[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:08

Amoj: ik vind haar nog net goed op gewicht. Bij een ouder cushingpaard blijf je toch wel de ribben zien. Ook als ze weer dikker zijn.

cynthiar

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:14

Fransje je jouwe ziet er ook nog goed uit hoor!

Als jullie in mijn profiel kijken kunnen jullie zien hoe Illo er vroeger uitzag. toen wist ik het nog niet maar had hij het wel. Hij was toen veel dikker. Dit zijn foto's vanaf zijn 17 tot 22.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:34

Bij die van mij zie je ook de ribben hoor... Dat is geloof ik ook echt een cushing iets... Vooral toen ik hem had geschoren zag je het goed. Zijn buik zit ook echt meer van onder dan aan de zijkant

Edit:
Foto van vorige week. Bij deze foto zie je toevallig zijn ribben niet, maar normaal wel..
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:07

spretje schreef:
Dat die van mij maar 24 mag worden! 9 jaar en een jaar geleden positief getest op PPID.
Ik vraag me serieus af wat een reële levensverwachting is voor haar? Ik kan het nu nog af met een kwart pilletje gelukkig, ipv een hele maar ik realiseer me ook dat het een progressieve ziekte is en de dosis toch opgehoogd zal moeten worden straks, maar hoeveel kun je geven zonder dat andere organen er onder gaan leiden? Ze is nog zo jong, je kunt de medicatie toch niet op blijven voeren?

Zo he dat is echt nog een jonkie :oo

Mijne is 23 en zelfs die vind ik nog niet oud. Hoop dat het een voordeel is dat ik er vroeg bij ben met de daignose en de medicijnen. Dat het verloop allemaal nu allemaal langzamer gaat.
Overigens is ze no steeds erg voorwaarts met rijden,ook nu ze wat te rustig is.. Hoop niet dat ze veranderd in een bom als de medicijnen aan gaan slaan :=

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:53

Meganyr schreef:
Twijfel twijfel...

Het aankomen van Megan is gestopt, ze blijft nu stabiel 'te mager'.
Van de hoefsmid moet ik méér voeren. Dus wat doe ik, graasmasker af? Meer krachtvoer (nu al 2,5 schep!)? Met de komende seasonal rise vind ik het wel erg spannend maar ze moet wel blijven aankomen.

De rui kost heel veel energie.
Wat doet haar manenkam? Hard? Zacht?
Oef wat een knapperd is ouwe Fritsie <3
Je venteke ziet er goed uit Marcella.
Paard kan wat zwaarder maar hee, 27 jaar.... dat is nog al een leeftijd hoor.
Cookie ziet er zo op de foto prima uit. Witje van Batlow ook.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 19-09-18 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:23

Ze zien er allemaal nog goed uit. Paard is, denk ik, altijd al gestroomlijnder geweest dan een Fjord :). Die van Fransje glimt als een spiegel. Die van Batlow ziet er ook puik uit.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 19-09-18 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:31

Ben blij dat jullie haar er goed uit vinden zien, ik twijfel altijd zo... :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:34

Mil van mij is 13 hij is snel schraal en zijn bespiering neemt snel af. Voer hem nu wel flexi4 erbij voor zijn gewrichten en bespiering en ik moet zeggen dat het wel werkt.

Hij heeft ook een aangeboren kniw afwijking wat we vorig jaar hebben ontdekt. Da kende deze afwijking niet meestal zijn ze versleten met dezevorm voor hen 10e maar hij heeft geen slijtage aan zijn gewricht gelukkig. Hoogstwaarschijnlijk is zijn geluk dat hij al sinds 1,5jaar oud op ijzers staat. Hij heeft nu ook speciaal beslag. En hij loopt beter dan ooit.
Afbeelding

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:34

Alle foto's zien er goed uit! Zelf heb ik de hele zomer zelfs van wildvreemden complimenten gehad dat mijn paard er zo goed uitzag en zo'n mooie vacht had. En 2 weken geleden de diagnose cushing gehad. Gelukkig nog geen symptomen al vind ik wel dat hij nu op de medicijnen wat slomer is. Gelukkig kwamen we gister in het bos een zeer luidruchtige familie op uitje tegen en dat bleek sterker dan de medicijnen! Heerlijke rit gehad

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:44

Mooi paardje testebeest, wat is het voor ras?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:30

Heb een vraag.. Mijn ruin was altijd bezitterig over mijn merrie. Liet haar niet alleen en anderen werden niet getolereerd. Waaronder een oude haf merrie waar mijn paarden 5 jaar lang bij gelopen hebben. Nu had stalhouder de wei afgezet die 2 van mij een eigen plek, de haf er naast. Maar sinds vandaag heeft mijn ruin totaal geen oog meer voor mijn merrie en gaat i als een houdini onder/langs ? het lint en kunnen we hem steeds uit de andere weide plukken waar hij gezellig met de haf staat te kroelen etc..

Maak mij nu toch wat zorgen over mijn merrie?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:24

Hoe ziet een goede pillensnijder eruit en hoe lukt het om een Prascend goed in 4 stukjes te krijgen? Mij lukt dat van de week niet waardoor ze nu dus 1/3 pil per dag krijgt..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:27

ik heb zowel prascend als pergolide gebruikt en de pergolide was veel makkelijker in 4 stukjes te krijgen.

Ik druk met een aardappelschilmesje de halfjes in kwartjes, dat gaat redelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:30

Vind dat ook lastig, Paard krijgt ook 1/4 en doe het meestal met een mesje, maar heb regelmatig dat een deel weg springt en dat ik het niet weer kan vinden, en daar vind ik ze net iets te duur voor...
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 19-09-18 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:33

Afbeelding
Ik gebruik de ronde pillensnijder. Geen probleem op 1/4 te krijgen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 03:43

fransje23 schreef:
Hoe ziet een goede pillensnijder eruit en hoe lukt het om een Prascend goed in 4 stukjes te krijgen? Mij lukt dat van de week niet waardoor ze nu dus 1/3 pil per dag krijgt..

ik heb er 1 van de apotheek gratis omdat zij tegenwoordig pillen kant enklaar in plasticzakjes aan mensen aanleveren. Misschien hebben ze er voor jou ook 1?

spretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 06:17

Ik breek ze gewoon met de hand? Gaat prima, ze zijn helemaal niet zo hard! Maar ik heb ze wel,uit de strips in een plastic potje gedaan, misschien scheelt dat?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:27

wouterpaard schreef:
[ [url=m/D8n3vo.png]Afbeelding[/url] ]
Ik gebruik de ronde pillensnijder. Geen probleem op 1/4 te krijgen.

Die heb ik ook! Alleen viel bij de eerste poging het mesje er al uit.. Hoe leg jij de pil erin?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:39

Ik breek hem doormiddel en dan leg ik de rechte ( de afgebroken) kant naar de smalle opening.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:58

Mik_Frits schreef:
Mooi paardje testebeest, wat is het voor ras?

Mil is een shetlander x amerikaans minipaardje. Afstamming heb ik geen idee van :)

Ik snijd mijn pillen met een scalpel dat gaat eigenlijk heel goed.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:04

van de pergolide kun je ook 0,5 mg pillen en 0,25 mg pillen krijgen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:23

elibeest schreef:
van de pergolide kun je ook 0,5 mg pillen en 0,25 mg pillen krijgen

helaas kun je die niet meer krijgen voor een paard. Tenzij je dus een recept van je huisarts kan krijgen??

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:24

Zoals eerder in het topic vermeld zijn er nog diverse die dit nog steeds krijgen via hun DA

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:44

elibeest schreef:
Zoals eerder in het topic vermeld zijn er nog diverse die dit nog steeds krijgen via hun DA

Dat is ongeveer 5% van degenen in dit topic. Ik heb zelf inderdaad ook nog 3 doosjes pergolide. Maar daarna moet ik toch echt weer over op Prascend.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:07

elibeest schreef:

Dan zijn ze strafbaar. Het mag niet!!