Het gaat zo goed met Janouk. Ze wiebeltniet meermet haar neus,shaket niet en schudt niet. Staat inmiddels overdag ook weer buiten. Zo fijn voor haar.
Deze week haar eerst 3 x in het tweespan opgepakt na half jaar niets doen. Rijden was te gevaarlijk geworden. Mennen ging deze week goed. Alleen als er een zwerm mugjes is, dan schudt ze haar hoofd fel. Maar geen electrische shakes.
Vandaag opgezadeld en uitproberen onder het zadel.............jipppppie eindelijk er weer eens op en niet 1 keer geshaket.
Zo blij voor haar, en voor mij. Ze houdt haar hoofd nog heel stil. Super. Nogniet geprobeerd of ze wil afbuigen. Nu voorzichtig opbouwen weer.
Heerlijk om te weten dat het weer een heel stuk beter gaat zeg.
Bij mij staat er over anderhalve week iemand die komt voor dezelfde behandeling. Ben benieuwd of die iets kan vinden
janouk
Geplaatst: 21-05-16 17:45
Duim duim duim hoopt het ook voor jouw paard helpt. Ik denk wel dat er diverse oorzaken zijn. Bij Janouk i het headshaken niet seizoensgebonden, ze doet het het hele jaar door. En het is echt begonnen na een val 3 jaar geleden.
ellepel
Geplaatst: 21-05-16 19:23
Wat fijn zeg dat het zo goed helpt Heerlijk dat je weer lekker met janouk bezig kunt zijn
Zandro, je moet het 6 weken geven to h, vind het wel erg duur spul hoor poeh!!!!. Misschien mengen met wat ander voer?
Uhm, wordt al gemengd door ander voer... helaas.. Is idd wel duur maar echt superspul. Zeer hoog gedoseerd. Eerste voer/supplement waarbij ik echt verschil merk
Ik durf het haast niet te zeggen, maar met Geert gaat het momenteel super. Begin juni komt de osteopaat voor de tweede keer. Ik durf nog niet zonder neusnetje te rijden maar ben nu al twee keer probleemloos zonder vliegenfranje naar buiten gegaan. Bij Geert was het shaken ook nooit seizoensgebonden. Maar dit jaar was er wel een plotse verergering van de klachten in het voorjaar. Het blijft gissen...
ellepel
Geplaatst: 22-05-16 07:14
Maar goed 250 gram voeren ..dat is niet veel.doe je wel lang mee Eventueel wat appelmoes er bij, of schepje honing kan ook nog wel helpen , beetje wat proberen denk ik.
Appie krijgt een supplement met bijna dezelfde ongrediënten en die vind het ook niet lekker als ik het met weinig voer meng. daarom maak ik het nat en gaat het door een kilo voer heen, dan eet hij het meestal wel op
Hier vrijdag wel het netjes nodig gehad, voor met draven blijft hij spanning vasthouden dan. Netje omgedaan en weg spanning. Na behandeling gaat het alweer een stuk beter. Ik ga toch de shake relief eens proberen
Guus was afgelopen week lichtelijk drama helaas Veel schudden, ook weer omhoog komen en slaan met zijn voorbenen. Lijkt echt pol-gerelateerd te zijn. Zaterdag had het geregend, en was het gelukkig al weer een stuk minder. Nu echt hopen dat het zo blijft. Binnenrijden is ook niet echt een optie, aangezien meneer echt een gruwelijke hekel aan bakwerk heeft. 1x per week rijden we verplicht binnen om toch wat te gymnastiseren, maar dat is voor hem ook echt wel max als ik niet een strontchagerijnig paard wil.
Had de Puur Pollen al opgehoogd naar 1x/week, maar ga het nu maar 2x/week geven, kijken of het helpt.
Hier af en toe zelfs zonder kunnen rijden. Vrijdag helaas teveel last. Stappen wil makkelijk maar met draven wel schudden. Met netje valt de spanning gelijk weg. Mss toch de shake relief proberen.
Anoniem
Geplaatst: 24-05-16 18:57
Janouk!! Wat gaat ze goed! Hopelijk blijft het deze weg uit gaan, wie weet raak je er zelfs nog vanaf
Ik ben ook voorzichtig optimistisch, hij krijgt nu iets meer dan een week de magnesium/spirulina-mix en ik ben nu 3x redelijk probleemloos naar buiten gegaan, ondanks dat die dagen volgens het pollen nieuws extreem veel pollen zouden zijn. Op wat kleine schudmomentjes na afhankelijk van wind/locatie is hij gewoon schudvrij! En zelfs als hij even last heeft blijft hij wel in tempo lopen, wat ook anders is dan anders.
Dus ergens heb ik de hoop dat als het allemaal eens echt in zijn systeem zit (na een paar weken) dat het misschien zelfs nog beter gaat. Maar zelfs zoals het nu gaat is het alweer leuk & doenbaar om te rijden, dus ik ben al happy
Dit was vandaag:
Niet slecht met een grasallergie, toch?
(wel enkel gestapt voorlopig trouwens, maar als je bekijkt hoe hij 2 maanden geleden ging...)
Wat fijn dat janouk zo goed gaat! Is er een verschil in behandeling vergeleken met Joey?
janouk
Geplaatst: 25-05-16 11:08
Ik heb vanavond een introductie avond over Cranio Sacraal therapie bij paarden in Amstelveen. Ik ben heel benieuwd, omdat ik iets meer wil weten wat er nu precies gebeurd. En wie weet, kan ik bepaalde handgrepen leren waarmee ik Janouk straks zelf kan onderhouden. Het werkt blijkbaar goed voor Janouk, alleen begrijp ik zelf niet goed hoe het werkt.
De omschrijving van de workshop Tijdens deze workshop leer je: - Wat Cranio-sacraal therapie is - Het verschil tussen bouw en houding van je paard - Hoe de schedel eruit ziet - De invloed van druk op de schedel - Hoe je kunt zien hoe het paard zich verhoudt en of het in balans is - Oefeningen om te ervaren wat cranio-sacraal is
Sowieso interessant. Dus daar ga ik me vanavond in verdiepen.
ellepel
Geplaatst: 25-05-16 14:13
Oh leuk!! Ik heb wel eens wat info opgezocht op youtube toen. Was een drukpunt op het paard zijn hoofd waarbij je dan kon testen of ze last hadden van hun kaak. Precies weet ik het niet mee, was ook heel grappig hoe de verschillende pqarden er op reageerden Volgens mij hoort het ook bij dat cranio verhaal Dit was de video
Deze release van het gewricht kende ikal. Dat vraagt echt heel veel zachtheid. Janouk reageerde hier heel erg op. Maar er zit nog zoveel meer in het hoofd dat gespannen is bij een headshaker.
Ik ga zeker verslag doen, als jullie dat interessant vinden. Als het wat is, kunnen we miscchien een meeting houden voor headshakers met deze workshop. Lotgenoten contact haha als het verlichting geeft, is dat prachtig. Maar het is niet is wat je zo maar kan leren, het moet wel met kennisen ervaring worden toegepast.
Al hoop ik dat stiekem wel. Als het Janouk maar helpt
ellepel
Geplaatst: 25-05-16 18:46
Appie reageerde er niet zo bijzonder op. Sommige andere paarden op stal wel, viel me toen op dat de paarden die veel gereden werden er heftig op reageerden Maar ik kan haast wel uit het topic, denk dat appie er namelijk wel van af is. Vorig jaar al weinig,nu ook. Denk dat hij er overheen gegroeid is ofzo, geen idee
Wat een goed nieuws meiden! Ook bij Geert gaat het best goed! De osteopaat komt 2 juni weer ☺️
janouk
Geplaatst: 26-05-16 15:54
Ik heb liever dat je in het topic blijft, ellepel, als ervaringsdeskundige. Zo blij voor je dat Appie er over heen gegroeid lijkt. Dat is mijn droom ook voor Janouk.
De workshop was interessant, heel veel nieuwe dingen gehoord over al die losse botten in het hoofd, wanneer die fuseren, etc. En wat er bij Janouk da mis is. Daarna paarden gekeken, gevoeld, etc. Volgende keer volgt nog meer uitleg over botten in het hoofd en gaan we voelen etc. Ik kijk er naar uit.
Othilly
Geplaatst: 26-05-16 17:01
Hier een paard wat vrijwel geen kwaliteit van leven meer heeft Door extreem geschud..Zo sneu!!
ellepel
Geplaatst: 26-05-16 19:36
Hehe Ik blijf ook nog wel hoor, appie schud soms nog wel,dus er zit nog wel iets. Dus de workshop was goed, ook wat je er van verwacht had??
Ik kom ook weer even met een update: het schudden is eigenlijk minimaal nu ik puur pollen gebruik bij mijn paard. Het enige punt waar ik mee zit is dat wanneer we in de bak rijden en we hebben bijvoorbeeld even een miscommunicatie dat hij dan gauw in de stress schiet en stress is bij hem schudden. Het schudden wordt dus heel erg getriggerd door stress bij mijn paard... vind het moeilijk om hier een oplossing voor te vinden. Of dat dit misschien gewoon een tik is van hem?
Hier ook weer even een Guus-update. Was het schudden vorige weer zo heftig dat ik er bijna wanhopig van werd, nu is het praktisch weer weg! Was dus echt pollen gerelateerd gelukkig.
marengolike
Geplaatst: 28-05-16 08:33
Hier komt volgende week lisette land voor die van mij. Hij doe het nog wel. Wel gelukkig iets minder maar niet genoeg