[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:21

Froukje schreef:
Omdat het bij een eczemer niet uitmaakt waar ze geprikt worden, dan heb je er toch niks aan als de rest zulke mazen heeft dat de knutten er nog door kunnen?! ;) Als ze onder op hun hals/buik geprikt worden schuren ze zich alsnog dood..

Dat zal voor een aantal paarden opgaan idd. Ik heb zelf een milde eczemer staan welke het prima doet onder een vliegendeken. Dus in die gevallen kan het een optie zijn :-)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:28

Ga er maar vanuit dat dat voor veel veel eczemers geldt ;) Als je het af kunt met een vliegendeken heb je echt heel veel geluk.

Hier een klein feestje, afgezien van 3 plekjes op het hoofd gaat alles goed. *\o/*
Afbeelding

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:39

Froukje schreef:
Omdat het bij een eczemer niet uitmaakt waar ze geprikt worden, dan heb je er toch niks aan als de rest zulke mazen heeft dat de knutten er nog door kunnen?! ;) Als ze onder op hun hals/buik geprikt worden schuren ze zich alsnog dood..

Veel paarden met zomereczeem hebben alleen last bij voorpluk, manen en staart. Het heet niet voor niets ook wel staart- en maneneczeem (SME). Een deken zoals Bucas buzz off rain bedekt met het waterdichte deel de manen en staart. Het gaas zit op de rest van het lijf. Hier gaat het daarom ook gewoon goed met dit deken.
Als het bij een eczemer helemaal niet uitmaakt waar ze geprikt worden, dan zouden ze ook allemaal met beenbescherming moeten staan.

amber15

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:04

Een vraagje..
De hond van een vriendin heeft ontzettend jeuk, vooral boven zijn staart en tussen zijn tenen. In de winter is het een tijdje weg en daarna begint het weer.
Pas is de hond een paar dagen in Zeeland geweest en daar heeft hij helemaal geen jeuk gehad! Toen dacht ik, kunnen honden ook zomereczeem hebben?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:29

amber15 schreef:
Een vraagje..
De hond van een vriendin heeft ontzettend jeuk, vooral boven zijn staart en tussen zijn tenen. In de winter is het een tijdje weg en daarna begint het weer.
Pas is de hond een paar dagen in Zeeland geweest en daar heeft hij helemaal geen jeuk gehad! Toen dacht ik, kunnen honden ook zomereczeem hebben?

Ha...dat kan

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:54

en dan is het dus zaak om hem een hondendekentje om te doen buiten? zijn er nog meer dingen die kunnen helpen mocht dit het echt zijn?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:00

Wat bij mijn hond vroeger erg goed werkte was wassen met teershampo :j
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn... verveling kan ook een hoop doen he, vakanfie is voor ene hind ook vaak meer indrukken waardoor de jeuk "vergeten"word
En misschien toch iets in de eigen omgeving wat de extra jeuk veroorzaakt.
Bepaalde planten, hoog gras kan ook bij honden die grasmijt dan zijn.
Als je gaat kijken op barfplaats vind je echt veel info ober honden met jeuk :j

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:04

Bedankt voor je info! We gaan er eens naar kijken.
Jeuk is zo'n lastig iets...

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:04

Hoe doen jullie het nu met die buien elke keer??
Het is nu keihard aan het regenen en wordt vannacht maar 8 graden...
Ik durfde die van mij dus niet met eczeemdeken te zetten en haar zeiknat de nacht in te sturen (staat buiten).
Ze staat nu met vliegendeken. Ik loop me hier altijd zo druk om te maken als er buien zijn/komen en ze moet eigenlijk die eczeemdeken op...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:25

amber15 schreef:
en dan is het dus zaak om hem een hondendekentje om te doen buiten? zijn er nog meer dingen die kunnen helpen mocht dit het echt zijn?

Als ik je verhaal zo hoor zou de hond wel eens allergisch kunnen zijn voor huisstofmijt,, dat geeft ook jeuk tussen de tenen,, op het vakantie adres waren die waarschijnlijk niet, en dus ook geen jeuk...heb onlangs een proefje bij zulke gevallen gedaan wat goed uitpakte.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:54

Kayleigh327 schreef:
Hoe doen jullie het nu met die buien elke keer??
Het is nu keihard aan het regenen en wordt vannacht maar 8 graden...
Ik durfde die van mij dus niet met eczeemdeken te zetten en haar zeiknat de nacht in te sturen (staat buiten).
Ze staat nu met vliegendeken. Ik loop me hier altijd zo druk om te maken als er buien zijn/komen en ze moet eigenlijk die eczeemdeken op...

We can shake hands -O-
Hier heb ik elke keer nog het geluk dat het elke keer wel mee valt met de buien. En of ik er met 8 graden nu een (droge) eczeemdeken op heb of een regendeken waar hij overdag onder zweet, dan toch maar het eerste.
Maar.. vanaf dinsdag ook weer buien en 18 graden en in de nacht 10-12 graden. Ik zit dus op het randje om hem zn regenliner eronder te doen. Maar vind het dus net te warm.
Kortom, ik heb ook geen oplossing voor je.. enige oplossing is meerdere keren wisselen als je die mogelijkheid hebt denk ik..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:24

Met kouder weer een regendeken met hals er op ?
En tijdje terug heb ik de regendeken over de eczeemdeken gedaan,kon ook prima.
ze kunnen beter te warm staan dan te koud .
:j

Zie net losse halzen bij agradi in de aanbieding.
Paar ringen aan een rdgendeken zetten,hals er aan en klaar.
Is wel handig zo met de herfst voor de deur :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:17

Ik heb idd een regendeken met losse hals. Maar wanneer is het te koud icm regen, dat is en blijft lastig vind ik.
18 graden met regen vind ik te warm voor een regendeken..

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:53

Bij mijn paard verschuift de exceemdeken, hij ligt elke dag een kant op. Zag haar van de week wel rollen, aan een kant.
Schuift ook wat naar achteren.
Ik doe de riempjes bij de schouders al strakker
Nog iemand een tip?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:37

Is de maat/pasvorm goed voor haar? Mijn EJ sweet itch vorig jaar schoof ook, maar dat was omdat ik de beenriemen eraf had gehaald (Nadat ie erin was geraakt en er 1 had stuk getrokken, waren niet elastisch). Nu met de master eczeemdeken heen last met de elastische inzetten. Blijft goed op zijn plek.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:38

Zo'n pyjama dekens blijven hier ook niet liggen, diverse merken geprobeerd.
Eczeemdeken met sluitingen geen probleem.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:18

Ik heb die van divoza (die heb ik bij haar gekregen) en pas ik heb de master gekocht, beide schuiven.
Ook heb ik de rambo buzz off geprobeerd, alles schuift |(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:21

Masters op de shet blijft goed liggen, pyjama van de ej op de fjord schuift zo nu en dan. Ik heb me er bij neer gelegd en trek hem gewoon even weer recht. Andere dekens gaat niet qua pasvorm en een maat kleiner al helemaal niet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:50

Mijn pony heeft nu sinds een 2 tal jaar eczeem en schuurt alleen zijn staart. Ik wil een eczeemdeken kopen op marktplaats maar ik vind alleen vliegendekens. Zouden die ook voldoen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:57

Nou het ligt er aan,als je een dier hebt wat allergisch is voor de kleine knutjes.dan helpt het niet.
Want de mazen zijn te groot en ze prikken er dan doorheen waardoor je dus jeuk houd.
Dan is een eczeemdeken toch beter

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:48

Oke dankjewel

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:06

Ik kom toch nog 1x met deze vraag aanzetten, misschien anders geformuleerd en los van mijn situatie:

Wanneer maken jullie onderscheid tussen kriebels om wat voor reden dan ook (staart en manen wat schuren, maar niet tot bloedens toe, geen kapotte huid, geen harde huid, geen plekjes, geen erge kalen plekken), en zomer eczeem?

Wanneer concluderen jullie dat het gaat om zomer eczeem?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:23

Moos99 schreef:
Ik kom toch nog 1x met deze vraag aanzetten, misschien anders geformuleerd en los van mijn situatie:

Wanneer maken jullie onderscheid tussen kriebels om wat voor reden dan ook (staart en manen wat schuren, maar niet tot bloedens toe, geen kapotte huid, geen harde huid, geen plekjes, geen erge kalen plekken), en zomer eczeem?

Mijn pony schuurt alleen in de zomer en alleen zijn staart. Hij schuurt wel bijna elke dag (in de zomer). Ik was hem om de 3 dagen met speciale schampoo

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:09

Yenni schreef:
Moos99 schreef:

Mijn pony schuurt alleen in de zomer en alleen zijn staart. Hij schuurt wel bijna elke dag (in de zomer). Ik was hem om de 3 dagen met speciale schampoo

Maar je ziet dit wel als zomereczeem? En schuurt hij dan kapot (wondjes?) of alleen wat haren eraf?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:58

Ik vind dat zelf ook moeilijk moos.
Ik heb er hier een staan die jeukt zich gelukkig ook niet helemaal kapot.
Wel haren kapot.
Hij begint meestal in mei/ juni niet zoals veel eczemers al in maart.
Maar leg ik hem een vliegendeken op werkt het niets. Leg ik hem een eczeemdeken op is hij totaal jeukvrij.
Soms denk ik wel eens, heeft hij last van de dazen en die kunnen ook niet zo goed door een eczeemdeken steken? Of is het een hele milde vorm van zomer eczeem?
Het is in ieder geval jeuk in de zomer :+