Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
iana schreef:Hier weer terug jeuk zonder deken. Ik heb het er gisteravond terug opgelegd.
Crazy word ik ervan![]()
Het is nu wel duidelijk voor mij...desondanks aanpassing voeding, reiniging, blijft ze jeuken zonder deken.
Moraal van het verhaal...zonder deken blijft de jeuk, wat voor inspanningen ik ook doe.
Dit klinkt allemaal héél negatief vind ik zelf maar het is zoals het is
Sieppus schreef:Ook iets opgevangen.... Geen idee of het helpt, maar vraag me af of iemand anders ook zoiets heeft gehoord.
Er was een oud boertje die zei dat je een pakje zware shag moest uitkoken in niet al teveel water (5minuten) dit dan moest filteren om de shag eruit te krijgen en hier de manen mee in smeren...
Anyone???
[***] schreef:Ik heb me dat ookal staan afvragen, of hij dat niet gewoon uit gewoonte deedSoms heb ik die indruk wel, maarja, je kan het niet met zekerheid zeggen hé
Sammyoo schreef:Halverwege deze 'zomer' kreeg mijn 3-jarige jeuk. Eerst aan zijn hoofd, maar later ook zijn liezen, buik, staart, manen. Hij had zich helemaal kapotgebeten en geschuurd. Ook ontstonden er bulten omdat hij door het kapotbijten ontstekingen kreeg. Na een aantal consulten denkt m'n dierenarts aan eczeem. Na een prednisonkuur gaat het nu even iets beter. Over twee weken wordt er bloed afgenomen en onderzocht op allergien. Als die test postief is gaan we desensibiliseren. Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan er niet veel over vinden. Wie heeft ervaring met desensibiliseren van een paard met eczeem?
Jaan81 schreef:Hmm, nog eens meer over de Drainage gelezen en klinkt goed, iig proberen waard! Ga van de week nog flesje bestellen! Kan ik hem nu nog doen.
[***] schreef:Hier ligt de deken ook weer opdik tegen de zin van pony maar ik heb geen zin om morgen z'n manen ergens aan de andere kant van de weide te vinden
Zit nu alleen te twijfelen of de beestjes weer terug zijn (de wind is wel weg maar het is nog zeiknat) of dat ik misschien gisteren een foutje heb gemaakt .. Kreeg namelijk ineens door dat ik nog mengeling had staan van op z'n oude stal (had ik meegekregen voor de eerste dagen) en daar heb ik hem gisteren een handje van bij de rest gedaan. Mengeling is op zich niks: luzerne (krijgt hij nu ook) met wat basismengeling (gerstenmix denk ik). Zaten bij wijze van spreken misschien 5 korrels in. Daar zal het dan wel niet van zijn hé? Maar ik doe 'm voor de zekerheid toch maar weg denk ik ...
nadita schreef:[***] schreef:Hier ligt de deken ook weer opdik tegen de zin van pony maar ik heb geen zin om morgen z'n manen ergens aan de andere kant van de weide te vinden
Zit nu alleen te twijfelen of de beestjes weer terug zijn (de wind is wel weg maar het is nog zeiknat) of dat ik misschien gisteren een foutje heb gemaakt .. Kreeg namelijk ineens door dat ik nog mengeling had staan van op z'n oude stal (had ik meegekregen voor de eerste dagen) en daar heb ik hem gisteren een handje van bij de rest gedaan. Mengeling is op zich niks: luzerne (krijgt hij nu ook) met wat basismengeling (gerstenmix denk ik). Zaten bij wijze van spreken misschien 5 korrels in. Daar zal het dan wel niet van zijn hé? Maar ik doe 'm voor de zekerheid toch maar weg denk ik ...
Ik neem het zekere voor het onzekere en laat de mijne ook de hele winter onder de halsdeken staan.
Gaat het in de zomer goed, schuurt ie zijn manen er midden in de winter bij 15 graden vorst eraf.....