Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:26

Ondanks de jeuk ellende heb ik wel een knappe foto van een veel slanker paard :-)
Wie wil hem even voor me posten ?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:41

egnie schreef:
Ik snap heel goed wat ze bedoelen met de afgewerkte olie. (ook dat het eigenlijk heel slecht is) Echter jeuk is iets verschrikkelijks en vele malen erger dan pijn. Ik ben ook blij dat jullie het vrij makkelijk opnemen. Ik was al een beetje bang voor een rel. Ik wilde het echter gewoon gemeld hebben omdat het bij de fries enorm goed geholpen heeft. We hebben het er ook maar zo kort mogelijk gebruikt. Zodra de jeuk onder controle was direct weer overgegaan op de "goedgekeurde" smeersels.

Zag trouwens nog leuke foto's voorbij komen!

Ik weet er helaas alles van. Mijn ruin was zo erg dat ik een aantal jaar geleden eraan dacht om hem in te laten slapen vanwege de jeuk.
Hij had alles kapot , zijn hoofd/hals/rug/buik en vooral zijn koker.
Op een gegeven moment kon hij niet eens meer uitschachten , hij had zijn koker helemaal aan gort getrapt.
Niets hielp ,tot ik hem uiteindelijk van de wei heb gehaald , en geen grammetje suiker meer gaf. Hooi werd geweekt , en verder kreeg hij helemaal niks.
Hij heeft 2 jaar lang geen grasspriet gegeten , en het was onder controle!
Alleen zijn manen en zijn staart schuurde hij nog steeds , maar zijn buik/hoofd en koker liet hij met rust.
Daarna is hij stukje bij beetje weer wat gras gaan eten , en nam ik de afgeschuurde manen en staart voor lief. Maar hij had geen wonden meer , en zodra hij toch weer een wond kreeg , dan ging hij weer even van het gras af.
Toendertijd ook het advies van afgewerkte olie gekregen , en als ik het had kunnen vinden op dat moment , dan had ik het er ook echt opgesmeerd , maar ik hoorde al vrij snel wat voorn zooi het eigenlijk is, dus nooit geprobeerd...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:42

Ik zie nog geen foto van zinti! , ben wel nieuwsgierig!
wel van focussend! Mooie foto van een mooi peerd!!

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:16

Zinzi_jewel schreef:
Ondanks de jeuk ellende heb ik wel een knappe foto van een veel slanker paard :-)
Wie wil hem even voor me posten ?

Als je hem naar mij stuurt wil ik hem voor jou posten

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:26

Ik ben ook benieuwd naar de foto ZINZI!

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:08

Hier een video van Shamrock zijn vacht (gisteren) Je kan duidelijk zien dat keel en nek al goed kort en glanzend is en vanaf de schouders het nog behoorlijk lang is maar het komt nog beetje bij beetje toch los

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:03

Zal hem zo mailen Dookia . Thanks alvast ...

Heb nu nog 20 prascend pillen . Maar wil ze ergens goedkoper vandaan halen .
Betaalde nu bijna 2 € per pil . En het kan goedkoper las ik hier .
Waar was dat en scheelt het nog als je een hele doos zou nemen .

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:03

hier een foto waar jullie het ook kunnen zien

Afbeelding

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:06

Voor Zinti
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:10

Dank Dookia .. Je bent sneller als de wind !
Wat vinden jullie van haar lijn ?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:14

Zinzi: Ziet er een heel stuk beter uit. Heel goed zelfs.
Als ik de vachtjes van jullie paardjes bekijk ziet dat er allemaal super uit. Vlek zit nog heel dik in haar vacht, maar begint nu wat los te laten. Als er aan trek dan krijg ik er 3 haren uit, dat is 3x zoveel als eerst. Ga van de week haar wel scheren. Het gaat zo warm worden. En als ik wacht totdat al het haar er uit komt, is het al weer winter :+

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 07:21

Citaat:
Heb nu nog 20 prascend pillen . Maar wil ze ergens goedkoper vandaan halen .
Betaalde nu bijna 2 € per pil . En het kan goedkoper las ik hier .
Waar was dat en scheelt het nog als je een hele doos zou nemen .

ik heb al van alles geprobeerd en geïnformeerd maar ik betaal ook 2 euro per pil. Dat kost het bij de meeste dierenartsen helaas. De gouden tip moet nog komen ben ik bang.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:37

Wat ziet zinzi er goed uit!

Mistral gaat vanaf vandaag over maar een halve pil!

Ik heb voor 60 pillen 102 euro betaald!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:51

dookia schreef:

[ Afbeelding ]

Ziet er vreemd uit. Is dit nou echt een cushing vacht?
Ik kan bij Tekla nog vlechtjes leggen in de haren van haar billen , maar verder zijn ze er hier helemaal doorheen nu.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:55

Zinzi_jewel schreef:
Dank Dookia .. Je bent sneller als de wind !
Wat vinden jullie van haar lijn ?

Ze is wat minder plofferig inderdaad.
Maar ze blijft er zo goed uitzien! die vacht die blijft glimmen as een tierelier!!
Heeft ze op deze foto ook al allemaal van die kapot geschuurde plekken met viezigheid?

ps; hier 105 euro per 60 stuks , net de ''leuke'' rekening van de dierenarts van mei binnen gekregen... :evaw: vakantiegeld!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:36

Nammie schreef:
dookia schreef:

[ Afbeelding ]

Ziet er vreemd uit. Is dit nou echt een cushing vacht?
Ik kan bij Tekla nog vlechtjes leggen in de haren van haar billen , maar verder zijn ze er hier helemaal doorheen nu.

Dit is wel een cushing vacht maar wel al mooi kort, maar bijvoorbeeld dat beetje gouden kleurtje, de golden glow is dan wel weer cushing invloed en wat langer haar er boven op - al is dit al prachtig kort hoor voor een paard met cushing en hij glanst!

Zinzi - Zinti ziet er goed uit hoor!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:43

Oke , ik heb alleen maar foto's gezien van de ''extreme '' gevallen , met die krullerige enorm dikke vacht.
Maar dit is dus een tussenfase zeg maar?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:46

Nammie schreef:
Oke , ik heb alleen maar foto's gezien van de ''extreme '' gevallen , met die krullerige enorm dikke vacht.
Maar dit is dus een tussenfase zeg maar?

Nee dit is eigenlijk een fase waarin het (weer) onder controle komt, dus nog wel wat langer haar en de kleur is nog te gouden maar verder ziet het er prima uit.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:49

Ja hij glimt er ook al over...
Ik wil ook glimmende paarden :j

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:25

Wat zien jullie paarden er goed uit!

Mijn haf heeft al een tijdje haar 'gewone' zomervacht, uiterlijk is er aan haar niks te zien. Nu moet ik zeggen dat de ACTH-waardes ook wel enorm gedaald zijn, dus dat scheelt.
Het enige waar ze onwijs veel last van heeft is jeuk.. Gezien jullie het er net over hadden, kom ik even voorbij.. :)

Er is tot nu toe niks te vinden geweest in haar bloed, ze heeft geen luizen, geen mijten, niks.. Heb haar twee maal gewassen met Sebacil, heeft niks geholpen. Ze krijgt appelazijn om haar afvalstoffen wat kwijt te raken, ze staat niet op het gras.. Ik weet niet meer wat we kunnen doen.

De jeuk zit ook niet alleen bij haar hals/staart/buik zoals ze had van d'r SME, het zit over haar gehele lijf.
Ze schuurt zich tot bloedens toe open, met name haar hals en hoofd liggen helemaal open (in één week gebeurd)..
Las op de vorige pagina iets over Neck Worms.. Zou dat het kunnen zijn?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:41

Tja.. het zou kunnen.. alhowel de nekworm (Onchera) in NL niet zo vaak gespot wordt.
Lastig te bestrijden - het advies van ECIR (Dr Kellon) is 3 weken achter elkaar ontwormen met een Ivermectine product ( dus 1 x per week en dat dan drie weken achter elkaar).

Jeuk na het starten van pergolide heb ik nog niet gehoord - zal eens navragen biij ECIR hoe de ervaringen daar zijn.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:43

Anne had de jeuk al voordat ik met de Prascend begon. Ik hoopte toen dat het door haar Cushing kwam en dat het met de Prascend minder zou worden. Maar dat was niet het geval. Ze bleef wanhopig overal tegen aan schuren, kon haar niet meer vast zetten, want niks was veilig voor d'r.
Ook konden vreemde mensen ineens aan d'r zitten, want die konden haar kriebelen.
Vorig jaar ging het eind december/begin januari over..
Maar nu kwam het weer terug rond eind april.. Na het wassen met Sebacil was het twee/drie dagen minder en nu heeft ze zich in een week tijd helemaal open geschuurd..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:49

@Jasia - Toch ook eens denken aan Wendal Herbs, Stop itch misschien? Dat is bloedzuiverend en dat zorgt ervoor dat de huid kalmeert en opschoont, maar zorgt er tevens voor dat je paard minder interessant wordt voor eventuele beestjes of vliegjes die de jeuk veroorzaken. Doordat het bloed opschoont door de kruiden, gaat het paard minder ruiken en minder aantrekkelijk zijn voor vliegen. "Vies" bloed is het lekkerste ;-) Heb er zelf hele goede ervaringen mee en ze vinden het lekker, dus geen straf om te geven.
Heb dit zelf jaren gegeven aan mijn fargo, voorjaar beginnen en in de zomer, op een gegeven moment was een lagere dosis dan de voorgeschreven dosis al voldoende om hem jeukvrij te houden.

Huidproblemen horen natuurlijk wel bij cushings helaas, hoe is haar verdere conditie en haar weerstand denk je?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:55

Dankjewel! Vorig jaar kreeg ze Moody Mare bij en dat at ze niet.. Ze heeft ook al eens IJslands Zeewier gekregen, om te zuiveren.. En ook dat at ze niet.. Knoflook eet ze ook niet.. En dat zijn wel dingen die in de Stop Itch zitten, dus ik vrees eigenlijk dat ze die ook niet zal eten..
Eigenlijk is ze een waardeloze haflinger, ze eet niks.. _O-

Qua Cushing merk je er verder niks aan. Ze kwam prima uit haar vacht, beter dan de meeste paarden die ik zie. Ze glanst, heeft appeltjes en rent rond als een twee-jarige.. :+
Ze staat op rust wegens spat, maar dat schijnt ze niet erg te vinden. Waar ze vroeger flipte na twee dagen rust, staat ze nu heel tevreden met haar mini-mannen in de wei en geniet van onze wandelingetjes..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:02

Maar doordat ze op rust staat, zal haar weerstand niet optimaal zijn en dat merk je dan aan haar vacht.
Hoeveel wandel je met haar?

Er zit niet veel knoflook in Stop itch trouwens, want de mijne was ook niet gek op knoflook en die vond dit echt lekker..
Zeewier is op zich alleen ook echt niet lekker..

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... tch/101809
ingredienten..