dreetjuh schreef:Mijn haflinger schuurt ook, maar vorig jaar heeft ze dat niet gedaan. Heeft zo'n eczeem deken echt heel veel nut? Ik zal binnekort foto's maken want ze schuurt het gedeelte boven haar staart open.
ja
tamary schreef:ikenindi schreef:http://www.dapmoergestel.nl/artikelen/i ... S33_Ad.pdf
Oorzaak
Alhoewel veel mensen praten over een
combinatie van factoren (erfelijkheid,
zonlicht, temperatuur, grondsoort,
bepaalde insecten etc.), blijf ik toch
trouw aan één oorzaak. Het betreft hier
een allergische reactie op bepaalde
insecten en wel vooral kleine steekmugjes,
die behoren tot de soort culicoides.
---knip--
Dan nog mag de schrijver mij uitleggen waarom die paarden allergisch reageren op de mugjes, een allergische reactie impliceerd nl al een afweer waar iets mis mee is. En waarom ik bij mijn pony (en meerder die ik hoor) dieren jeukvrij krijgen door geen gras maar alleen hooi te gaan voeren. Bayo staat nu buiten op een stukje zonder deken, zonder smeersels (alleen ietsje tegen de vliegen incl masker wegens prutoog) en heeft geen jeuk!
Ik smeer eigenlijk alleen hoofd en koker in en dan voornamelijk tegen de dazen.
zie de link die in mijn eerste bericht met quote staat. daar staat volgens mij de bron in . ik zou zeggen: probeer in contact te komen

mijntjuhh schreef:wij hebben inmiddels een middeltje viavia gekregen. naam is onbekent, inhoud is ook onbekent(oke klinkt dus heel eng). maar dit helpt wel! het komt oorspronkelijk viavia bij een draversstal vandaan en bij heel veel paarden helpt het spul... best appart, maar we zijn er heel blij mee!
dat is mooi, maar heeft echt helemaal niemand wat aan ben ik bang