Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Gowlan schreef:Hoihoi, ik kreeg een linkje naar dit topic dus weet niet of iemand hier mijn vragen kan beantwoorden..
Lijkt me persoonlijk stug, maar kan het proberen:
Ik heb dit topic aangemaakt, met een vraag over een vliegenmasker rambo plus tegen een verbrande neus..
Heeft er iemand toevallig ervaring met dat vliegenmasker?
Citaat:Erfelijkheid en zomereczeem
Momenteel worden er in Nederland (Wageningen Universiteit i.s.m. Universiteit Utrecht) en België diverse langlopende onderzoeken gedaan naar de erfelijkheid i.c.m. zomereczeem. Uit deze onderzoeken blijkt o.a. dat een merrie sterker zomereczeem vererft dan een hengst, echter krijgen hengsten per jaar meer nakomelingen dan een merrie. In Engeland lijdt 1 op de 4 paarden aan “Sweet Itch”, de Engelse benaming voor SeMe. In Engeland wordt dan ook gewoon doorgefokt met merries met SeMe en worden hengsten met zomereczeem goedgekeurd voor de dekdienst. Terwijl bewezen is bij o.a. de Fjorden en Friezen dat in bepaalde bloedlijnen meer zomereczeem voorkomt dan in andere en dat als men deze dieren met zomereczeem uitsluit van de fok, men het probleem langzaam kan terugdringen.
Denise schreef:Hallo iedereen,
Ik heb geen idee of ik me hier eerder heb gemeld, maar mijn paard heeft sinds vorige zomer ook last van zomereczeem. Nu heb ik op 1 maart haar eczeemdeken om gedaan (Rambo Sweet Itch Hoody) en ik gebruik Derfen, maar tot mijn grote teleurstelling heeft ze nu toch meeeegaveel jeuk.... Is dat normaal? Of moet ik dan aan iets anders dan zomereczeem gaan denken? Zijn er nog andere dingen die erop lijken? Want door zo'n deken kan ze toch niet gestoken worden in principe?
Ze heeft het wel enkel in de zomer en schuurde vorig jaar haar volledige staart en manen kapot tot bloedens toe... Ik hoop dat iemand ideeën heeft. Ik ga ook maar eens aan de knoflook en ik heb jeukstillende shampoo gehaald, zien of dat iets doet.
Gowlan schreef:Hoihoi, ik kreeg een linkje naar dit topic dus weet niet of iemand hier mijn vragen kan beantwoorden..
Ik heb dit topic aangemaakt, met een vraag over een vliegenmasker rambo plus tegen een verbrande neus..
Heeft er iemand toevallig
ervaring met dat vliegenmasker?
Bommeltje_ schreef:Ik meld me ook maar even.. Nu ongeveer 5 maanden geleden kocht ik mijn shetlander.
Ze had vroeger bij vorige eigenaren weinig jeuk, maar nu staat ze dicht bij het bos en is het toch wel erger geworden dus ik heb net de Rambo sweet itch hoody pony besteld. Heeft iemand hier ervaring mee? ik durfde voor een pony in een kudde geen goedkope te kopen.