Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:35

Net even globaal bijgelezen, en ik heb er ook een tikkie dubbel gevoel bij. Tuurlijk is het super van TS dat ze volledig voor dit paard gaat, maar de opmerking vanuit de kliniek dat er maar een rekening geopend moet worden komt op mij niet erg fijn over. Als mensen willen storten is dat uiteraard hun goed recht, maar een oproep vanuit de kliniek klinkt alsof er nog heeeeel wat geld nodig is om hem op de been te krijgen, en gaat het vrijwillige en spontane er iets teveel af voor mij persoonlijk.

Wat ik wel leuk vond om te lezen is dat ie bij mijn eigen paard in de buurt staat!

Zijn buik is idd minder opgetrokken, kan zijn van minder spanning, kan zijn van beter gevulde darmen. Wat zijn eigenlijk de plannen van TS als ie eenmaal zover opgeknapt is? Houden, verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:36

Zo wat een verschil! Geweldig zeg *LOL*

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:37

Wow! wat een verschil zeg, idd niet meer zo opgetrokken..
ben benieuwd hoe hij het blijft doen zonder pijnstillers

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:38

Zo zeg, dat is een verschil! Wow! Veel minder opgetrokken en zoals Katja zegt lijkt het alsof hij ontspannener (raar woord!?) is. De kontfoto is vanuit een andere hoek genomen dus dat is lastig oordelen.

Keep up the good work eenmalig! Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:40

Hier nog een stille meelezer... Op de laatste foto is duidelijk te zien dat hij de buik ontspant. Is een heel goed teken. Blijf in stilte meeduimen voor jou en Canjer...

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 12:42

Ik zou graag dan eens een quote willen hebben van waar ik vraag of jullie willen storten Boos!
Verdorie ik word er nu een beetje gallisch van dat het maar in het negatieve getrokken blijft worden.
Het was een idee van mede bokkers, en ik appricieer dat wel ja. Wie zou dat niet doen.
Juist om misverstanden hierover te voorkomen leek het mij verstandiger dat het dan niet naar mij ging.

Verder zijn er gelukkig meer die wel begrijpen wat mijn bedoeling is, en die wel het hele topic hebben gelezen, en wel het beste voor Canjer willen, en dat waardeer ik meer !!!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:44

hier ook een stille lezer
ik vindt het knap van je dat je het dier zo goed mogelijk probeert te verzorgen.
er is wel verschil te zien hoor, na bijna een week.
ik hoop dat alles weer goed komt en dat je uiteindelijk nog veel plezier van hem gaat hebben.
veel succes en sterkte er mee.

groetjes

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:45

er zit al heel wat meer glim op zijn vachtje, voor mij toch wel een teken dat hij vooruit gaat, een vacht glimt vanuit de binnenkant.
Ik blijf dit topic stug volgen en ik hoop dat we meer van die positieve berichten krijgen.
Ik vind het geweldig, en ik zou het ook doen als ik voor die keuze kom te staan.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:45

Eenmalig, trek je het niet te veel aan, niet iedereen denkt zo.

En blijkbaar kan niet iedereen al lezen Haha!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:48

hij ziet er een ietsie beter uit, maar fiew daar is nog werk aan. Chapeau dat je het aandurft !

Ik kan mij ook nergens herinneren dat JIJ om een storting vroeg ?? En idd, juist om te vermijden dat het zou lijken of jij je zakken wil vullen, had je het idee om dat dan maar rechtstreeks aan de kliniek te doen (als ik goed herinner ?). Ik snap niet waarom daar zo'n probleem wordt van gemaakt, iedereen maakt toch voor zichzelf uit of ie al dan niet iets wilt geven ? Scheve mond

_eenmalig_, veel succes nog verder, ik hoop stiekem dat de echo vandaag al kan, hoe sneller je meer weet, hoe beter (en hoe sneller ik van mijn nieuwsgierigheid geholpen wordt Haha! ).

Esperanza schreef:
En blijkbaar kan niet iedereen al lezen Haha!

da's toch geen nieuws onder de zon, nietwaar. Lachen
Laatst bijgewerkt door jokari op 14-07-08 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:49

@Eenmalig,
Ik vind dat je gelijk hebt.
Het topic verzandt in een hoop geneuzel.
Waar ik mij persoonlijk aan erger en daardoor niet meer meelees is dat er met
zoveel wazig gedoe wordt gesproken.
Gelukspoppetjes, positieve energie, reiki, kaarsjes branden etc, etc.
Ik geloof helemaal niet in al dat alternatieve gedoe en daar wordt op het ogenblik dit topic mee doodgegooid. Boos!
Het topic zou voor mij een heel stuk overzichtelijker zijn als men bij de feiten blijft en niet gaat zweven.
Succes verder @Eenmalig.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:49

ik volg dit topic ook al vanaf het begin, laat dan wel niet veel horen, maar vindt ik ook niet nodig.
iedereen die wat wil zeggen mag dat. ik vindt het ook neit leuk om te lezen dat er mensen zijn die eigenlijk tegen eenmalig zijn, en de kwade woorden die worden gezegt.
voordat er wat gezegt mag worden zou ik eerst het hele topic doorlezen, dan weten die mesnen ook waar het omgaat, en hoe de vork in de steel zit qua geld doneren en wat dan ook.
kop op eenmalig, je nu niet latenkisten door zulke mensen hoor.
er zijn meer bokkers voor je dan tegen je.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:50

_eenmalig_ schreef:
Ik zou graag dan eens een quote willen hebben van waar ik vraag of jullie willen storten Boos!
Verdorie ik word er nu een beetje gallisch van dat het maar in het negatieve getrokken blijft worden.
Het was een idee van mede bokkers, en ik appricieer dat wel ja. Wie zou dat niet doen.
Juist om misverstanden hierover te voorkomen leek het mij verstandiger dat het dan niet naar mij ging.

Verder zijn er gelukkig meer die wel begrijpen wat mijn bedoeling is, en die wel het hele topic hebben gelezen, en wel het beste voor Canjer willen, en dat waardeer ik meer !!!

jij hebt helemaal nergens gevraagd om te storten,volgens mij had een bokker dat aangeboden....niets mis mee overgens!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:51

_eenmalig_ schreef:

Helaas lezen sommige mensen niet verder dan hun neus lang is........ Ach gut

Heel verschil al zeg!!! Goed bezig!!! Ja

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 12:52

Dank jullie wel !

Morgen wordt de echo gemaakt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:53

Spannend, ik duim voor een uitslag waar je verder mee kunt!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:53

Zoo zeg... Da's al best een 'significant' verschil in maar een week tijd! Haha!
Kruis is gevulder, onder z'n ribben gevulder, niet meer opgetrokken en de ontspanning die iemand noemde viel mij ook op... Er zit duidelijk minder 'spanning' in zijn lijf, en dat vind ik nog wel het belangrijkste verschil denk ik... Dat vlees op die botten komt wel, daar hoef je je niet zo druk om te maken, liever langzaam dan snel zelfs. Maar hij voelt zich duidelijk een stuk beter en da's een belangrijke graadmeter.

En wat de sceptisie betreft... jongens, je HOEFT het niet te lezen, je MOET helemaal niks storten. Ik vind het storten op rekening van de kliniek - zeker als daar zelfs een aparte Canjer-rekening voor geopend wordt- een hele nette oplossing van Eenmalig, op die manier hoeft niemand er aan te twijfelen dat het geld bij Canjer terecht komt. Er staat nergens dat er gestort MOET worden (lezen is ook een vak hé Rolleyes )
En dat er nog veel geld nodig is om hem weer helemaal fit te krijgen...geezzz.. wat had je dan verwacht!? Zeker zelf nog nooit een ziek paard gehad? UITERAARD gaat dit nog klauwen met geld kosten... Duurt nog minstens een jaar voordat dit paard er weer fatsoenlijk bij loopt hoor.
Dus kom maar op met die rekening Eenmalig...
Laatst bijgewerkt door Francis op 14-07-08 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:54

dam'n echo is morgen pas. Moet ik nog een dag gezaag van husbie aanhoren omdat ik om de haverklap op bokt kijk om eventuele updates over Canjer niet te missen. Nagelbijten / Gniffelen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:56

even de foto's bekeken,ik zie wel verschil hoor!
zijn buik is niet meer opgetrokken,dat vind ik heel belangrijk,hij zal zich veel beter voelen!
En die ruimte tussen z'n billen....zo herkenbaar...dat gaat nog even duren voordat dat weer opgevuld is,maar het gaat lukken!!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:01

Hm, ten eerste vind ik dat je en hele uitdaging hebt aangenomen door zon paardje een kans te geven. Alleen ben ik het dan eigenlijk gewoon wel ens met de mensen die GEEN geld willen storten..........Jij hebt er voor gekozen, jij hebt het op je genomen en jij zult er voor moeten staan. Ik denk dat ik in jouw plaats pas een topic had geopend als het allemaal achter de rug zou zijn. Voor en na foto's.....

Neemt niet weg dat ik er wel respect voor heb, het is natuurlijk maar afwachten wat alle zorgen, al het geld (ookal zal dat op dit moment van minder belang zijn) en alle aandacht op zullen gaanl everen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:04

iepsel: de TS vraagt zelf niet om stortingen, ze wil er alleen voor zorgen dat die mensen die er zelf voor kiezen (en zelf mee zijn gekomen) om geld te storten daarvoor de gelegenheid krijgen op een goede wijze (betrouwbaar, geld komt goed terecht etc etc). Er is dus geen sprake van een oproep om geld te storten.

Verder, wat betreft het na de tijd openen van een voor-en-na-topic: de TS wilde duidelijk advies en tips omdat ook de DA niet helemaal wist wat 'ie ermee aan moest. Is niks mis mee om dat advies dan op Bokt te vragen, lijkt me. De TS heeft ook meerdere malen aangegeven ontzettend bruikbare tips te hebben ontvangen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:05

Hier nog een vrij stille meelezer.
Hij ziet er al een stuk beter uit als je de foto's zo vergelijkt.
Heel goed werk hoor _eenmalig_. Vind het nog steeds super dat je dit voor het diertje wil doen. (en het ook aandurft)

Ik duim mee voor de echo van morgen.
Ik hoop dat daar goede dingen uitkomen. (in ieder geval dingen die behandelbaar zijn)

Heel veel succes morgen.

Alleen, wat lopen mensen ze zeiken over geld storten?
Dit heeft _eenmalig_ helemaal nergens gevraagd. Ze vind het alleen geweldig dat sommige bokkers dit willen doen.
Als je het niet wilt hoeft het toch niet.
Ikzelf zal ook niet zo snel geld storten, maar daarom vind ik het wel een aardig idee van sommige.
Laat mensen die WEL geld willen storten gewoon. Als zij daar dat beestje mee helpen.
Sommige mensen kunnen echt overal over zeiken zeg.

_Eenmalig_, je bent gewoon top bezig met hart voor het diertje. Ga zo door

Tallie1979Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:07

Mensen moeten niks. Maar als je wilt helpen is het altijd mooi meegenomen toch?

@breg: Ze houd hem hoe dan ook.

djuno

Zouden alle azijnpissers dit topic willen verlaten....iig hun mening voor zich houden??!!

Negatief zijn is zo makkelijk....positief zijn vergt heel wat meer inlevingsvermorgen en inspanning...en als je dat niet kunt....ga je frustratie dan botvieren op onkruid wieden ofzo Bloos

Eenmalig....hoop dat we nog vele maanden/jaren verhalen over Canjer mogen lezen/horen

Utixo

Stop nou eens even allemaal! TS heeft niets met dat geld storten te maken, jullie doen net alsof ze erom vraagt! Ze staat er ook voor Iepsel, en dat dan een MEDEbokker het idee start van een inzameling, ja, daar kan TS niets aan doen. Toch alleen maar fijn? Wat moet ze dan, dat negeren?

-Hoe lang gaat het duren voordat iemand op het idee komt dat de inzamelingsactie-idee bokker wel eens dezelfde als TS kon zijn? Clown . Daar zie ik een aantal bokkers ook nog wel voor aan namelijk Hyper!

Edit: Met dat "Stops nou een even allemaal!", bedoel ik de zanikers, niet die paar boven me de ertussen kropen met posten Knipoog
Laatst bijgewerkt door Utixo op 14-07-08 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt