Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Greenguard heeft geen "nieuw" en "oud" model maar 2 maten.
Die hierboven is de pony maat, en die is (aldus Greenguard zelf) bedoelt voor Shetlanders en A/B/C ponies.
De andere is maat paard. Er is helaas geen tussenmaat. Mijn E pony (halster maat pony/cob) heeft maat paard.
Haar weidegenootje had maat pony (is een D/E pony)en vrat er ook steeds langs. Nu heeft hij maat paard en nu hij goed is afgesteld kan hij hem niet meer afkrijgen of langs eten. ( de maat paard is ook van vele malen harder materiaal en onbuigzaam).
Sonja89 schreef:Mensen, wie heeft er een tip voor materiaal tegen het schuren? Het moet op/om het halster komen... Bont lijkt me veel te warm en ik ben naar de Action geweest voor die 'sponsjes' van microvezel die ergens halverwege als tip gegeven worden, maar die hebben ze hier niet (meer).
Zou een lapje leer om het halster werken? Heeft iemand nog tips waar ik zoiets kan kopen?
nadita schreef:Je kan van Christ ook bontjes kopen met klittenband eraan. Die van mij hebben bont om het kopstuk van het halster wat aan de korf vastzit. En helemaal rondom in de binnenkant. Werkt ideaal. Heb nooit meer last van schuurplekjes. Ook niet mij mijn 3 en 4 jarige die nog druk kiezen aan het wisselen zijn en eruit zien als wrattenzwijnen![]()
Het losse bont knip ik uit een (echt lamsvellen) singelhoes. Met pekdraad in de korf maken. Zo is het gemakkelijk los te halen om te wassen.