[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:59

Succes setteli, hoop dat ze er weer bovenop komt!!

Die van mij ben ik nu aan het opbouwen op gras. Steeds aan het eind van de dag gaat hij er op en gaat dan met de rest mee weer op stal. Zo zet ik hem steeds eerder op het gras zodat hij langzaamaan wend. Zojuist weer 100 prascend binnen gehad en heb nu 250 tabletjes. Kan ik ff 500 dagen vooruit...... Ik stop nooit meer! Hij is snel vooruit gegaan sinds hij weer op prascend staat. Hij geeft geen ruk om de kudde, toen hij er voor het eerst bij kwam ging zijn kop omlaag... Gaat ook niet uit zichzelf naar de andere paarden toe, boeit hem niet... Zo is hij altijd al geweest. Gras is zijn beste vriend! kuddegenoten voor even, maar gras voor het leven 8-)

Eten gaat ook altijd nog even goed, behalve het graszaadhooi, daar is hij wel klaar mee.. Dat is gelukkig nu bijna op en dan is hij daar ook vanaf. Was bang dat hij door het strenge dieet snel zou afvallen, hij lijkt wat afgevallen, dus ga hem weer pulp bijvoeren. Door het scheren leek hij ook weer een stuk dunner :=

Zag dat de dodson & horrell cushcare te bestellen is voor maar lage verzendkosten. Hebben mensen hier ervaring mee?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:16

Mijn merrie vindt de cushcare condition in ieder geval erg lekker, ze krijgt nu 2 handjes nadat ze het stukje brood met pil opheeft. Komende winter zal ik het wel meer voeren, nu was het vooral om uit te proberen of ze het lust.

Setteli, hopelijk is het morgen weer beter met Vlekje en was het eenmalig. :(:)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:52

net terug van stal. Altijd even spannend als je dan richting de stal loopt. Maar toen ik de autodeur dicht sloeg, hoorde ik haar hinniken en stak ze haar koppie over de staldeur. Wat een opluchting. Ze had haar eten helemaal op en keek ook een stuk frisser. Wel wankelde ze nog iets. En volgens mij had ze ook gelegen, dus dan kan ze ook weer opstaan. Voor nu een hele geruststelling.
Ik heb haar weer een volle emmer slobber gedaan en die ging ze smakelijk opeten.

Morgen weer een dag...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:56

Jij bent dus ook in het bezit van een ouwe taaie pony.Dat zei de da een keer over mijn pony Britta.Heel veel beterschap.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:56

Fijn dat Vlek al weer wat opknapt, Setteli!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 00:02

Klinkt goed, fijn!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 00:09

thanks. Ja ik heb met haar al veel meegemaakt. Hoop dat haar en mij het nu wel even bespaard blijft

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 00:25

Hopen dat ze vannacht flink rust en morgen weer lekker recht loopt! Hoop wel dat je nog een goede nachtrust hebt vannacht :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:42

Sterkte settelli ! Ik duim met je mee.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:32

Hoe is het nu met Vlekje?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:55

Hopelijk is Vlekje weer helemaal zichzelf vandaag ! Dat moet schrikken geweest zijn voor je :(:)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:07

Succes met vlekje vandaag!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:55

Hoe is het met vlekje?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:56

Het gaat redelijk goed met Vlek. Ze had al haar eten op. Ze stond nog wel wat wankel.
Toen ik haar uit de stal haalde liep ze redelijk recht alleen nog wat onwennig op de benen.
Maar niet meer dat gezwalk van gisteren.

Dus ik heb goede hoop. Tussen de middag ga ik weer even kijken, dan hoop ik dat ze weer iets verder opgeknapt is.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:00

Sterkte met Vlek. Vaak is met zulke dingen de verbetering in de eerste 24 uur belangrijk heb ik begrepen.

Nu moet ik zeggen, onze oudste cushing pony, die uiteindelijk 38 is geworden, die heft ook 2x een soort van aanval gehad, en lag toen languit op de straat 1x (van de wei naar huis moet ze een stukje over de straat) en 1x in de wei. gelukkig stond die op en was nog even wat slap maar eigenlijk vrijwel direct toch wel weer normaal. Nu heb ik begrepen dat cushing klanten toch wel eens vaker een soort van aanvalletjes kunnen hebben. Gelukkig was zij de enige die we tot nu toe hebben meegemaakt met zo'n aanval, want het is inderdaad echt geen pretje zo iets mee te maken

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:27

Sterkte met vlekje. Is het door de cushing en niet een hersenbloeding geweest?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:33

Ze heeft dit nooit gehad, terwijl ze echt al een hele lange tijd cushing heeft. Ze liep echt scheef en kon niet meer goed op haar benen staan.

Ik ga er nu weer even naartoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:45

Epilepsie kan toch ook voorkomen bij cushing paarden? Is het vreemd dat ik daar aan denk?

Met Sed gaat het nog steeds op en neer. Hij staat nog steeds alleen en loopt nog wat gevoelig, toch is het wel weer tijd voor de smid want zijn hoeven groeien echt super hard!
Zolang hij nog zo gevoelig loopt laat ik hem nog niet werken. Afgelopen week wel even met mn dochtertje gereden maar dan blijf ik gewoon op de hoefslag want het midden is toch wat te zwaar voor hem.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:18

Epileptie komt inderdaad voor bij Cushing.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:22

Ik wil dit eigenlijk niet weten wat ze nog meer kunnen krijgen -O- Hoe is het nu met Vlekje?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:24

Lees net bij.. Ben ook erg benieuwd hoe het met Vlekje gaat!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:49

Epilepsie is idd een (zeldzame) uiting van cushing maar zo'n aanval verloopt echt heel anders. En de hersteltijd is maar maximaal een uur afgezien van een eventuele spierbevangenheid die eruit ontstaat.
Maar dat arme vlek een hersenbloeding heeft gehad ipv een tia was bij mij ook al door het hoofd geschoten.
Blijf nog even voor je duimen dat ze goed hersteld!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:51

eind van de middag ging het alweer beter. Mijn dochter ging even een stukje met haar wandelen. In de wei slofte ze nog wat, maar toen ze richting uitgang van het terrein ging, ging het gas erop en kon ze haar bijna niet meer houden, hahaha. Dat doet ze altijd als je met haar richting het hek loopt. Dus dat was wel een teken dat het echt beter gaat. Eten doet ze ook prima.
Ik moet nog wel even doorgaan met de Prednison, maar dat is dus al gelijk in de afbouwfase. Gisteravond 4 capsules, vanmiddag al 3, morgen ook 3 en daarna 2, enz enz

thanks voor de berichtjes

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:57

Lees ook net bij. Wat Vlekje heeft (gehad) zou ataxie kunnen zijn. Staat als een van de bijwerkingen in de bijsluiter van Prascend. Een van mijn paarden heeft het een paar keer gehad, als het dat is, weet je dat het tijdelijk En hoe je er mee om moet gaan en schrik je niet meer zo.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:57

Jeetje, wat een schrik met Vlek. Het lijkt me verschrikkelijk om je pony zo te zien wankelen en zwalken. Gelukkig gaat het weer beter!

Shanna, heb je foto's van Sed's hoeven? Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien, zeker in het nieuwe licht wat mijn hoefsmid op Megan's toestand heeft geschenen.