Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nammie schreef:Moet je nagaan , na 5 weken nog steeds zoon groot verschil!
Das een goed resultaat lijkt me Zinzi!!
Hier heeft Fik 3 dagen zijn prakje laten staan , wat ik niet erg vond aangezien hij vet genoeg was geworden.
Verder at hij ook wat minder, maar hij kan het lijden. Gisteravond at hij zijn prakje weer en viel aan op het hooi.
Hij lijkt wat meer last van de warmte te hebben dan de zwarte fries , hij zweet meer...
Vandaag ook week 6 in...
fargo schreef:Stress en wijzigingen kan hij op dit moment dus niet goed mee overweg.. door de hoge productie van cortisol (stresshormoon).
Heb het wel eerder gehoord over een ouder paard met cushing dat werkelijk ging gillen en brullen als vriendjes even vertrokken. Zou ook wel weer beter moeten worden als zijn hormonen op orde komen, maar wel erg sneu. Weet niet meer, hij kreeg wel magnesium he?
IMJ schreef:Het lijkt me dat Fargo bedoelt dat er al veel stress is door het hogere cortisollevel.. of dat het paard eerder gestresste reacties vertoont. Dus wanneer je er nog meer reden tot stress bijgeeft zou dit meer problemen kunnen opleveren.
Zinzi! Wat een nieuws!
Nammie schreef:fargo schreef:Stress en wijzigingen kan hij op dit moment dus niet goed mee overweg.. door de hoge productie van cortisol (stresshormoon).
Heb het wel eerder gehoord over een ouder paard met cushing dat werkelijk ging gillen en brullen als vriendjes even vertrokken. Zou ook wel weer beter moeten worden als zijn hormonen op orde komen, maar wel erg sneu. Weet niet meer, hij kreeg wel magnesium he?
Ja , maar heel erg weinig...ben het nu weer wat aan het opbouwen , want mogelijk dat hij daardoor ook zijn prakje heeft laten staan...
Het is ook best mogelijk dat hij gewoon verlatingsangst heeft , ik ben tenslotte al zijn 4 de eigenaar in 10 jaar.
Tot nu toe ben ik ook wel ''fout'' bezig geweest. Elke keer als ik met Tekla wegga , zijn het nog korte stukjes. Ze is net ingereden.
Dus hij is nog in alle staten als we weer terug komen.
Maar ik durf Tekla nu niet een hele dag mee te nemen...
fargo schreef:Nammie schreef:
Ja , maar heel erg weinig...ben het nu weer wat aan het opbouwen , want mogelijk dat hij daardoor ook zijn prakje heeft laten staan...
Het is ook best mogelijk dat hij gewoon verlatingsangst heeft , ik ben tenslotte al zijn 4 de eigenaar in 10 jaar.
Tot nu toe ben ik ook wel ''fout'' bezig geweest. Elke keer als ik met Tekla wegga , zijn het nog korte stukjes. Ze is net ingereden.
Dus hij is nog in alle staten als we weer terug komen.
Maar ik durf Tekla nu niet een hele dag mee te nemen...
Hij zal misschien al verlatingsangst hebben, door de vele wijzigingen/verhuizingen in zijn leven én daarbij de cushing/cortisol zal daar op dit moment niet echt bij helpen.
By the way:
Ik had in de beginfase van willy ook magnesium spuiten in huis, die je voor wedstrijden etc gebruikt. Die zou je evt kunnen geven of een deel ervan als je weet dat je zo even weg wilt. Dan help je hem in ieder geval met zijn stress. En het hoeft niet over zijn voer en het is makkelijk doseren.
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... gic/102422
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... tan/102412
Jannepauli schreef:Het is duur, ja. Maar het is ook niet een middel dat je constant moet gebruiken. Meestal red je het - kuurmatig - met één flesje in de beginfase van pergolide geven. Ik heb dat nu al zo vaak gezegd - het werkt ook bij het evt "misselijk" worden ( verlies eetlust) in de eerste dagen.
fargo schreef:Olav Frenzel is een paardentandarts dus, vijlt hij met vijlen of electrisch? Is hij goed?