[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:59

Fenix,gewoon deken er op, tegenwoordig zijn de dekens zo ademend dat ze er wel onder drogen :j

Lumkea, hier lopen ze onder ongevoerde regendekens
15 graden is juist voor een paard een fijnd temperatuur he,daar boven is juist vaak te warm

funnypony11

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:06

Die van mij gaat met dit weer zonder deken naar buiten. Als het continue regent dan zijn er toch geen beestjes..

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:10

Gister helaas niet naar stal kunnen gaan, wel bewust een pyama deken opgedaan ipv de Rambo en voor het eerst zonder vliegenkap. Zo voor werk maar even wisselen voor de Rambo + regendeken tot vanavond. Ze gaat echt niet zonder, als het een keer droog wordt tussendoor is het al te laat.

Ik had van de week trouwens ruzie met de Derfen clear. Eigenlijk eerder al, maar nu goed naar gekeken. Heb hem open gemaakt, maar dat gat zat helemaal verstopt waardoor er steeds niks uitkwam. Is een soort witte drab. Ik heb het eruitgehaald en goed geschud maar hij bleef verstoppen. Hebben meer mensen dit? Is echt irritant..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:57

Stukje er af knippen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:39

Ik ben blij dat ik ze bloot heb staan, mensen wát een regen. Niet normaal meer. Hier hebben ze amper schuil mogelijkheid en ik kan ze momenteel ook niet binnen halen, dan maar in de blote kont. Zie wel wat er van komt, als ze nou wel extra schuren in de droge periodes smeer ik wel een keer extra.

De epplejeck heeft trouwens weer eczeemdekens in de aanbieding.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:43

Hier staat paardlief gewoon bog met pyjama en hoop ik maar dat ie zo slim is om te gaan schuilen. Meestal doet ie dat gelukkig wel.
Voor regendeken is het voor hem nog te warm, dan staat ie te zweten. En ivm vandaag weer droger durf ik af laten ook niet echt

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:42

Hoe komt hij vandaag ook weer op. Vanaf vijf uur lijkt het hier droog te zijn en vanavond en morgenochtend zelfs een zonnetje. Durf het zonder ook niet echt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:03

Hier ook regendeken weer omgeruild voor eczeemdeken.
Zonnetje schijnt en het is alweer warm :j

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:53

Vanaf wanneer gaan jullie het deken helemaal afdoen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:56

Als het overdag onder de 8 graden blijft :j
Dat duurt nog wel even dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:48

Ik heb een vraag over zomereczeem, ik ben benieuwd wat jullie als ervaringsdeskundigen hierover zeggen.
Hier in de wei staan twee paarden met zomereczeem. De een schuurt zich helemaal kapot en zie je er de hele dag door mee bezig zijn, deze wordt ook behandeld met smeerseltjes en shampoo. De andere wordt niks aan gedaan en lijkt er geen last van te hebben, die schuurt alleen d'r manen eraf maar verder geen wondjes oid. Zou het kunnen dat een van de twee geen eczeem heeft maar wat anders? Wat denken jullie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:03

Mooie zin...

De andere wordt niks aan gedaan en lijkt er geen last van te hebben, die schuurt alleen d'r manen eraf maar verder geen wondjes

Dan heeft het dier wel degelijk last,anders gaan de manen er niet af ;)

Maar de een kan het erger hebben dan de ander.
Het is een allergie ,alleen moet je dan gaan uitzoeken waarvoor,
of het dier reageerd op voeding,kan heel veel zijn

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:52

Bij mij blijft de deken altijd op. Weer of geen weer. Maar met het regen weer doet de stal eigenaresse bij alle paarden regendek op voor t naar buiten gaan. Dus dan regent ze niét zeik nat. Echt fijn :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:18

Heeft er iemand toevallig ook zoveel last van dat de binnenkant van de oren helemaal stuk zijn? Er zit bijna geen haar meer in en allemaal ‘barstjes’ en korstjes. Ik smeer het in met sudocreme maar hier ben ik nu even mee gestopt om te kijken of het uit zichzelf herstelt. Er zitten ook heel veel (pigment?)vlekjes in de oren.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:20

Jaa hier dit jaar ook veel last van de oren
Vorig jaar was dat niet zo maar lijkt wel of het elk jaar anders is
Nu ook een plek onder zn kin wat erger is.
Heb wel een eczeem masker op maar dat is bij zn oren al helemaal kapot geschuurd

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:21

Bij mijne vorig jaar veel last van oren en dit jaar juist niet.. precies andersom dus. Ik deed er nooit iets aan. Mocht er niet aan komen van haar dus kon er niéts mee

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:34

Hier ook orenkrabber: Ik gebruik goede kap met oren van stof zonder(!) gaatjes. Dag en nacht oplaten. Ik heb de kap van Bucas, superfijn qua stof, maar wel opletten of er genoeg zicht blijft.Kap Horze ook fijn. Kap Kraemer, oren had ik dubbel gevoerd.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:49

Zo fijn! Mijn eczemer doet het zó goed!
Overdag zonder deken in de wei, 'snachts met regendekentje met hals op stal.
Maar ook de tijden die hij zonder deken op stal staat (als hij net binnen is en ik nog niet geweest ben) schuurt hij niet. Hij is echt superrustig en heeft nauwelijks nog kale plekken.
Als het zo doorgaat probeer ik deze week een keer ook snachts de deken af te laten, dan kunnen zn manen weer wat terug groeien :o

Wat een heerlijk weertje! Naja... je na deze week 4 weken zomervakantie hebt (zoals wij) is het wat minder gunstig, maar voor Zorro ben ik blij :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:51

Babbelaar20 schreef:
Heeft er iemand toevallig ook zoveel last van dat de binnenkant van de oren helemaal stuk zijn? Er zit bijna geen haar meer in en allemaal ‘barstjes’ en korstjes. Ik smeer het in met sudocreme maar hier ben ik nu even mee gestopt om te kijken of het uit zichzelf herstelt. Er zitten ook heel veel (pigment?)vlekjes in de oren.

Nog nooit bij de paarden gezien,wel buitenkant oorpuntjes.
maar kijk of dat er misschien een andere oorzaak is dan de eczeem?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:58

ellepel schreef:
Babbelaar20 schreef:

Nog nooit bij de paarden gezien,wel buitenkant oorpuntjes.
maar kijk of dat er misschien een andere oorzaak is dan de eczeem?

DA is net geweest van de week en heb het er nog even over gehad maar hij vond er niets vreemds aan. Puur eczeem dus denk ik

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:56

Mijn haflinger heeft het ook erg aan zijn oren. Ook de binnenkant ligt wel eens open helaas. Ik smeer er sudocreme op. Werkt wel naar mijn idee.

Jammer dat het weer zo om is geslagen, maar wat ben ik blij als die rot eczeem weer een aantal maanden weg is *\%/*

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:37

Gisteren koude pony aangetroffen helemaal doorweekt onder de eczeemdeken.
Wat doen jullie met dit weer op?
Vannacht wordt het ook vrij koud en toch elke keer buien.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:41

Ik heb al een paar dagen de regenliner eronder, anders is het inderdaad veel te koud. Nou zit die van mij ook nog enorm kort in het haar, dat zal ook niet helpen.
Maar ik overweeg om af te wisselen met regendeken en hals, gezien het deze week wel koud wordt, maar vanaf zondag weer wat beter.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:53

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:07

Hier staan ze nog steeds bloot. Ik lig al een paar dagen gestrekt op de bank dus geen kans om steeds te wisselen.

Nu heeft het hier de afgelopen dagen en alleen maar geregend en alleen maar gewaaid dus ik ben er niet zo bang voor dat ze nu ineens zijn gaan schuren.

Zal vandaag zelf even kijken hoe ze er nu bij staan.