purple schreef:Ik heb een vraag:
Mijn pony heeft sinds kort jeuk, voorheen had ze nooit kriebelplekjes waarvan ze een puntlipje kreeg, daarom is het nu duidelijk dat ze jeuk heeft. Ze heeft het in haar manen, rondom haar schoft, tussen haar schoft en lendenen en borst. Ik kan nergens schilfertjes zien oid, ze is ook niet stuk, op haar rug zaten een tijdje geleden wel een kluitje vliegjes (soort kleine versie van de huisvlieg).
Ze heeft geen overgewicht, ik heb in die periode niets veranderd qua voeding, wel na blessure weer op het land voor 4 uur per dag, maar voor die tijd stond ze ook op het land en voorgaande jaren ook zonder problemen.
Vrijdag komt de dierenarts langs op stal en die komt dan ook meteen bij mijn pony kijken, maar waarop zou ik kunnen laten checken?
Meer dan 5 jaar geleden (6,7,8 jaar?) is ze 2x bevangen geweest, zou het dan iets met insuline resistentie kunnen zijn?
Ze krijgt van Feral Nutrimash, Vitalbix en Lucerne en lijnzaadolie en af en toe wat rozenbottels.
Hoelang krijgt ze deze Lucerne al?
Volg het topic van Vitalbix maar eens, heel veel paarden krijgen last van jeuk door hun Lucerne!
Mijn paard heeft daar ook last van gekregen, maar die heb ik van de lucerne afgehaald. Die staat nu op fiberforce, enkel Nutrimash wat ze nog gaat krijgen in de winter van Vitalbix.... Tenzij ik een andere goede en betere slobber vind.