[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:11

pien_2010 schreef:
Paardje is vandaag als een aanhankelijk zonnetje Voel me vooral heel erg dankbaar dat paardje zelfs weer ondeugend en nieuwsgierig was en is vandaag (ze pakte de was uit de wasmand die ik van de lijn aan het halen was }> ).
ha, ha, die Pol _/-\o_ _/-\o_

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:56

Hoi ik kom even binnenvallen.

Ik ben mijn paard haar rotstraal (1 voetje) aan het behandelen met honing/lavendel en tea tree olie.
En dit werkt echt fantastisch!!!

Jullie ervaring met rotstraal en alternatieve behandelingen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 08:44

Nee heb indertijd de rotstraal regulier behandeld maar dat werkte niet. Toen zijn we veranderd van stal en was het over.
Wat doe je precies en hoe maak je die honing/lavendel. Tea tree olie wat is dat precies?

Roos_M

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:08

Ik zat er toevallig net aan te denken; beetje karige informatie.
Ik heb de tip van een bokker die er straalkanker mee behandelde.

Ik gebruik in een klein potje 1 theelepeltje honing (honing van de imker want die van de supermarkt zijn allemaal vloeibaar gemaakt door verhitting waardoor de goede eigenschappen verloren gaan). In honing zit een antibacteriële stof. Tea tree is ontsmettend en bacterie dodend en lavendel is ook bacterie en schimmeldodend. Van beide olien doe ik 5 druppels bij de honing en dat roer ik goed door en smeer is met een tandborsteltje op dr straal en probeer het goed in de gaatjes en oneffenheden te krijgen.

Gisteren heb ik voor het eerst een paar extra druppeltjes Tea tree in de groeven van haar straal laten lopen dus ik ben weer heel benieuwd vanavond hoe het eruit ziet.

Als ik dat pootje zo zie denk ik zomaar dat de honing ook verzorgend is want het ziet er zoveel rustiger uit! Weet ik niet zeker maar ik sta echt versteld. Ik heb helaas geen begin foto maar ik zal eens proberen een paar dagen (ik smeer het iedere dag erop).

Het voordeel is ook dat de honing lekker blijft plakken ook al staat ze in de modder (honing lost alleen op bij warm water). Ik heb er bewust voor gekozen om haar lekker naar buiten te laten gaan want dan heeft ze beweging (belangrijk voor de doorbloeding van het pootje), geen stress want het is het normale ritme, dus beter voor de weerstand. En ik doe nu iedere avond nog even extra d'r stal uitmesten zodat er zo min mogelijk poep en urine bij kan komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 09:16

Ben inderdaad heel benieuwd. De schone stal erbij is ook wel heel belangrijk en ook het buiten lopen. Van dat laatste heeft ze niet de rotstraal van gekregen. Ik denk dat het bij ons indertijd een bacterie was, die waarschijnlijk in die stal zat want veel paarden hadden last van rotstraal en hoefzweren net als die van ons. Toen we daar weg waren werd alles beter en is nooit meer terug gekomen.
Kom maar op met je foto's want ik had hier nog nooit van gehoord en ben nieuwsgierig naar de uitwerking.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:29

Ja als die bacterie er heerst dan is de weerstand/infectiedruk niet in evenwicht en krijgen ze het.

Bij die van mij heb ik het idee dat het mede door haar stand komt (stijl pootje) in combinatie met ijzers. Ben ik geen fan van maar omdat haar stand niet goed is zijn we bezig met corrigeren (zonder ijzers sleet het te snel af waardoor er niets te corrigeren was).

Wat ik af en toe ook doe is een beetje kalk in dr strooisel strooien ( http://www.lely-consumables.com/huisves ... tisan.html ). Tip vanuit de melkveehouderijsector. Om het milieu goed schoon te krijgen. maar 1 keer per week hoor want anders heb ik het idee dat je het milieu weer te veel beïnvloed en dat lijkt mee ook niet goed voor een soort evenwicht.
Ik doe ook de hoevenkrabber in de dettol en het tandenborsteltje met kokend water ontsmetten.

Ik ben er maar druk mee. :')