[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:35

He, wat vervelend ellepel... Verleden jaar ging het wel goed toch? Toen heb je hem toch druppels gegeven van iemand hier op bokt? Kan dat het verschil zijn?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:36

Ellepel: geen idee, is een flesje van de VA zelf, staat alleen anti-parasiet op Clown. Ik moet het wel oplossen 1 cc op 1 ltr en handschoenen gebruiken Nagelbijten / Gniffelen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:39

zammie Pling Pling

zou best kunnen,maar vorig jaar ging ap ook op stal om 6 uur savonds en nu niet dus dat verschilt ook.
komen 2 nieuwe paardjes bij ons op stal en 1 ervan moet ook naar binnen snachts,dus misschien dat ap dan ook wel weer naar binnen gaat.
dan schuurt hij eerst natuurlijk wel,maar ja als het helpt.

natalie ik denk dat je iets van sebacil hebt.
dat moet je waarschijnlijk om de 7 dagen gebruiken?
kan ook imaverol zijn trouwens.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:55

Roxy_loveU schreef:
Iemand ooit al fenonolf geprobeerd??
Dat helpt bij ons heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed!!!

Ja hier nog een!
Heb het ook al een paar x in het topic geplaatst maar het werkt bij ons ook goed je!
Is wel erg prijzig Bloos

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:58

De mensen waar ik in de zomervakantie voor gaan werken hebben het daar ookal over, maar het is zoooo duuuur xD

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:03

ellepel schreef:
natalie ik denk dat je iets van sebacil hebt.
dat moet je waarschijnlijk om de 7 dagen gebruiken?
kan ook imaverol zijn trouwens.

ik denk sebacil, imaverol heb ik hem pas geleden al mee behandeld ivm schimmel, dit is minder stroperig. ik moet 3x wassen met telkens 4 dagen er tussen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:14

Ik lees hier vaak mee omdat mijn paard een tijd terug begon met schuren. Een heel stuk manen had hij afgeschuurd en hij was ook aan zijn staart begonnen.
Ik heb hem elke dag met koud water goed afgespoeld (manen en staart) en om de dag flink sweet itch erin masseren. Als ik dit niet deed, ging hij weer schuren.

Nu staat hij sinds een week dag en nacht op de wei, maar aan de andere kant van de straat. Een kale wei, onbeperkt hooi en water. Hij krijgt gewoon nog elke dag 1,5 kg sportbrok bijgevoerd omdat hij snel vitaminentekort heeft (uit zich in haaruitval en overal aan likken) en *plop* weg jeuk! Verward ZIjn manen beginnen weer flink te groeien en aan zijn staart is niets meer te zien.
En dat terwijl het in die wei echt stikt van de steekbeesten en kleine vliegjes en derglijke en ik de sweet itch er niet insmeer, ook afspuiten doe ik niet omdat hij dan kletsnat de wei weer op moet.

Rara hoe kan dit Verward Een ander paard in de wei is nu juist erger gaan schuren en die heeft dezelfde overgang ondergaan.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:16

Mischa4ever schreef:
Wat natuurlijk ook nog kan is een singelbontje voor 5 euro kopen, die doormidden knippen zodat je 2 delen hebt en dat om de banden heen doen Lachen

thanx.. ik zal eerst het kruisen proberen.. en als dat niet het gewenste resultaat heeft het bontje!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:18

Suc6!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:44

Nathalie84 schreef:
nou, ik heb wat rondgesnuffeld, morgen eens gaan kijken bij de diverse winkels hier in de buurt. Durf het niet aan om zomaar via internet te kopen, ivm de maat.

hoe wil je t dan doen? paard meenemen naar de winkel? Knipoog

passen mag altijd wel en terugsturen als t niet goed is?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:47

Terugsturen is altijd zo'n gedoe vind ik Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik bestel heel eigenwijs toch altijd via internet Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:49

ik ook. liefst 2e hands gewoon Lachen

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:54

Precies, lekker goedkoop Lachen

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:03

ik koop ook heel veel tweedehands Ja, alleen dit paardje zit precies tussen 185 en 195 in, dus de ene keer is het 185 en de andere keer 195. Daarnaast moet je via internet heel vaak de retourkosten betalen a 6,20. Hier bij de ruitersportzaak krijg ik ook nog een fikse korting, en ik kan de deken altijd terugbrengen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:10

Annetje schreef:
Rara hoe kan dit Verward Een ander paard in de wei is nu juist erger gaan schuren en die heeft dezelfde overgang ondergaan.

niet elk paard is hetzelfde..die van jou kon waarschijnlijk niet goed tegen het gras en dat andere paard heeft het juist misschien wel nodig..

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:17

het word misschien over het hoofd gelezen door de vele berichten en tips,. maar mag ik de shetlander met eczeem nu wel of geen brood geven? Daar doen we de lijnzaadolie namelijk op.
En had ik al gezegd dat het middel horsol NIET bevalt? Het arme beest heeft super schilfers, alsof je dr volgesmeerd heb met lijm en dat dan opgedroogd is (zie je het voor je? arm beest!)
en jeuk!! heel de tijd liggen en rollen enzo. We hebben het spul gelijk niet meer gebruikt natuurlijk, VA gebelt, en die zei ohja, dat hebben we nog niet gehoord. maar we gebruiken het ook nog maar kort dus het is testen :|
nou fijn!!!!! Iemand nog tips om dit te verzachten?? Heel haar hals is nu gerimpelt en warm en door de rimpels denk ik rolt de hele huid er af. Boven op manenkam is super dik en schilferig. Nog een zalfje of olie dat misschien werkt?
Ik heb van de HEMA babyolie, maar daar zit parfum in zag ik, zou dat mogen? Het is wel voor "de gevoelige huid", maar wel voor een mens. Ik hoop op tips!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:22

als je je shet brood geeft met lijnzaad word het volgens mij wel een heel soppig geheel of niet?
want je moet toch wel een flinke scheut doen dacht ik.

die dikke manenkam heeft ap dus ook,ik denk dat je shet dan toch teveel gras eet?
heel veel producten die je op de manenkam smeert worden wat lijmerig..dus dat er schilfers af komen als het product opgedroogt is.
sweet itch is dus wel een heel goed middel,maar daar zie ik ook wel dat het wat schilfert hoor
eczema balm is ook een hele goede tegen de jeuk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:27

FahyaFemke schreef:
het word misschien over het hoofd gelezen door de vele berichten en tips,. maar mag ik de shetlander met eczeem nu wel of geen brood geven? Daar doen we de lijnzaadolie namelijk op.
En had ik al gezegd dat het middel horsol NIET bevalt? Het arme beest heeft super schilfers, alsof je dr volgesmeerd heb met lijm en dat dan opgedroogd is (zie je het voor je? arm beest!)
en jeuk!! heel de tijd liggen en rollen enzo. We hebben het spul gelijk niet meer gebruikt natuurlijk, VA gebelt, en die zei ohja, dat hebben we nog niet gehoord. maar we gebruiken het ook nog maar kort dus het is testen :|
nou fijn!!!!! Iemand nog tips om dit te verzachten?? Heel haar hals is nu gerimpelt en warm en door de rimpels denk ik rolt de hele huid er af. Boven op manenkam is super dik en schilferig. Nog een zalfje of olie dat misschien werkt?
Ik heb van de HEMA babyolie, maar daar zit parfum in zag ik, zou dat mogen? Het is wel voor "de gevoelige huid", maar wel voor een mens. Ik hoop op tips!!

Brood = graan = zetmeel, dus liever niet.
Je kan kijken of je shet lijnzaadslobber lust. Dan heb je ook de slijmstoffen etc. van het lijnzaad. Verder van het gras af,op hooi zonder kunstmest, 4x per week goed in het zweet werken, eind van het weideseizoen reingingskuur (en begin ook). Middel waar ik heel blij mee ben (nu niks meer nodig dankzij volledig hooi trouwens) is Sioskin. Dat legt een laagje op de huid zodat de mugjes niet meer kunnen steken.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:43

verkeerde topic.
Laatst bijgewerkt door Danique1990 op 08-07-08 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:48

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:57

Misschien wil ze er graag een met eczeem? Tong uitsteken

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:02

nee, juist niet. Ik ging zocht bij zoeken naar een shetlander, en kwam hier terrecht. ik plaatste het voor ik zag wat voor 'n topic dit was. nee hoor dankje, 1 pony met zomerexceem vind ik meer dan genoeg.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:14

Dat kan ik me heel goed voorstellen ja Knipoog

gabystoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:25

Hmm,,, mijn paard heeft ook zomerexzeem:S
we hebben hem een tijdje een pagony deken omgedaan..
alleen die deken begon te strak te zitten om zijn kont..
dus het leek elke keer net alsof die had geschruurd;p
maar dat deed die dan helemaal niet
we hebben nu een duurderde deken om hem hangen ook voor eczeem en dan ook nog speciaal tegen uv stralen"D
het gaat egt super
ja soms heeft die wel wat haartjes recht overheind staan maar niet meer tot bloedens toe gelukkig(K)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:28

Welke deken heb je er nu op dan?