Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bassenqua schreef:Leuk om al de reactie's en ervaringen te lezen maar ik vind het nogal wat dat de smid hier in twijfel wordt getrokken. Ben ik dan de enigste die het niet raar vind dat hij slecht loopt? Cassis zijn beenstand is nu totaal veranderd, heeft een lange reis achter de rug, heeft tijdens de behandeling regelmatig op 3 benen moeten staan en dat heeft uiteraard impact op zijn doen en laten. Het lijkt mij véél verstandiger om het een weekje de tijd te geven en dan eens verder puzzelen over hoe verder, vind dat er nu veel te snel conclusies worden getrokken of de smid zijn werk wel of niet goed gedaan heeft. Laat de tijd even zijn werk doen, de pijn is voor nu even banketstaaf voor Cassis maar soms is dat even nodig om verbetering te realiseren. TS heeft allang laten zien dat ze het beste voor heeft met haar dieren en niet tot het uiterste gaat dus een beetje vertrouwen naar haar toe zou wel passend zijn.
Anoniem schreef:Bassenqua schreef:Leuk om al de reactie's en ervaringen te lezen maar ik vind het nogal wat dat de smid hier in twijfel wordt getrokken. Ben ik dan de enigste die het niet raar vind dat hij slecht loopt? Cassis zijn beenstand is nu totaal veranderd, heeft een lange reis achter de rug, heeft tijdens de behandeling regelmatig op 3 benen moeten staan en dat heeft uiteraard impact op zijn doen en laten. Het lijkt mij véél verstandiger om het een weekje de tijd te geven en dan eens verder puzzelen over hoe verder, vind dat er nu veel te snel conclusies worden getrokken of de smid zijn werk wel of niet goed gedaan heeft. Laat de tijd even zijn werk doen, de pijn is voor nu even banketstaaf voor Cassis maar soms is dat even nodig om verbetering te realiseren. TS heeft allang laten zien dat ze het beste voor heeft met haar dieren en niet tot het uiterste gaat dus een beetje vertrouwen naar haar toe zou wel passend zijn.
Juist van Nassau roept altijd dat de beenstand nooit veranderd mag worden. Vreemd dat het nu zo extreem wel is gebeurd.
Fijn dat Cassis een pijnstillend middel krijgt TS. Hopelijk gaat het snel beter.
Bassenqua schreef:Leuk om al de reactie's en ervaringen te lezen maar ik vind het nogal wat dat de smid hier in twijfel wordt getrokken. Ben ik dan de enigste die het niet raar vind dat hij slecht loopt? Cassis zijn beenstand is nu totaal veranderd, heeft een lange reis achter de rug, heeft tijdens de behandeling regelmatig op 3 benen moeten staan en dat heeft uiteraard impact op zijn doen en laten. Het lijkt mij véél verstandiger om het een weekje de tijd te geven en dan eens verder puzzelen over hoe verder, vind dat er nu veel te snel conclusies worden getrokken of de smid zijn werk wel of niet goed gedaan heeft. Laat de tijd even zijn werk doen, de pijn is voor nu even banketstaaf voor Cassis maar soms is dat even nodig om verbetering te realiseren. TS heeft allang laten zien dat ze het beste voor heeft met haar dieren en niet tot het uiterste gaat dus een beetje vertrouwen naar haar toe zou wel passend zijn.
spatter schreef:daarom snap ik niet dat ze de randen niet met 2 componenten hebben bijgewerkt
het risico van op het ijzer trappen en aftrappen is nu heel erg groot en dan ben je nog verder af als voor het beslag
dat Cassis nu heel erg veel pijn heeft is logisch.
De punt van het hoefbeen was bijna door de zool heen en nu duwt er van buiten siliconen tegenaan.
Ik snap nog steeds niet dat ze praten over herstel, dat hoefbeen blijft staan zoals het nu staat en kantelt echt niet terug.
spatter schreef:daarom snap ik niet dat ze de randen niet met 2 componenten hebben bijgewerkt
het risico van op het ijzer trappen en aftrappen is nu heel erg groot en dan ben je nog verder af als voor het beslag
dat Cassis nu heel erg veel pijn heeft is logisch.
De punt van het hoefbeen was bijna door de zool heen en nu duwt er van buiten siliconen tegenaan.
Ik snap nog steeds niet dat ze praten over herstel, dat hoefbeen blijft staan zoals het nu staat en kantelt echt niet terug.
spatter schreef:als het hoefbeen zover gekanteld is als bij Cassis geloof ik niet dat een paard ooit pijnvrij kan lopen, wat je er ook onder zet
in mindere mate, met nog genoeg zool tussen hoefbeen en buitenkant, kun je met kappen of beslag het paard een eind op weg helpen
_Inge schreef:We hebben net van Nassau gesproken, dat hij 5-10 minuten moet/mag stappen is echt niet waar volgens hem, dus dat was een beetje fout advies wat we gekregen hebben.
Beste is op stal, zoveel mogelijk met rust laten daarin en kijken wat hij wil en kan.
En zeker op pijnstilling zetten.
Hoe de toekomst eruit ziet kan ook hij nu niet zeggen, hij heeft vertrouwen in de hoefbevangenheid onder controle krijgen maar nu moeten we eerst kijken hoe de hoef gaat groeien en herstellen.
Momenteel kunnen we niet anders dat dit, het beslag wat ervoor zorgt dat het pijnvrij is kan nu gewoonweg niet, eerst moet de hoefwand groeien en daarom de pad eronder die zorgt voor druk op de zool en dus ook voor gevoeligheid.
We gaan nu de pijnstilling in ieder geval halen en dan gaat hij zich vast beter voelen, verder is hij helemaal blij met zijn hooinet, zo is hij langer met hooi bezig en vind het nog leuk ook, aangezien hij eerst daaraan begint als je ook hooi op de grond legt