Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:37

Pauline schreef:
IMJ schreef:
Ik denk dat ondervoed hier meer bedoeld wordt in de zin van het ontbreken van belangrijke stoffen (vitaminen, mineralen etc).
Maar volgens mij voert TS allang vitamine brok bij.. dus lijkt me zeer sterk tenzij Kyana om wat voor reden dan ook de voedingsstoffen niet goed opneemt.. maar goed, dat zou dan toch ook uit de bloedtest naar voren moeten komen.

Dit heb ik bij het paard van een vriendin van me gezien. Echter, hij was de ene keer juist opgezwollen en dan weer oogte hij erg mager.
Hij leek niets te doen met zijn voer en hij kreeg ontzettend hoogwaardige voeding.
Uit de bloedwaardes kwam hélemaal niets. Terwijl hij erg duidelijk erg ziek was.
Dus het kan wel..ik vind de post van nombrado niet zo vanuit het niets gegrepen, in feite is dat door meer mensen gezegd.
Alleen verklaard dat voor mijn beleving niet alles.

mijn paard kan ook verschillen van 'opgezet' naar schraal in een dag...hij heeft insuline resistentie en cushing(en een te trage schildklier die het nu weer goed doet dankzij schildklierhormoon)

Pauline

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:40

Maar dit paard is daar op getest en die test is zelfs herhaald, beide negatief.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:42

Pauline schreef:
Oh dat wil ik nog even aanvullen.
Ik heb deze twee samen gezien, Kyana en haar vrouwtje. Er kan een hoop lijken op een filmpje maar zij hebben een hele goede band, er is geen angst voor Kyana ofzo. Sterker nog, ik vind dat de ts juist intuitief ook sterk op haar merrie reageert.

Ik bedoel met angst ook niet dat het angst is, dat haar paard haar wat wil aandoen.
maar angst voor dat er iets ergs met haar is en daar overbezorgd over kan zijn.
Ik denk juist dat TS meer kan , dat dat ze zich realiseert, alleen slaat de twijfel vaak nog om de hoek.
en dat is niet erg, maar je maakt jezelf vaak wel wanhopig . Omdat ze nu eenmaal wil weten wat het is!
Geen arts heeft haar tot nu toe kunnen helpen..., de diagnoses zijn wisselend....
terwijl haar eigen gevoel, in het eerste filmpje al heel goed is...
rond de baarmoeder, buikstreek...,
Als ze al met Ttouch bezig is geweest, kan ze dat nog meer gaan doen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:54

Als ik aan Kyana denk denk ik ook de hele tijd dat het iets is met de baarmoeder waar de darmproblemen ook uit voort komen,het is maar een gevoel maar ik blijf er maar steeds aan denken..

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:21

nombrado schreef:
kheb het hele topic doorgeworsteld.....

enige wat mijn bevindingen zijn, is nog steeds de blokkade,
de problemen met lopen (bewegen) heeft alles te maken met de manier van bekappen.
de stand vind ik niet juist, dit verklaart ook het verkeerd wegzetten van het achterbeen.
de voetas-beenstand klopt nu niet.
als dat beter is, en ze niet zo kort bekapt wordt, zal dit beter gaan.
Verder vind ik zelf, dat extra voeding altijd noodzakelijk is, en een paard niet kan leven op het hooi alleen.
(er zit tegenwoordig niet alles meer, wat een paard nodig heeft in hooi)
dat resulteert in een gebrek aan. Dat is niet altijd te zien in de bloedwaardes, maar wel het paard en het beeld daarbij. De dikke buik is daar al ook een voorloper van.
Als een paard steeds minder krijgt, gaat het uiteindelijk aan de spieren `eten´ waardoor je spierafbraak krijgt.
(uitstekende botten e.d)
Het zou wel degelijk kunnen zijn, dat de T touch wat bij haar heeft opengebroken, wat er dan uit gaan komen (en anders later gebeurd was)
De merrie is zeer gevoelig....zowel voor medicijnen als natuurlijke middelen. Wees daar ook voorzichtig mee.
Ik zou haar op een simpele basis brok zetten met weinig suikers. (die zijn er wel) eventueel met extra Biotine en vit E erin, om haar weer wat meer in haar spieren en vet te krijgen.
Verder hooi
Bij ondervoede mensen (derde wereld) zie je ook dikke buiken.

En ga je echt verdiepen in hoefstanden en goede hoefsmeden.
dat gevoelige lopen heeft alles te maken met haar hoeven.

so....en nu heb ik genoeg gekakeld als een kip zonder kop :+ ;) :D

Dat wij het nog eens zo eens zouden zijn had ik niet verwacht master :D Voorzover ik in dit topic kan lezen wil TS eigenlijk alleen maar horen dat het paard een hersentumor, baarmoederontstekingen, maaglaesies of iets soortgelijks heeft, dat het zoiets "simpels" kan zijn als verkeerde hoefsmid en structureel te weinig voedingsstoffen hoort ze liever niet.
Inmiddels is ze gelukkig wel een beetje anders gaan voeren en krijgt het paard wat lucerne en magnesium en komt er speciaal voer van een dierenarts als ik het goed begrepen heb, de hoeven zijn weer wat hersteld van de marteling van de 'hoefsmid'. Dus overall gaat het gelukkig weer wat beter met het paard.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:44

Hmmm... Irmaz... in het kader van 'waarheidsvinding' lijkt het me dan een goed idee als je nog 's serieus nadenkt over je eigen onderschriftje ! :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:00

Wauw Irmaz! Misschien moet je dierenarts worden! Jij hebt alle oplossingen!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:55

Ik was heel benieuwd:
Hebben jullie intussen al een bewegingsplan of heel licht traininggschemaatje voor deze merrie opgezet om haar in een beteren conditie te brengen en haar spiermassa langzaam aan weer te laten goeien?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:41

IMJ schreef:
Wauw Irmaz! Misschien moet je dierenarts worden! Jij hebt alle oplossingen!

Heb ik gezegd dat ik alle oplossingen heb? En misschien ben ik wel dierenarts, wie zal het zeggen :Y)
Ik schrijf alleen op wat me opvalt, maar misschien had ik het iets tactischer moeten verwoorden :j .
Kijk even naar de reactie van TS op Nombrado, alleen de blokkade rond de baarmoeder pikt ze eruit als interessant, als in Merebeke wordt geconstateerd (door echte dierenartsen) dat er niks mis is met het paard maar dat deze wel te zwaar is dan is dat niet waar volgens TS, uit het thermografisch onderzoek komt o.a dat de darmwerking niet goed is, dit wordt niet als heel belangrijk geacht door TS maar zij zoomt in op het rood-oplichtende hoofd. Meerdere mensen hebben al aangegeven dat voedingstekorten en slechte hoefsmid precies het beeld geeft als dat van het paard van TS, deze berichten worden als niet waar (onzin?) of niet belangrijk afgedaan. Dus vertel mij maar eens hoe ik tot een andere conclusie kan komen als ik eerder heb geschreven vanuit de reacties van de TS.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:48

De echte dierenartsen hebben niets kunnen vinden.
Overigens wb blokkade rond de baarmoeder (thv) wil niet meteen zeggen dat het een baarmoederontsteking is. Dit kan heel goed hormoniale disbalans zijn.
Dat hebben wij als vrouwen ook wel eens....en gaat vaak vanzelf weer over, door te zorgen dat het dier verder gezond blijft (voeding oa) ook beweging hoort daarbij..., zodat het dier zelf het hormonale disbalans kan oplossen. Ik geloof sterk in het zelfherstellend vermogen van mens en dier. Als een dier geen koorts heeft, niet ziek is, of andere ernstige verschijnselen, gaat het vanzelf weer over.
soms heeft het zin, om de disbalans te ondersteunen met natuurlijke middelen. Maar dat is niet altijd nodig.
Wij hebben ook wel eens buikpijn, of andere maandelijkse pijntjes.
het schijnt dat een merrie dat niet mag hebben?
overigens wil te "dik" niet altijd zeggen dat je een paard meteen op rantsoen moet zetten en allen op hooi bv.
het is dan heel verstandig eens naar de voeding te kijken die je geeft.
misschien veroorzaakt een vitamine koek wel bij dit paard een disbalans....of wordt de vitaminen die erin verwerkt worden niet als lichaamseigen gezien en niet opgenomen, zodat de disbalans ontstaat.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:11

Volgens mij heeft TS dit paard al langer in haar bezit, niet een paar maanden. Ook staan er meerdere paarden op stal met de zelfde voeding/verzorging/hoefsmid. Het probleem met dit paard gaat ietsje verder dan 'normale' problemen, om die reden is de oplossing ietwat lastiger.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:18

HolyPope schreef:
Volgens mij heeft TS dit paard al langer in haar bezit, niet een paar maanden. Ook staan er meerdere paarden op stal met de zelfde voeding/verzorging/hoefsmid. Het probleem met dit paard gaat ietsje verder dan 'normale' problemen, om die reden is de oplossing ietwat lastiger.

ow? dus iedereen zou hetzelfde moeten kunnen eten?
dat de "problemen" dieper zitten is duidelijk...maar dat gaat een huidige medici of hoefsmid ook niet oplossen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:32

Nombrado schei 's uit zeg... je zit op afstand en je mag jezelf dan wel wijsmaken dat JIJ degene bent die via een glazen bol het antwoord weet, de TS heeft zich opengesteld voor suggesties, voor ideeën en aanwijzingen en heeft - voor zover ik weet - over ieders suggestie serieus nagedacht. Zo zal ze ook jouw bijdrage in overweging genomen hebben.
Laat het daar dan ook bij en ga alsjeblieft niet zoals je zo vaak doet eindeloos doorharpen op jouw thema.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:01

joh, je vergeet mijn bezem -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:25

Paarden krijgen in den regel te rijke voeding dan te schraal. In tijden van niet werken is alleen hooi voeren helemaal geen probleem, zeker als het weidehooi is, daar zit al genoeg in. Ga je presteren dan vraagt een lichaam wat extra's en dan zijn brokken een mooie toevoeging.

Dit paard komt ongeveer een maand of 3 geleden nog van het gras en heeft daar ook genoeg verse voedingsstoffen mee binnen gekregen. Ondervoeding duurt veel langer.

Er worden zat paarden juist ziek omdat ze te veel aan vitaminen en mineralen binnen krijgen..zo wordt er ook snel aan allerlei supplementen gepakt...ook dat kan helemaal verkeerd uitpakken..

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:45

Hoe kan een paard duidelijk maken wat hij wil?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 17:32

Nu kan ik me nav de post van irmaz gaan verdedigen,dit ga ik niet doen omdat ik dit niet nodig vind.
Ik heb wel 2 x een verschillend post willen plaatsen echter waar doe ik goed aan..
Ik vind het jammer deze laatste wending,ik heb zelf geen 'zogenoemde mogelijke diagnoses 'bedacht of verzonnen zoals bv een hersentumor.Helaas is deze door mijn dierenarts in de mond genomen als mogelijkheid,zo ook bij de thermografie in de 1e instantie.
Ik kan meer dingen weerleggen of verdedigen maar dat ga ik niet doen.

Ik wil iedereen bedanken die mee heeft geleefd,al was het commentaar of advies nu negatief of positief of opbouwend.Ik waardeer het op recht,maar om eerlijk te zijn voelt het niet fijn om hier nog te posten als ik zo in twijfel word genomen.Is het dat waard.
Ik heb niets zelf bedacht of verzonnen,termen zijn eerder door een 'deskundige'in de mond genomen alvoren ik het over nam en uitsprak.enkele termen waren giswerk.
Ik hoop dat de juiste voeding en een nieuwe smid en beweging de juiste oplossing mag zijn en mijn merrie nu genezen is...

Wens jullie alle geluk en gezondheid toe samen met jullie viervoeters.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:47

Timokyana ik kan alleen even kort reageren, maar bedenk je ook door wie je in twijfel wordt genomen... Ik denk dat er een hoop bokkers zijn die je oprecht willen helpen.

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:50

timokyana: Veel geluk met je paard!! Het ziet er goed uit!! :-)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:56

Joh trek je er niets van aan!De meesten hier die denken oprecht met je mee en geloven echt dat er iets is met Kyana!Tuurlijk kan het niet alleen komen door voeding en smid,daar wordt een paard nooit zo slecht van..Voeding is daarintegen wel een belangerijk iets,maar dat weet jij ook en je bent daar toch heel goed mee bezig?!Het topic is niet voor niets zo lang geworden en is erg leerzaam,voor jou maar denk ook voor anderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:37

Wij leven nog steeds met je mee...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 20:43

Sorry. Reageerde Wat prikkelbaar stom natuurlijk.
Helaas heeft kyana een ' terugval' ze bijt zichzelf weer bij aanraking.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:48

Niet gek dat je klaar bent met dergelijke reacties. Geen volledig ongefundeerde reactie van nombrado vind i maar irmaz.. :n
Naja zie wat je wilt zien moet je dan maar denken. Zelf weet je beter. :(:)
Wat rot dat ze zich nu toch weer meer bijt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:54

Ach wat vervelend!Moet ze heel toevallig hengstig worden?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:54

timokyana schreef:
Sorry. Reageerde Wat prikkelbaar stom natuurlijk.
Helaas heeft kyana een ' terugval' ze bijt zichzelf weer bij aanraking.

Misschien kan je het volgende eens proberen..
leg je linkerhand op haar hoofd, haar nek, laat daar je hand even liggen en zeg en doe niks, ontspan en adem goed door je buik.
Ga langzaam (soms blijf je intuitief op 1 plekje langer dan een ander plekje) langs haar hals , ruggengraad helemaal naar achter, elk plek laat je je hand even liggen.
Als ze zichzelf bijt, laat je je hand op de plek liggen, toen ze ging bijten en adem diep door je buik door. Als je ziet dat ze zich gaat ontspannen ga je nog even door, en daarna weer verder naar achteren.
Vermoedelijk zal ze bij haar schoft dit gaan doen...blijf daar dan wat langer met je hand (gewoon liggen laten, niet kriebelen alleen laten liggen) als je ziet dat ze gaat geeuwen en winden , is goed.
Probeer voor jezelf te omschrijven wat je waar voelt. tot je helemaal bij achter bent, bij haar staart.