Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nathalie84 schreef:Zen staat vandaag voor het eerst onder zijn sweet itch, blijft zover ik kan beoordelen goed liggen.
Ik zag alleen vanmorgen dat hij zijn boeg had geschuurd, iemand hier ervaring mee? Tevens had hij wat kale plekjes op zijn hoofd, maar hij kan nog wel eens lomp zijn, dus ik weet niet of het irritatie/eczeem is of dat het wondjes waren.
Hij is wel kort geleden behandeld voor schimmel, misschien dat die plekjes daar nog van zijn?
Kinke schreef:carina schreef:Hippo Ex-Cema?
Hoi Carina,
dit produkt staat in de nieuwste Phryso van het friese paarden stamboek.
Heb jij hier ervaring mee?
Nathalie84 schreef:hebben jullie daar een foto van? ik heb de plekjes voor zolang even behandeld met wondcreme. De wondjes zitten trouwens wel onder het vliegenmasker.
Kinke schreef:roosj, heb je het dan over hippo-ex-cema?
Bojangles schreef:Ja bij Indy ook, precies onder haar voorpluk is het altijd kaal en onder de buik ook. Maar heb niet het idee dat het van het schuren komt, maar dat het 'gewoon' kaal wordt omdat ze zomereczeem heeft. Bij haar zit daar zowiezo weinig haar ook in de winter niet.
ellepel schreef:indi:
alle haarwervels zijn gevoelige plekken voor zomereczeem.
kruintjes,maar ook de kruin die paarden op de buik hebben is zo'n eczeemplek.
carina schreef:Ik heb contact gehad met de firma, en wat info gekregen over het product, inmiddels een 2 maanden geleden? Die info staat als ik het goed begrepen heb ook in de Phryso, maar ik heb zelf de Phryso niet![]()
Het schijnt dat het product half juli op de markt komt, en ik wil het zeker gaan proberen! Past helemaal in mijn gedachtengang van tekort aan voedingsstoffen/ problemen met het omzetten.
Geen ervaring dus helaas...