Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Heb je mijn reactie al gezien Iotje? Jeuk en huidproblemen zijn echt een cushing bijwerking door slechte weerstand. Hoe is zijn vacht verder? En hulp bij de weerstand zou moeten gaan helpen, samen met wassen met betadinescrub.
Focussed schreef:Hebben hier mensen nog tips tegen hoefzweren?
Afgelopen 6,5 jaar 1 keer een zweer gehad.... Nu afgelopen 9 maanden 3(!!) zweren.
Steeds aan de achterbenen. Vandaag Naomi weer kreupel aan linksachter uit de paddock gehaald. Smid komt gelukkig morgen (kon helaas vandaag niet komen).
Vorige zweer was 8 weken geleden. Wordt er een beetje moe van...
Paard staat snachts op stro, box wordt iedere dag gemest en goed opgestrooid (dit is al 7,5 jaar zo). Overdag staat ze op de paddock die ook iedere dag gemest wordt of in de wei, die óók iedere dag gemest wordt. Wat kan ik doen om die ellendige zweren te voorkomen?!
dookia schreef:Focussed schreef:Hebben hier mensen nog tips tegen hoefzweren?
Afgelopen 6,5 jaar 1 keer een zweer gehad.... Nu afgelopen 9 maanden 3(!!) zweren.
Steeds aan de achterbenen. Vandaag Naomi weer kreupel aan linksachter uit de paddock gehaald. Smid komt gelukkig morgen (kon helaas vandaag niet komen).
Vorige zweer was 8 weken geleden. Wordt er een beetje moe van...
Paard staat snachts op stro, box wordt iedere dag gemest en goed opgestrooid (dit is al 7,5 jaar zo). Overdag staat ze op de paddock die ook iedere dag gemest wordt of in de wei, die óók iedere dag gemest wordt. Wat kan ik doen om die ellendige zweren te voorkomen?!
Misschien eens ACTH hertesten en zien of je niet moet verhogen. Een vriendin van mij haar paard met cushing had ook vaak zweren en is moeten verhogen, sedert dien niets meer
Essie73 schreef:Eigenlijk weet ik dat nog niet. De uitslag is (nog) niet torenhoog en ik ben een beetje huiverig geworden door de verhalen die ik hier heb gelezen.
IMJ schreef:Idd, als je wacht tot hij bevangen is ben je te laat..
Focussed, Heeft ze geen hoornzuil? Moet zelf ook weer ff googlen hoor..