[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:59

Hallo luitjes, ben hier lang niet geweest. Eigenlijk de hele zomer. Ben nu weer aan het checken of de dekens al af kunnen. Die van mij (ik heb twee schuurders) zijn mooi door de zomer heen gekomen. Alle manen en staarten zitten er nog aan. Alleen zijn die laatste loodjes toch echt altijd het zwaarst. Nu hebben de voorplukken toch iets te lijden helaas. Nog eventjes en dan kunnen die stomme dekens weer af. Zijn er hier trouwens al mensen die de dekens al afgegooid hebben?

Ik smeer overigens nergens mee. Alleen de dekens hebben ze continue op en dat is tot nu toe gelukkig afdoende. Ze hebben alle twee een Rambo Sweet Itch Hoody.

Hopelijk blijft het zo hanteerbaar en hopelijk kunnen de dekens snel af.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:23

weten jullie of je zomerexceem altijd kunt zien aan bloedonderzoek?
stel je doet in de winter onderzoek

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:45

nadita schreef:
Heb jij met of zonder rits?

Ik heb met rits besteld, vind het zo onhandig als die dingen over het hoofd moeten....

zonder ;) gaat hier alleen maar dikke teddy-vacht tussen zitten;) ik kan rustig klieren met een deken over haar hoofd.. boeit haar niks.. :')

Had je me met de pagony moeten zien stoeien! :')

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:53

hmmm ik vind hem op Diaz niet zo mooi liggen.
Dekensingel zou ik er niet voor gebruiken, die zou je er dan namelijk toch op vast moeten maken met lusjes ofzo anders glijdt ie eraf lijkt me; dan kun je hem dus beter gewoon innemen denk ik.
Zit wel heel erg veel franje aan die oogdingen trouwens, jeetje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:27

Mijn pony zag er nog hetzelfde uit als gisteren :D Staat dus nu weer zonder deken omdat het nog steeds heel winderig & erg bewolkt is en morgen zou dat ook nog zijn dus zou moeten lukken.

Heb die Leovet gehaald vandaag, ze hadden alleen niet de huidolie :( dus ik heb de andere nu mee om te proberen. Hoe schadelijk is dat spul eigenlijk? Omdat er op staat dat je je handen goed moet wassen ... Doen jullie dat met handschoenen of is het zo erg niet?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:53

het wordt snachts tegen het weekend al een stuk kouder he, wordt zaterdag maar 1 graden snachts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:56

Echt? Dacht dat het overdag nog 20 graden zou gaan worden in het weekend met mooi weer ... Zat al te twijfelen of ik de deken toch niet terug zou op doen .. Of zou al het ongedierte weggewaaid zijn? :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:07

wordt daarna wel weer warmer hoor snachts, en overdag blijft het ook echt duidelijk boven de 10graden, maar goed; een begin is er :D

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:09

Vandaag echt heeeeeel veel mugjes, ben blij dat ik toch nog even de deken om had gedaan! Zo zie je maar vocht en temperatuur omhoog en ze zijn er direct weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:11

Ik heb hier niks gezien? Maar ook echt helemaal niks .. Ben zelfs express blijven rondhangen maar er vloog gewoon helemaal niks. Hoop niet dat ze zich verstopt hebben en zich nu met mijn pony aan het amuseren zijn := :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:22

opisop_shop schreef:
hmmm ik vind hem op Diaz niet zo mooi liggen.
Dekensingel zou ik er niet voor gebruiken, die zou je er dan namelijk toch op vast moeten maken met lusjes ofzo anders glijdt ie eraf lijkt me; dan kun je hem dus beter gewoon innemen denk ik.
Zit wel heel erg veel franje aan die oogdingen trouwens, jeetje!

De deken loopt erg ver door :j dus als ik de singel vlak achter de schoft doe blijft het vast we zitten! :j
daarnaast gaat ze nog lekker uitbreden, dus wat dat betreft ben ik wel blij dat hij wat ruimer is.
Om haar hoofd zit hij perfect.

dat ogending heb ik eraf ge-klitteband hihi :')

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:23

[***] schreef:
Ik heb hier niks gezien? Maar ook echt helemaal niks .. Ben zelfs express blijven rondhangen maar er vloog gewoon helemaal niks. Hoop niet dat ze zich verstopt hebben en zich nu met mijn pony aan het amuseren zijn := :')

geen zorgen ze waren vast allemaal bij mij :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:25

Ik heb weer drainagecomposium van groene os besteld. dus dan kan ik dat gewoon doorzetten. :j ben zo tevreden over dat spul!!

Heeft iemand trouwens eventueel tips voor de staart? (beschermer?)
Het gaat opzich redelijk.. maar als daar nou ook een makkelijk flapje voor is ofzo :')

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:51

geef jij dat drainage ook echt 2x per dag?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 02:15

bij trip de eczeemdeken afgehaald. die was zeiknat. staat nu onder een 100 grams regendeken.
morgen als de deken droog is gaat die er weer onder. ong eind okt gaat de echt helemaal af

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:05

Anniick schreef:

Ik geef het ook, twee keer per jaar. Voorjaar en najaar.
Ik begin met een week 15 druppels per dag, dan een week 30 druppels per dag en maak het flesje dan leeg met 2x 30 druppels per dag.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:09

Dat drainage is voor..????

Hier staat hij nog steeds met en blij toe. Gisteravond nog gaan rijden, maar zelfs toen nog vervelende plakbeesten! :(
Ik ga volgende week vrijdag 12 dagen op vakantie, hopelijk kan ik hem dan alleen onder zn Bucas zetten. Even afwachten wat het weer doet.
Stel dat het nu een week onder de 15 graden is en het wordt daarna weer warmer, zijn ze er dan net zo snel wel weer, die rotbeesten?
(ik denk zelf van wel, maar hoop heel hard van niet....)

Straks de derfen op zn maantop smeren, ziet er niet uit! Zo erg eczeemhuidje heeft ie nog niet eerder gehad.... :n

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:29

De drainage is een reinigingskuur. Wordt vaak gegeven aan eczemers.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:42

nadita schreef:
De drainage is een reinigingskuur. Wordt vaak gegeven aan eczemers.

Of bij paarden die bijvoorbeeld ziek geweest zijn en veel medicijnen gekregen hebben om het lichaam weer wat in balans te krijgen.
Ik geef het Sybrich ook normaal 2x per jaar. Maar ik heb het nu tussendoor nadat ze zo ziek geweest was ook nog eens gegeven. Ze had best wat antibiotica en andere medicatie gehad, dat ik dat wel heel belangrijk vond dat ze dat nu ook kreeg.

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:51

Hallo!

Wij hebben een veulen op stal dat erg schuurt, ik heb echter geen idee waarom...misschien kunnen jullie me helpen. Hij schuurt zijn staart helemaal kaal en heeft last van kale plekken waar korstjes opzitten. Die kale plekken zitten op zijn hoofd (hij heeft bijna geen haar meer op zijn hoofd), hals, tussen de voorbenen en onder zijn buik. Ik maak het elke dag schoon maar het lijkt niets te helpen. Het rare is dat hij helemaal geen jeuk heeft aan zijn manen. De dierenarts zegt dat hij een soort allergische reactie heeft van de vliegen en dat het vanzelf weer overgaat. Het lijkt echter alleen maar erger te worden...

Misschien heeft iemand in dit topic hier ervaring mee?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:11

nadita schreef:
Anniick schreef:

Ik geef het ook, twee keer per jaar. Voorjaar en najaar.
Ik begin met een week 15 druppels per dag, dan een week 30 druppels per dag en maak het flesje dan leeg met 2x 30 druppels per dag.

Ik geef het 1x per dag, en soms een dagje niet.
20 druppeltjes over haar musli

Ik merk dat ze dan echt veel minder schilvers heeft! (en dus minder jeuk)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:17

heeft niemand antwoord op mijn vraag??

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:44

joyce_eddy schreef:
heeft niemand antwoord op mijn vraag??

Zomereczeem is de overgevoeligheidsreactie op de steek van een mug, en aangezien die er in de winter niet is, wil dat niet zeggen dat die reactie dan ook ineens weg is.
Maar het hangt dus af van hoe ze zo'n onderzoek doen, als ze dat echt onderzoeken door de speeksel van de mug toe te voegen aan het bloed, dan moet je dat kunnen zien, ook in de winter. Als ze naar andere dingen in het bloed zoeken om dat te kunnen bepalen (bijvoorbeeld bepaalde ontstekingsreacties of iets anders), dan is het wellicht niet te zien, omdat ze op dat moment niet gestoken worden en dus niet die ontstekingen in het lichaam hebben op dat moment.

Omdat het heel lastig is om van die kleine rot mugjes genoeg speeksel materiaal te krijgen (kijk, bij een honden of katten allergie is dat makkelijker, genoeg katten op de wereld en je hebt maar een beetje nodig om te testen, maar die vliegjes zijn zo klein, lastig te vangen, lastig te houden, etc). Denk ik niet dat ze echt een allergisch onderzoek gedaan wordt, maar naar afwijkende waardes in het bloed gekeken wordt.
Als ze namelijk al veel van die vliegjes op een goede manier zouden kunnen "melken" dan zou je ook een gedegen desensibilisatie-medicijn (waarover overigens bij mensen ook nog steeds geen 100% resultaat te verkrijgen is met andere allergieën) kunnen maken. Daarbij zou je dus steeds een klein beetje van het speeksel van het mugje aan het lichaam van het paard toedienen, zodat het lichaam het in kleine delen kan opvangen en aanvallen en dus daar zelf wel een afweersysteem voor maakt. En daar zou zo'n winter periode weer geschikt voor zijn, omdat het dan beter te beheersen is dat ze niet ook door andere steek-beesten gestoken worden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:56

Mijn vz paard heeft ook ZE. De eigenaar gebruikt Derfen en dat werkt onwijs goed! ALs het paard niet behandeld is schuurt het haar staart en manen kapot, na een smeerbeurt van Derfen (2x per week blijven doen) heeft ze niet meer geschuurd! Ik ben er enorm over te spreken!!!

Derfen is zeker het proberen waard :D :x Och jeetje... excuus voor de grote letters O:)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:50

Joyce, ik denk dat jullie teveel vliegen in de stal hebben, de steekvliegen (stalvliegen). Dus je kunt beste deze vliegen uiroeien in de stal, daar zijn middelen voor hoor, plakstrips ed. Zoek maar eens op google op stalvliegen.