Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kris25 schreef:Ik heb gister een merrie gekocht (zie topic: viewtopic.php?f=1&t=728044 )
met hele erge naar binnen geslagen mok. Nu heb ik in heel mijn loopbaan nog nooit een paard met mok gehad.
Ik was nu iedere dag met betadine scrub en heb een penniclilline kuur van 5 dagen waarvan de eerste drie erop zitten. Vanaf maandag wil ik niet meer zo vaak wassen en mokzalf gaan smeren. Wat kan ik nog meer doen? Paardje heeft hele erge pijn!
Kris25 schreef:DA is erbij geweest en ben nu dus aan het wassen met betadine scrub en penecilline aan het spuiten.
Heb ook mokzalf maar omdat het zulke grote open wonden zijn (zie foto's topic onderschrift) wil ik die er nog niet op smeren. Dus nu iedere dag wassen en droogdeppen met schone doeken. Doe ik het dan goed?
Bonny4life schreef:heyhey
ik had van mn hoefsmid dus de tip gekregen met imaverol te wassen. hij dacht dat het meer rasp was dan mok. dit heb ik gehaald, maar hoe weet je ooit of je het goed verdund of komt dat niet zo nauw? er staat op de verpakking wel hoe of wat, maar dat moet je dan helemaal met een spuitje doen (geloof 10 ml op bijna een halve liter water) weet iemand dit?
silvana schreef:Imaverol is geen ontsmettings middel maar een middel tegen schimmel en schurftmijten.
Imaverol geneest geen mok maar wel schimmel en schimmel kan weer mok veroorzaken.Dus zo blijf je in een kringetje draaien.
Word de mok veroorzaakt door een schimmel dan helpt de imaverol wel en zal ook de mok verminderen.
het is heel verstandig om je borstels ook even in de imaverol te zetten.Een oplossing maken de borstels erin gooien een paar uurtjes laten staan en je borstels laten drogen.
Op je paard gebruik je het ook door een oplossing te maken je paard er goed mee in te smeren en het dan zo te laten drogen.je moet ze dus niet naspoelen.
Mendi schreef:Mijn paard heeft opeens flinke mok gekregen. Ze heeft een tijd niks gedaan (blessure) en nu ze weer wat aan het werk is denk ik dat ze te weinig weerstand heeft overgehouden en nu dus mok heeft. Ik heb van mijn DA spray gekregen, CTC heet het. Te gebruiken voor koeien, schapen en varkens..Gisteren erop gesprayd en nu heeft mijn paard dus blauwe voeten. Ik hoop dat het helpt!
silvana schreef:Imaverol kan geen kwaad je moet het wel over 14 dagen herhalen.
de zwavelbloem moet je gebruiken met theetreeolie en en dan samen met olijfolie een papje maken en er opsmeren.
Bij ons is de mok ook terug dus ik ga zo die zwavelbloem ook eens halen.