[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marengolike

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:29

Hier gisteren enorm geschud maar er waren geen vliegjes. Dus toch verder zoeken

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:41

Vandaag is de tweede behandeling cranio sacraal voor Janouk.
Ik ben zo benieuwd hoe Janouk nu reageert en of de verbetering door gaat zetten.
Ik zal vanmiddag update plaatsen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:26

Ja, ik ben heel benieuwd.

Ik ben gister niet bij appie geweest,ga vanmiddag heen.
Ben benieuwd hoe het gaat, gister gaven ze al een hooikoorts waarschuwing af op tv :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:31

Helaas heeft de behandelaar moeten afbellen wegens ziekte. Jammer, ik was zo benieuwd en had voor Janouk gehoopt op verlichting. Nu wachten op vervolgafspraak.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:44

Heeft iemand van jullie acupunctuur bij headshaking wel eens uitgeprobeerd en wat waren jullie ervaringen? Ik las op internet dat dit soms ook goed kan helpen, maar heb het zelf nog niet laten doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:24

Janouk is vandaag behandeld cranio sacraal voor het headshaking syndroom te verlichten.
Ze was blij om Fabienne te zien en legde haar hoofd in haar handen. Heel mooi om te zien hoe de hoofdpijn verlicht wordt en hoe ze de spanning uit haar kaken probeert af te laten vloeien door veel flemen, gapen, zuchten en likken.

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:44

Nou hopelijk helpt het :j

Zandro, nee ik ben er niet mee bekend met acupunctuur.

Appie had het vandaag wel wat benauwd, is ook ineens zo warm he.
Heb hem alleen gepoetst en verder maar zo gelaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:08

Acupunctuur is door de chiropractor aangegeven als iets wat mogelijk nog zou kunnen helpen ... Maar zij zit te ver om regelmatig langs te komen en ik had nog niemand hier in de buurt gevonden, dus verder nog niks mee gedaan...

Hoe zit het met de spirulina/magnesium-mix? Is dit al zonder melatonine geprobeerd? Nog altijd succesvol? (weet niet meer wie het was :o )

@ Janouk : hoe gaat het nu met haar? Heb je ook een idee waar die hoofdpijn & spanning vandaan komt?

Even een kleine [***]-update... Ik was 5 dagen niet geweest omdat ik op vakantie was, had aan een stalgenootje gevraagd om 1x per dag de puur jeuk te doen zodat dit niet onderbroken werd maar was toch benieuwd wat ik zou aantreffen gezien het ineens toch veel meer zon & warmte was en nu ook de graspollen volop aan de gang zijn ... Moet zeggen dat mij dit al bij al wel meeviel. Ja, hij had nog last, maar hij stond in ieder geval al buiten toen ik aankwam (weliswaar in de schaduw maar dat zou ik ook doen :P ). Daarvoor als hij echt last had stond hij gewoon in zijn stal geparkeerd ... Verder had hij beetje prutoogjes maar niet zo fel als anders, en zag ik geen loopneus. Hij leek ook gewoon vrolijk (niet zo hangerig als anders).

Besloten om toch even te gaan wandelen omdat stalgenootjes dat vroegen, gewoon zien wat het deed. Vliegenfranjes om, neus ingesmeerd met vliegenspul en gaan. Hij had wel last & jeuk maar stukken gingen gewoon echt goed, alleen de stukken waar we echt over het gras moesten had hij duidelijk last, daar schudde hij wel. Maar de rest van het traject leek hij gewoon wat kriebel te hebben, maar niet voldoende om echt te gaan schudden (als jullie mij kunnen volgen ;) ). Dus dat viel me best wel mee... misschien als ik mijn route beetje goed uitstippel dat we toch weer stilaan kunnen gaan stappen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:23

Klinkt goed!
Ja per dag bekijken hoe het gaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:30

Hoe gaan jullie om met kriebel op zich? Bedoel .. trekken jullie zich daar echt wat van aan qua niet rijden/buiten gaan, of doen jullie dat alleen met echt schudden? Sowieso rij/wandel ik met losse teugel/touw dus hij kan altijd aan zijn been krabben als hij zou willen..

Wat mij wel gisteren op viel (en eerder ook al) is dat hij gaat schuren als hij de kans heeft, maar het niet doet als die kans er niet is. Beetje uitleg: loopt de longeerlijn aan de kaptoom over zijn neus dan wil hij daar constant aan schuren, longeer je met bit of iets zodat de lijn achter de neus zit doet hij niks. Zelfde met (halster)touw, wandel je naast/voor hem dan schuurt hij aan dat touw (of aan jou als je dicht genoeg bent), loop je achter hem dan schuurt hij niet, ook niet aan zijn benen (misschien eens sporadisch, maar niet zoveel als dat hij bij touw/jou doet).

Zou het ook een soort van gewoonte kunnen zijn geworden? Dat hij wat kriebel heeft en bij schuurobject in de buurt daar constant gebruik van wil maken, maar bij gebrek daaraan dat de kriebel toch niet zo erg is dat hij andere oplossingen moet gaan zoeken? Of denk ik nu te ver door? :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:33

appie heeft wel een hekel aan druk op zijn neus van een neusriem.
Ik rijd ook zonder neusriem :j

En kriebel, geen idee, appie doet dat in de bak niet,dus dan kan ik ook wel stappen.
Buitenrit heb ik nog niet gemaakt dit jaar.
Maar als hij ergens echt last van heeft,hetzij kriebel ofschudden dan laat ik hem met rust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:38

Zonder neusriem heb ik hier ook eens uitgetest :j Had daar wat op gehoopt, maar merkte geen verschil :+ Verder blijft hij een moeilijke mond hebben voor een bit .. Heb ook gemerkt dat longeren met bit wel gaat (en doe ik nu ook zodat de longeerlijn niet over zijn neus moet lopen ;) ) maar dat stukje rijden wat ik geprobeerd heb was toch andere koek :P Zal vast ook wel aan mij liggen, of aan het wenproces, maar weet nog niet of ik dat verder ga blijven proberen...

Nadeel aan onze binnenbak op dit moment is dat die bij dit soort weer echt stikbenauwd is, en spijtig genoeg (ondanks sproeien) snel gaat stoffen.. En daar ga ik [***] ook geen plezier mee doen (stofallergie) dus het is weeral kiezen tussen 2 kwaden wat het beste is om te doen :+ Maar kijk wel dag per dag en als hij echt een slechte dag heeft doen we gewoon niks, al hoop ik stiekem dat het ergste achter de rug is qua algemene last ... Als hij nu enkel last heeft op de grasstukken valt er nog wel wat te doen :)

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:56

Ik kijk gewoon hoe het gaat idd. Die van mij geeft het altijd wel duidelijk aan als hij ergens last van heeft. Hij schudt niet, maar gaat dan meer briesen en zijn neus willen schuren. Hij schuurt nooit met zijn neus onder het rijden, alleen als ik klaar ben met rijden en lange teugel geef. Ik merk in stap ook weinig bij hem. Als hij last heeft is het in draf en vooral bij de galop. Op buitenrit rij ik gewoon met lange teugel. Als hij door de galp op sommige stukken veel last heeft dan ga ik even lekker stappen.
Verder vermijd ik het om overdag in de volle zon en hitte te rijden. Meestal of vroeg in de ochtend of tegen de avond aan.

Ik hoop wel dat het blijft zoals het nu is...., dan is het bij Bailey goed te doen... Ben zo bang dat het elk jaar erger wordt en dat hij dan niet meer te rijden is |( |(

Verder nu bezig met de immunoboost van equilin. Zit oa mariadistel in die hem zou moeten ondersteunen. Ik hou jullie op de hoogte over de werking

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:19

Hier vandaag en gisteren ook weer van alles geprobeerd.
Neusnetje weer op, wat in en op zijn neus gesmeerd maar niets lijk te helpen.

Zit er iemand van een osteopaat in Brabant?

Wie doet dat cranio sacraal janouk?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:41

Hier ook weer drama, eerste paar uur buiten gaan nog maar daarna wil die naar binnen, gaat ook gelijk liggen in stal.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:21

ilse van Maat-wijk is osteopaat en doet aan triggerpoint massage. Zij is erg goed en een leuk mens

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:22

Ze zit volgens mij in de buurt van Breda

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:20

Janouk wordt nu behandeld Fabienne Kiesenbrink helping hands on horses. Ze komt uit Apeldoorn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:07

Hoe gaat het nu met Janouk?

Hier duidelijk te vroeg gejuicht :( Het zag er goed uit, hij stond buiten hooi te eten dus ik vol goede moed gepoetst en gezadeld, maar éénmaal onderweg was het weer even rampzalig als anders -O- Nog even een stukje verder geprobeerd omdat we daar uit de wind waren, maar ook dat hielp maar minimaal. Dus maar terug en even in de piste gereden, maar zelfs daar had hij last (poort stond open om lucht binnen te krijgen), wel 80% minder dan buiten maar toch last .. Echt stom -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:55

Janouk moet 5 dagen na een behandeling resetten maar het is veel belovend. Ze heeft duidelijk minder hoofdpijn en reage er t niet hysterisch op vliegen op haar hoofd. Maar ik weet nog niet hoe het straks in beweging is duim duim duim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:06

Aha, ik duim met je mee! *duim duim*

Ik zit te twijfelen of ik met de puur jeuk verder zou gaan, krijgt hij nu een dikke 2 weken en flesje is bijna op .. nog een flesje er tegenaan of concluderen dat het niet werkt?

Verder zou ik toch eens magnesium & spirulina willen proberen, maar wil de staleigenaresse niet met nog meer poeders opzadelen :o Vraag mij ook af of het niet teveel wordt om al die poeders met voeren te geven, heeft pony meer poeder dan eten volgens mij :+
Zou ik daar niet zelf een voermomentje voor kunnen inlassen? In de namiddag dan? Probleem is alleen dat ik niet elke dag kan ivm werk ... en waarschijnlijk moet het wel dagelijks gegeven worden, toch? Hoe zit het met magnesium als de bloedwaarde wel ok is? Kan het dan toch nog helpen? Is overdosering geen probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:32

Staan jullie paarden eigenlijk allemaal in het binnenland?
Of zijn er ook hier die aan zee staan en last hebben?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:31

Janouk staat bij Schiphol, 14 km van het strand

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:03

Guus gaat langzaam ook weer iets beter, na een forse terugslag afgelopen week met de warmte. Het is nog niet zo erg als vorig jaar, maar leuk is anders. Veel zijwaarts schudden en jeuk, nog geen echt gegooi met zijn hoofd of Spaanse pas.

Heb besloten om de Puur Pollen wekelijks te gaan geven, in plaats van elke 3 weken zoals de bijsluiter zegt. Kijken of dat helpt. De wei gaat nu wel weer helemaal goed, bij Guus lijken het echt vooral vliegjes en boompollen te zijn, niet zo zeer gras gelukkig.

Guus staat ook vlak bij Schiphol, zo'n 25km van het strand af. Als hij bij zijn vorige eigenaren onder het zadel liep, gingen zij altijd naar het strand. Van hen ook nooit gehoord dat hij zo schudde als hij bij ons in het bos doet. Tijdens onze wedstrijd in Kootwijkerbroek (dus op de hei) ook 0,0 last.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:01

Mijn paard staat op de Veluwe, net boven Apeldoorn.
Ik heb afgelopen zaterdag de neusspray en oogdruppels moeten gebruiken; alle andere dagen kon hij zonder door de spirulina, melatonine en magnesium *\o/*