Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wupke schreef:maar die moet wel vaak gemaakt worden.
Kinke schreef:mausie, ik zweer ook bij de soepjurk
jullie hadden nog wat info tegoed mbt het artikel in de Phryso:
't heet Hippo-Ex-Cema en bedacht door Arie van der Windt, ingenieur plantengenetica, afgestudeerd aan Wageningen Universiteit. Hij zocht een stal waar hij Friese paarden kon rijden en kwam zo in aanraking met zomereczeem. Bij planten kun je een positieve reistentie ontwikkelen voor ziektes zoals schimmels. Hij bedacht dat polypeptides en bepaalde aminozuren de invloed van de steekjes zouden kunnen neutraliseren.Ze hebben nu zo'n 150 testpaarden behandeld.
De polypeptides en aminozuren zijn toegevoegd aan zonnebloemolie en poeder.Alle paarden verbeterden, de ene na 3 dagen al, de ander na 2 weken. Nadeel is dat het supplement zeer snel in het lichaam wordt afgebroken, je moet dus in het seizoen iedere dag het supplement geven.
Klinkt wel interessant toch?
ellepel schreef:als je je shet brood geeft met lijnzaad word het volgens mij wel een heel soppig geheel of niet?
want je moet toch wel een flinke scheut doen dacht ik.
die dikke manenkam heeft ap dus ook,ik denk dat je shet dan toch teveel gras eet?
heel veel producten die je op de manenkam smeert worden wat lijmerig..dus dat er schilfers af komen als het product opgedroogt is.
sweet itch is dus wel een heel goed middel,maar daar zie ik ook wel dat het wat schilfert hoor
eczema balm is ook een hele goede tegen de jeuk.
tamary schreef:FahyaFemke schreef:het word misschien over het hoofd gelezen door de vele berichten en tips,. maar mag ik de shetlander met eczeem nu wel of geen brood geven? Daar doen we de lijnzaadolie namelijk op.
En had ik al gezegd dat het middel horsol NIET bevalt? Het arme beest heeft super schilfers, alsof je dr volgesmeerd heb met lijm en dat dan opgedroogd is (zie je het voor je? arm beest!)
en jeuk!! heel de tijd liggen en rollen enzo. We hebben het spul gelijk niet meer gebruikt natuurlijk, VA gebelt, en die zei ohja, dat hebben we nog niet gehoord. maar we gebruiken het ook nog maar kort dus het is testen :|
nou fijn!!!!! Iemand nog tips om dit te verzachten?? Heel haar hals is nu gerimpelt en warm en door de rimpels denk ik rolt de hele huid er af. Boven op manenkam is super dik en schilferig. Nog een zalfje of olie dat misschien werkt?
Ik heb van de HEMA babyolie, maar daar zit parfum in zag ik, zou dat mogen? Het is wel voor "de gevoelige huid", maar wel voor een mens. Ik hoop op tips!!
Brood = graan = zetmeel, dus liever niet.
Je kan kijken of je shet lijnzaadslobber lust. Dan heb je ook de slijmstoffen etc. van het lijnzaad. Verder van het gras af,op hooi zonder kunstmest, 4x per week goed in het zweet werken, eind van het weideseizoen reingingskuur (en begin ook). Middel waar ik heel blij mee ben (nu niks meer nodig dankzij volledig hooi trouwens) is Sioskin. Dat legt een laagje op de huid zodat de mugjes niet meer kunnen steken.
carina schreef:Hippo Ex-Cema?
FahyaFemke schreef:Ok dus ook niet alleen met zonsop- en ondergang op doen. Misschien dat onze shet dus nu ook tot de Boettdeken komt, gewoon standaard vliegendeken op moet?
Kinke schreef:pastel, is jouw paard dan ook een testpaard voor hippo ex-cema? (aangezien het nog niet via DA's te verkrijgen is? )