Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fargo schreef:Jemawi schreef:Dat klinkt makkelijk. Moet het ook op een vaste tijd?
De wortel maar ook een appel is een linke! Een wortel is nat en daardoor komt de geur en de smaak vrij van de pil. Heel veel paarden willen in no time dus geen appel of peen meer aannemen ook niet als er niets in zit..
Dus dat is een afweging. Je kunt het tussen een dubbelgeslagen boterham geven of in een krentenbol of een stuk van een krentenbol.
En inderdaad NIET over het voer, je hebt geen check of het werkelijk op gaat en naar binnen komt en punt 2 hetzelfde als met de wortel en appel, op een gegeven moment laat paard uit wantrouwen het eten staan. En je wilt dat paard blijft eten dus echt LOS geven van reguliere voer!
fargo schreef:Als dat ook de biks is die ze later in haar etensbak krijgt is dat weer wat link, want dan gaat ze waarschijnlijk weer associeren.
Maar als ze nooit biks krijgt dan is ze daar waarschijnlijk happig op en dan is het juist weer wel een pre ..
Zinzi_jewel schreef:Wat is mijn paard dan makkelijk zeg . Die geef ik smorgens handje vit brok met een pil .
En s avonds krijgt ze die brokjes ook . En alles gaat schoon op hoor .
Het laatste plukje manen is zojuist ook verdwenen . Zinti heeft nu een spaanse coupe .
Focussed schreef:Naomi laat trouwens ineens weer enorm veel haar los...
Van hoofd tot halverwege haar buik is ze echt super gladde en glimmende zomervacht. Halverwege haar buik zitten nog wat lange winterharen en zo ook op haar kont. Die kun je er nu gewoon uit plukken, het laat zo los. Dus ben lekker aan het plukken.... want dan hoef ik haar (hopelijk) niet te scheren.
De afgelopen warme dagen maakte het het erg goed, geen benauwde of warme indruk.... Dus dat geeft me wel weer hoop....
Ze ziet er nu ook best redelijk uit, al zeg ik het zelf. Dit was van vandaag....
[ Afbeelding ]
Focussed schreef:Naomi laat trouwens ineens weer enorm veel haar los...
Van hoofd tot halverwege haar buik is ze echt super gladde en glimmende zomervacht. Halverwege haar buik zitten nog wat lange winterharen en zo ook op haar kont. Die kun je er nu gewoon uit plukken, het laat zo los. Dus ben lekker aan het plukken.... want dan hoef ik haar (hopelijk) niet te scheren.
De afgelopen warme dagen maakte het het erg goed, geen benauwde of warme indruk.... Dus dat geeft me wel weer hoop....
Ze ziet er nu ook best redelijk uit, al zeg ik het zelf. Dit was van vandaag....
[ Afbeelding ]
Jannepauli schreef:Niet om het een of ander en met alle respect: smeerseltjes helpen niet - er zijn duizenden middeltjes en niet een is echt effectief. Je loopt er op leeg al die middeltjes en onderzoeken - misschien moet je je realiseren dat voor de meeste aandoeningen de 'wonderpil' niet bestaat, ook niet voor ZE. Bloedonderzoek voor allergie is behoorlijk duur en je kunt je afvragen wat het uiteindelijk oplevert. Ik zou trouwens ook wel eens een wetenschappelijke basis willen horen voor de bewering van je DA dat cortisol allergieën zou verergeren als het eenmaal op orde is.
Een goede Boett of ZE deken is effectief en als het warm, windstil weer is, de paarden opstallen in de tijdspanne dat de cullicoides actief zijn. En wat minder je heil zoeken in allerlei poeders en pillen - al dat gedoe kan ook wel eens contraproductief gaan werken.