientjes, met erbij vermeldt dat ik een rijvliegendeken wilde bouwen. Heb het geprobeerd maar mijn pony had het toen niet zo erg dat ik het door heb gezet, had toen een halsdeel die je tijdens het rijden kon gebruiken, en een achterkant die je eraan vast kon maken. Nu hebben ze het dus zelf ontwikkeld, blijkbaar vonden ze mijn idee wel goed :D
Alleen denk ik wel dat er maar heel weinig mensen zijn die er gebruik van maken...
http://www.uwdierenarts.nl/cust/meulenk ... n.php?i=20

Afbeelding

Je zou natuurlijk aan 1 kant de buikflap vast kunnen maken en aan de andere kant onderaan de deken de gespen, zodat je ook buikbescherming hebt, zonder dat er elastische banden over de rug heen hoeven want dat past nu natuurlijk niet meer. Masker er evt bij op en voila ;)
Lijkt me een beter idee dan E300 per jaar aan vliegensprays!

Of naai bij een gewone rijvliegendeken op de staartflap en hals gewoon een stuk stof in zodat de knutten er niet doorheen kunnen prikken, is een stuk minder warm dan bovenstaande deken ;)
And whilde your at it, naai er dan een buikflap aan en gebruik een masker met rijden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:21

66996236 schreef:
zodra jullie de paarden onder de regendeken hebben schuren ze dannog steeds? we hebben een nieuw paard op stal die ook wat last heeft van jeuk. maar ze staat inmiddels onder een regendeken van rambo wel een goede dus. maar ze schuurd nog steeds.

Die van mij staat nu onder de regendeken (200grams inmiddels gister op gedaan). Met hals, en dat gaat vooralsnog vrij goed. Alleen het stukje direct achter de oren is iets onrustig, maar dat is al van eerder en er zitten ook wat schurft plekjes lijkt het. Maar als een paard al aan het schuren was voordat de regendeken op kwam, dan gaat dat niet ineens over.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:21

die van mij heeft regendeken met losse eczeemhals en masker, ik doe het nog niet af in elk geval.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:06

_CS_ schreef:
Heleboel mensen gaan nu de fout in.
Houdt alsjeblieft de deken op nog, wil je je paard niet treffen als afgeschuurd pleeborstel.

nee want dan krijg je dus wat appie had en gaat alsnog alles er af.

nog een keertje:
die knutjes zijn pas niet meer actief als het ONDER de 5 graden is en blijft.
daarboven worden ze weer actief en gaan prikken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:09

opisop,die deken is 140 euro zeg!!
wel een hele leuke uitvinding. :)
als ze die nou ook in gewone uitvoering maken?
lijkt me wel handig met die rits er in :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:11

Hmmja, hier gaat de deken echt nog niet af hoor, ookal vind poon dat dat best wel kan :+ Nu ben ik even de baas :')
Ben ook begonnen met die Leovet, al krijg ik wel dat rood dopje niet open, ligt dit aan mij? :')
Zijn er bepaalde dingen die je gaat zien als de Leovet helpt ofzo? Of heb je dan gewoon geen schilfertjes meer en gaan de manen mooi groeien (maw: zie ik dat pas over een jaar ofzo? :+ ).

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:12

De mijne staat alweer onder winterstaldeken 300 gram. Met een losse eczeemhals (afgeknipt van oude eczeemdeken).
Buiten heeft hij er een ongevoerde regendeken overheen.

Was het net beetje droog, gggrrrrrrrrrrr regent het alweer. :(
Wou de paarden net nog even naar buiten doen. Zit in een ongelooflijke regendepressie. Bah!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:20

Het is hier alweer eventjes droog Nadita, nog even wachten :)

@[***] De leovet werkt niet preventief ofzo, dus wat je ziet als je het gebruikt op geschuurde plekken dat ze er eigenlijk niet de volgende dag weer op geschuurd hebben, en dat als het open is, dat de wond sneller heelt.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:24

Zon schijnt nu wel weer. Maar mijn bak staat blank. Niet rijden dus....

Doe ze toch nog maar even buiten. Even frisse lucht happen.

@ Sabine: als je het dopje eraf doet (en de fles is nieuw) moet je effe het puntje eraf knippen. Weet niet of je dat al gedaan had?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:25

sabine,je moet het puntje er af knippen! :D :P

je bedoeld die leovet biohuidolie?
die heb ik ook net weer gehaald voor appie,ik vind het veel beter werken dan de eczemabalm :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:59

Aaaaaaaaaaaah, knippen! Juist ja, zover was ik nog niet _O- :') Sorry :))

Probleem bij die van mij is (naja, gelukkig maar) dat hij zich niet open schuurt, enkel dus als ik pech heb de manen eraf en je ziet dat er wat gerommeld is (onder de deken) zeg maar .. Z'n staart ziet nog heel mooi uit, maar als je daar in gaat wrijven merk je wel dat hij toch jeuk heeft. Dus daarom dat ik die Leovet daar ook op wil smeren, om wat te verzachten en hier en daar wat te herstellen. Maar aangezien ik niet echt kan zien of er echt opnieuw geschuurd is (tenzij z'n halve manenkam eraf ligt natuurlijk :+ ) vraag ik me dus af of ik ga zien dat het helpt .. Want als het niet helpt steek ik dat geld wel in wat anders :Y)

Ik heb trouwens niet de huidolie maar de manenliquid. Denk ik toch :') (de olie hadden ze niet in de winkel, vandaar)
Ik vind hetgeen wat in de fles is toch geler uitzien dan op de foto's van de liquid, maar er staat normaal wel liquid op :+ Is misschien maar een gedacht van mij ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:04

ik zat ook al te draaien aan de ding haha,tot ik dus bedacht om gewoon de punt er af te knippen :D
ik ben net gisteren begonnen met de leovet dus we gaan gelijk op.

appie zijn huid was niete cht kapot,maar 2 plakjes,maar het gaat vooral om dat het goed werkt tegen de jeuk :j
ik heb wel de olie
de manenliquid heb ik ooit gehad,maar heb nooit gemerkt dat die hielp,plus dat ik het veel te waterig vond en zo teveel gebruikte.
ohw ja en dat spul prikt op open plekjes. :+
maar kan best zijn dat het bij jouw pony wel goed helpt hoor, niet elk middel werkt bij elk dier evengoed

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:06

Hallo, ik heb een haflinger met zomereczeem, ben een beetje behoorlijk belazerd eigenlijk, heb hem begin van het voorjaar gekocht, toen was er niks van te zien/aan te merken en het is ook niet gemeld. Hij is echter zo leuk dat ik het maar laat. Ik heb hem alweer in de winterdekens, is het wijsheid om een winterdeken met hals aan te schaffen..? Is mijn eerste eczeempaard... Heb hem wel veel binnen en elke dag midden op de dag een paar uurtjes buiten. Verder gebruik ik Sweet itch van Sectolin, maar dat vindt hij niet erg prettig, Neovet is beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:16

@ ellepel : aha, wat leuk :)
Nuja, ik zal na deze fles wel beslissen of er nog een volgende komt of niet .. Beetje stom dat het nu bijna einde seizoen is, al heeft die vorig jaar het ook gepresteerd om bij -20°C z'n manen eraf te schuren .. dus ik zit te denken of ik het niet zou doorsmeren ...
Het is inderdaad wel knoeispul heb ik gemerkt := Maar de olie hadden ze hier niet, ik ga nog eens wat andere winkels af, misschien hebben die wel wat en anders zie ik wel, misschien kan ik het wel eens via internet bestellen ofzo (al zit je dan weer met verzendkosten wat het gelijk zo leuk duur maakt :+ ).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:26

soms scheelt het wel waar je het koopt.
zo koop ik normaal altijd mijn supplementen bij de paardendrogist,maar was ik afgelopen week op de site van equimatch geloof ik en die hadden hetzelfde supplement voor dik 8 euro goedkoper.
kijk dan scheelt het wel in de verzendkosten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:27

Dan maakt het inderdaad wel een verschil :j
Ach, ik zie nog wel, eerst deze maar eens opwerken :Y)
Blijf jij het gewoon het hele jaar gebruiken? Of stop je eens het seizoen echt over is?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:33

@ Lante, je moet ze onder eczeemdeken zetten, in de winter hoef je geen deken met hals want als het zomereczeem is schuren ze in de winter niet ivm afwezigheid van de mugjes.