[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:54

Derfen gebruik je ook onder de deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:57

Mindim schreef:
Hier nog steeds onder de deken. Zijn hoofd schuurt hij nog steeds. Ik smeer het nu dagelijks in met leovet huidlotion, om het vettig te houden. Dan schuurt hij zichtbaar minder. Manen en staart schuurt hij niet meer op het ogenblik.
Het ijs heeft al op het gras gestaan van de week, dus de eerste vorst is hier al geweest.
De paarden hier staan binnen, ze kunnen ook naar buiten lopen, maar daar hebben ze geen zin in met dit weer :D

Helpt die leovet goed? Stalgenoot had die paar dagen terug bij voor haar haf (geen schuurder, maar was iets om de manen te verzorgen zeg maar) en nu zie ik die naam hier weer, dus ik vraag het maar even :+

Ik hoop dat het hier rustig blijft, ga morgen toch rond de middag maar eens een kijkje nemen (in plaats van te wachten tot 's avonds voor het voeren), ben er toch niet gerust in :o Alhoewel hij dus overduidelijk geen zin had in het deken en alles er ook rustig uit zag zeg maar, er waren wel een paar losse haren en wat schilfertjes, maar dit was echt op de schoft zeg maar dus ik verdenk de deken zelf daarvan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:05

Flint schuurt vooral zijn hoofd momenteel, hij heeft heel veel wondjes. Ook zijn oren zijn stuk en zijn voorpluk is weg, er zat nog 1 strengetje en die heb ik maar afgeknipt, dus ik heb nu een tinker met polocoupe :D

Bij hem helpt het wel. Ik ben het weekend niet geweest en hij had gelijk meer geschuurd aan zijn hoofd. Ik neem een scheut in mijn handen en vet zijn hele hoofd in. Pas wel op met de ogen, dus er niet boven. Tot nu toe helpt het. Ik smeer het ook op de plek waar zijn voorpluk zat en dat is nu mooi rustig. Op erge wondjes smeer ik levertraanzalf, dat werkt met wondjes super.

Dit is het:
http://www.paardendrogist.nl/product/105/120/bio_huidolie/101810/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:07

Heeft het dan alleen zin voor wondjes? Want die heeft hij niet (of toch niet zoals jij omschrijft).
Bij hem is vooral het probleem dat hij het achterste stuk van z'n manen af schuurt, verder vind ik eigenlijk nooit wat (uiteraard als hij onder deken is, zonder deken durf ik het niet zeggen). Heb een paar weken terug wel ineens een plekje op de hals gezien (gewoon de haartjes eraf) maar dat is toevallig denk ik, het zat echt zeg maar midden op de hals en normaal schuurt hij daar helemaal niet, misschien had hij ruzie met iets :+

Dus ik ben een beetje aan het kijken voor iets om die manen te behouden/goed terug te laten groeien en om het ongemak op z'n manenkam weg te nemen, want volgens mij heeft hij verder eigenlijk geen last.

Edit; het was inderdaad zo'n fles die zij had :j Maar dacht niet met 'geel' spul erin, volgens mij was het deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... id/101818/

Maar kan dan altijd eens gaan kijken of ze dat hier in de ruitershop ook hebben (als ze het ene hebben hebben ze misschien het andere ook wel :) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:20

Mijn paard heeft zijn hele hoofd stuk geschuurd, daar gebruik ik levertraanzalf voor. Maar ik smeer zijn hele hoofd verder in met de lotion, dan houdt dat zijn hoofd vettig en schuurt hij minder.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:29

Is wonderolie een idee voor snel groeiende manen???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:54

wie weet,als het werkt dan smeer ik het ook op mijn hoofd want mijn haar mag ook wel eens sneller groeien _/-\o_

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:57

gillian schreef:
cayenne123 schreef:
Heb een super middeltje voor het aangroeien van afgeschuurde manen en staart haren!!! Kan je zo bij een autobedrijf halen, namelijk afgewerkte olie! Help echt super! Mijn pony schuurt ook en heeft niet al weer haar terug op de staart!!:-)

Lekker kankerverwekkend...
Ik zou dat niet zomaar gebruiken hoor!! Dat is echt rotzooi!!

Ik zou dat ook niet gebruiken. HELEMAAL niet bij een paard met ZE. :n
Dat deden ze vroeger..... maar is al lang geleden achterhaald.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:00

Sieppus schreef:
Is wonderolie een idee voor snel groeiende manen???

Wat wel schijnt te helpen is Shapley's Mane and Tail groom. Zit ook zwavel in, stinkt een uur in de wind.
Werkt ook tegen schilfertjes enzo.
Ik heb het ook wel een poosje gebruikt, maar een paar van mijn dekens zijn er zo goor van geworden dat ik het niet meer gebruik.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:29

Even terug komen op de Leovet discussie van Mindim en [***], de manenliquid is in principe een prima product, maar ik vind het iets vettige van de Bio Huid olie net wat fijner werken en ook het idee dat het minder "vluchtig" is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:43

Aha, dus het is de meerprijs echt wel waard? Of is het misschien interessant om eerst het ene te proberen en dan moest het niet bevallen toch het andere ofzo?

Ik weet namelijk niet in hoeverre die van mij gebaat is bij dit soort dingen, hij heeft nooit wat anders gehad dan z'n deken en ik ben nu toch aan het kijken of ik hem niet op een andere manier kan helpen/bijstaan zeg maar, vandaar.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:53

Nou ik heb bij die van mij nu 2 dagen de deken af, alles is nog rustig ze geeft totaal geen tekenen van jeuk .

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:13

[***] schreef:
Aha, dus het is de meerprijs echt wel waard? Of is het misschien interessant om eerst het ene te proberen en dan moest het niet bevallen toch het andere ofzo?

Ik weet namelijk niet in hoeverre die van mij gebaat is bij dit soort dingen, hij heeft nooit wat anders gehad dan z'n deken en ik ben nu toch aan het kijken of ik hem niet op een andere manier kan helpen/bijstaan zeg maar, vandaar.

Ik zou het absoluut aanraden om te proberen. Ik doe er ook best wel lang mee. Heb 3,5 jaar terug eens 2 van die grote flessen gekocht en dan vul ik het kleine flesje bij. En ik ben nu bijna aan het eind van mijn laatste grote fles. Er gaan dus bij mij in ieder geval geen liters doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:16

Ok, maar dus de huid olie dan? Het gele spul zeg maar?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:32

Mindim schreef:
Derfen gebruik je ook onder de deken?

ik heb het pas 1x gebruikt, maar ik gebruik het wel gewoon onder de deken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:49

[***] schreef:

Ja, de Leovet Bio Huid Olie, gele spul :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:50

Ok, dan ga ik eens kijken of ze die hier ook hebben :j Ben benieuwd :)
Hoop hem toch ooit eens een heel jaar met volledige manenkam te kunnen zien :Y) :))

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:03

Ik heb m'n hals uit engeland binnen!
om haar middel wat te groot, dusik moet even een dekensingeltje zoeken.
Maar verder ziet het er super fijn uit!

Je kunt het vliegending voor de ogen er ook af doen.
Ik kijk even hoe het gaat zonder, maar toen haar voorpluk kort was, had ze rode ogen door de vliegen

Aanschouw :p
Afbeelding
Afbeelding

en buiten:
http://i115.photobucket.com/albums/n319 ... fae99d.jpg

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:54

Welke maat heb je Diaz, en hoe groot is je Tinker?

Ik heb maat L besteld voor mijn Fries, op aanraden van de mensen van Snuggyhoods.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:01

Sanet schreef:
[***] schreef:

Ja, de Leovet Bio Huid Olie, gele spul :)

Idd, die gebruik ik ook. De manenliquid heb ik gebruikt om de schilfers los te maken, een beetje hetzelfde als wat je met horsol doet.
Zijn hoofd smeer ik idd helemaal in met de huidolie, niet te vet en niet te loperig, precies goed. Ik gebruik ook niet zo veel inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:03

Ik heb een beetje een lomperd van een paard, ik ben altijd bang dat de stof over zijn ogen schiet en hij door het lint gaat, werkelijk in blinde paniek.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:04

Diaz haar 'paniek' reactie is altijd stilstaan haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:10

Diaz schreef:
Diaz haar 'paniek' reactie is altijd stilstaan haha :P

Ik heb ook een tinker, als ik er bij ben is de schrikactie stilstaan, maar als ik er niet bij ben is het rennen. Verder lijken ze me ideaal, vooral voor die van mij, want hij schuurt zijn hele hoofd en voorpluk. Is de stof enigszins dun, dat mocht het onverhoopt over de ogen trekken, dat ze dan nog wat zien? Of kan het niet over de ogen eigenlijk?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:40

nadita schreef:
Welke maat heb je Diaz, en hoe groot is je Tinker?

Ik heb maat L besteld voor mijn Fries, op aanraden van de mensen van Snuggyhoods.

Ik heb een maat L, ik was bang (en tereecht blijkt) dat het anders niet over haar grote hoofd zou passen :')
Bij haar borst veeel te groot, maar dat ga ik oplossen met een dekensingel ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:58

Heb jij met of zonder rits?

Ik heb met rits besteld, vind het zo onhandig als die dingen over het hoofd moeten....