Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zilfstar schreef:Vervelend met die stomer zeg. Ik kan je er helaas ook niet mee helpen.
En hopelijk knapt t been snel op![]()
Hier Jippe gelongeerd. Ondanks de proppen de laatste tijd lijkt hij niet afgevallen. Leek zelfs wat voller op de ribben. En hij had flink wat energie. Het huidige voordroog gaat redelijk goed en ik geef hem gewoon erg veel zodat ie genoeg uit kan zoeken. Wat hij niet eet en droog is gaat naar de pony. Heb het idee dat overall hij hiervan meer eet en minder proppen maakt. En hij krijgt nog steeds zo’n 2,5 kilo (droog gewicht) aan speedibeet en wiesenflakes plus kilo muesli per dag. De ruwvoermixen doe ik elke emmer een handje ervan erdoorheen.
Somebitch schreef:Ik heb hem nieuw, als hij morgenochtend nog op 70 staat dan ga ik contact opnemen met de leverancier.
Het hooi is wel warm en er komt veel stoom af dus ik doe nu gewoon een uur en dan ga ik er maar vanuit dat t goed is. De geur is ook echt apart en zoet. Hij vind het iniedergeval erg lekker. Maar nu maak ik me ontzettend zorgen om z’n been. Het was niet dik en het lijk in de hoef of bij de kroonrand te zitten. Eerder liep hij ook zo toen hij een hoefzweer was. Maar ik stond ernaast toen het gebeurde dus een hoefzweer kan niet.. nu ben ik bang voor het hoefbeen… had ik hem nou maar niet op de weide gezet.. hij had een flinke klap op de stenen gemaakt met zijn linkerachterbeen terwijl derest van de benen op het zand waren….

)
DubbelFun schreef:@Zilfstar: kunnen er onderdekens/liners in je regendeken?? Want dat is vaak een stuk goedkoper dan een waterdichte winterdeken kopen en minstens zo warm. Ze zijn een stuk makkelijker te wassen én je ghoeft niet bang te zijn voor de waterdichtheid!
Boon had het gisteren zo warm dat ik zelfs op stal de regendeken heb afgedaan.
@Tancreda4: dat van de vacht plat leggen is achterhaald hoor; het wordt misschien iets dunner maar vormt nog steeds een mooie isolatielaag.