Normaal zit Mareentje nog vol met lange haren. Dat is nu niet zo op 1 of andere manier.
Kan nog zijn dat de vogels die weggepikt hebben. Ik zag pas geleden gewoon zo'n grote ekster aan haar been hangen en plukken
 Nooit eerder gezien op die manier bij haar.
  Nooit eerder gezien op die manier bij haar.Maar al zo lang ik haar heb (sinds 2001, ze was toen 7-10 jaar) heeft ze een hele lichte wintervacht.
En een diep goudkleurige zomervacht. De wintervacht laat elk jaar van voren naar achteren los. Waar je de plukken winterhaar er uit haalt, komt diep goudbruine vacht onder vandaan.
Nu voor het eerst niet meer
 Er komt wel wintervacht vanaf, maar er zit geen goudbruin onder..... het blijft een beetje flets.
   Er komt wel wintervacht vanaf, maar er zit geen goudbruin onder..... het blijft een beetje flets.                                                         

Geplaatst: 09-04-24 14:22
               Geplaatst: 09-04-24 14:22				         

ik kom mij ook melden. Vorige week pony laten testen dmv bloedname en helaas positief. Had het wel verwacht, anders had ik haar niet laten testen, maar toch naar nieuws. Ze is 26 jaar, 148cm en rond de 400kg. Ze is al sinds veulen bij mij en was nu al een aantal jaar op pensioen. Symptomen waren hele dikke, krullende vacht, slecht verharen, op gekke momenten zweten en verlies van spiermassa op de rug en aan de billen. Ze had ook in beide ogen een roos vlekje gekregen, maar ik weet niet of dat te maken heeft met de ppid. Ze reageert ook enorm op tekenbeten, en we hebben echt massaal veel teken momenteel.
  ik kom mij ook melden. Vorige week pony laten testen dmv bloedname en helaas positief. Had het wel verwacht, anders had ik haar niet laten testen, maar toch naar nieuws. Ze is 26 jaar, 148cm en rond de 400kg. Ze is al sinds veulen bij mij en was nu al een aantal jaar op pensioen. Symptomen waren hele dikke, krullende vacht, slecht verharen, op gekke momenten zweten en verlies van spiermassa op de rug en aan de billen. Ze had ook in beide ogen een roos vlekje gekregen, maar ik weet niet of dat te maken heeft met de ppid. Ze reageert ook enorm op tekenbeten, en we hebben echt massaal veel teken momenteel.