Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SharonIndezz schreef:Hoe zijn jullie ervaringen eigenlijk met paarden die geen open/zichtbare plekken meer hebben en water? Ik ben nu heel erg voorzichtig met nat laten worden, als ik de merrie afspoel probeer ik haar benen niet nat te laten worden, tuurlijk komt er af en toe wel wat water langs, maar dit droog ik daarna meteen super goed af, en lijkt goed te gaan.
Nu is het zo dat de merrie ontzettend gek is van pootje baden/zwemmen, zou ik dit gewoon mogen/kunnen doen? Nu rijden we weleens buiten langs de Maas, en vind het dan zielig dat ze er nu niet in mag van mij, terwijl we voorheen regelmatig ff door het water gingen of lekker zwemmen
henshem schreef:Het is een probleem van het auto immuunsysteem. Kans dat het altijd wegblijft is klein. Mijn paard blijft er ook gevoelig voor en draagt buiten bijna altijd uv-bescherming.
Pallatin schreef:Je bent nog bezig met afbouwen van de prednison toch? Ik zou nog even wachten met door water gaan als ze ook stabiel is zonder medicatie en helemaal korsten/wondjes vrij. Het is geen stilstaand water dus dat geeft imo minder risico maar je zit ook niet te wachten op een infectie. En ik zou dan erna de benen even na het rijden schoonspoelen met kraanwater, droog deppen en schone sokken aan. Ik heb ook zo’n waterrat maar alleen vennetjes in t bos, door de droogte en hoge temperaturen durf ik t niet aan