Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en had gelezen dat er aan de kust minder pollen zijn.. dus verhuizen is ook nog een optie
Las ook dat de windrichting verschil maakte, had ik nooit zo bij stilgestaan maar denk dat dit het verschil was tussen zaterdag en gisteren... Ik ga het eens even in de gaten houden. Vandaag niks met hem gedaan, stond weer in de stal geplakt dus dat zegt genoeg.
Wil hem zo graag helpen/verlichting geven.. elk jaar hetzelfde liedje
Vandaag was weer zo'n rare dag, en zo'n overgevoelig gedoe ineens weer (er vloog een vlieg rond hem op de poetsplaats .. drama zeg .. ). Onder lichte dwang van stalgenootje mee naar buiten om in de buitenbak te longeren, zou wel zien, kon altijd terug. Ging die er al bijna vandoor voordat we in de piste waren door een hond... neen, meneer heeft nog nooit een hond gezien in zijn 20-jarig bestaan
Verder in het begin heel veel schudden, en ineens was het over .. geen geschud meer, fijn kunnen longeren ... heel raar ...
) 
Maar ergens lijkt het toch niet altijd te kloppen, vandaag zou hier nagenoeg niks zitten owv de buien, maar hij had toch erg last.. die ook ineens tijdens het longeren van het ene op het andere moment over was.. Dus ik weet het niet, hij heeft ook al heel heftig gereageerd op dagen dat er volgens mij geen pol in de lucht kon geraken. Denk dat hij gewoon een rare aangezichtszenuw heeft.. die door alles overprikkelt raakt, van wind tot droge lucht tot stof tot pollen tot regen tot ... ofzo
Dus mijn hoop zit nu op de magnesium/spirulina, hoop dat die de zenuw kunnen kalmeren

Denk trouwens ook dat je goedkoper uit bent als je de ingrediënten (voor zover bekend) los koopt en geeft ..
Zit ook MSM in zag ik, dus wie weet doet dat inderdaad wel wat voor appie ellepel
maar zette mij wel aan het denken en vroeg mij af of hij dan de andere kant uit, richting bos, misschien ook minder last zou hebben.
of het pollennieuws klopte niet
Hij was verder ook héél erg aanwezig, en had echt een kop erop, was best grappig want zo is hij normaal nooit, sinds alles in de plooi valt qua medische dingen heb ik precies een nieuwe pony