Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blon_D schreef:Laukje gaat nu haar 2de week op prascend in. Ze staat nu 5dagen op een halve en ik zie absoluut een verbetering! Waar ik alleen over twijfel is of dit genoeg voor haar is.. Misschien verbeterd ze nog meer als ik de dosis toch verder opbouw? De DA zei 1 tablet per dag.. Lauk was altijd een dominante tante en die is weer op en top terug, toch vind ik haar nog wel wat duffig in haar blik waardoor ik niet goed weet wat ik nu moet..
fransje23 schreef:Blon_D schreef:Laukje gaat nu haar 2de week op prascend in. Ze staat nu 5dagen op een halve en ik zie absoluut een verbetering! Waar ik alleen over twijfel is of dit genoeg voor haar is.. Misschien verbeterd ze nog meer als ik de dosis toch verder opbouw? De DA zei 1 tablet per dag.. Lauk was altijd een dominante tante en die is weer op en top terug, toch vind ik haar nog wel wat duffig in haar blik waardoor ik niet goed weet wat ik nu moet..
Dat dilemma heb ik ook hoorGeef nu sinds 2 dagen een halve pil en twijfel het daarbij te laten of verder op te bouwen. Merk geen grote verschillen maar de klachten waren ook minimaal dus kan niet heel veel verwachten.
Aangezien het een progessieve ziekte is en in de toekomst de dosis mogelijk verhoogd moet worden heb ik haar liever nu zo laag mogelijk qua dosis.
Heb ook bedacht om nu geen monnikspeper te gaan voeren. Werking daarvan is ook niet oneindig en dan hebben we nog wat opties achter de hand.
fransje23 schreef:Mijne is 23 jaar en verder gezond en fit. Had dan ook niet verwacht dat ze PPID zou hebben.
Juist omdat het een hogere dosis aardig in de kosten kan open wi ik deze nu zo laag mogelijk houden. Dan zit er nog wat meer speling in mochten de klachten in de toekomst toenemen.
Blon_D schreef:Die van mij is helaas erg bekend met hoefbevangenheid en heeft bijna geen tanden en kiezen meer. Ikk voer haar dus ook nog maandelijks 45 euro extra bij en ze staat op duivelsklauw omdat ze ongemakken heeft door de geschiedenis van hoefbevangen zijn.. Als ze het dan kan redden met max 1 pil laat ik haar met liefde nog lopen maar als dit niet voldoende is moet ik toch aan mijzelf en mijn andere paard gaan denken, hoe egoïstisch dit ook voelt