Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sevke schreef:@yvonned : als het geen kwaad kan, doet het dan goed ?? Je paard dagelijks een soeplepel hoestsiroop geven kan ook geen kwaad. Vergeet niet dat DA ook stalen en reclame krijgen van die spullen. Onze DA is gelukkig ook een goede vriend van ons, we gaan al eens samen op vakantie, en de brave man zegt dat de meeste van die spullen gewoon een goed gelukte marketingtruc zijn, maar niks effect hebben. Noch goed, noch kwaad. When it ain't broken : don't fix it !
pmarena schreef:Abacab: Ik weet wat er speelt
En daarom vind ik het ook hele slechte voorlichting als je mensen domweg wijsmaakt dat osteopaten kwakzalvers zijn.
rapido schreef:Meid laat je niet gek maken! Ook niet door de osteopaat!!
Met dit paard kun je nooit niks dan alleen in de wei zetten.
Zelfs dat longeren heeft geen enkele nut. De rug is zo gegroeid en zal nooit meer anders worden.
lady62 schreef:Misschien een foto laten maken van het skelet bij de schoft een optie.
Dan is in ieder geval te zien wat de afwijking precies is en of er in het verleden een breuk heeft gezeten.
Aan het longeer filmpje te zien bewegen haar benen soepel genoeg maar haar lichaam niet daarom graag een filmpje van hoe ze los beweegt in het lijf.
En hoe reageert de achterhand op een hele kleine volte heeft ze dan de neiging om om te vallen?
sevke schreef:Ik behandel niet in het wilde weg. Ik behandel gericht. Eerst probleem opsporen dmv bloedonderzoek, dan behandeling. Door eerst eens met iets te experimenteren kan onderliggend probleem verergeren. Bv bij bloedworm. Paard zal tijdelijk opknappen als je extra eiwit toedient, maar daar gaan de wormen niet van dood.
Abacab schreef:pmarena schreef:Abacab: Ik weet wat er speelt
En daarom vind ik het ook hele slechte voorlichting als je mensen domweg wijsmaakt dat osteopaten kwakzalvers zijn.
Maar dat zijn ze wel. Kwakzalverij is strikt genomen het onbevoegd uitoefenen van de geneeskunde. Aangezien er geen erkende beroepsopleiding bestaat voor osteopathie is het dus kwakzalverij. Kwakzalvers zijn niet per definitie oplichters, omdat sommigen oprecht overtuigd kunnen zijn van het nut van hun behandelingen.
Bovendien is de theorie achter de osteopathie zwaar achterhaald.
Het woord osteopathie betekent letterlijk ”ziekte van de beenderen”. Osteopathie is het gedachtegoed van de Amerikaanse arts Andrew Still [geboren 1828]. Hij meende dat bij veel ziekten de oorspronkelijke oorzaak te vinden was in het mobiliteitsverlies van beenderen of gewrichten. Stills opvattingen over de oorzaak van ziekte dateren van voor de tijd dat bacteriën, virussen en andere oorzaken bekend waren. De filosofie van Still moet dan ook in de tijdgeest worden geplaatst waarin deze is ontstaan.
little_king schreef:Ik heb zelf af n toe een osteopaat bij mijn paarden.
Deze is humaan fysiotherapeut dus om zo iemand maar een kwakzalver te noemen.
Daarnaast zie ik verandering bij het paard. en ik ben echt van het type eerst zien dan geloven.
Bij dit paard helpt dat niet meer.
Zoals Pmarena al zegt de fokker had het al over een rare rug.
Nu is het paard bijna helemaal volgroeid, nu kun je echt niets meer.
Dan had er als veulen af aan wekelijks behandeld moeten worden, maar zelfs dan acht ik de kans klein.
Maar in al die jaren is er niets gedaan door ts, als kijken.
En daar wordt een vergroeiing niet beter op.
Ik vind het heel rot voor ts, maar het wordt wel tijd dat ze de werkelijkheid eens gaat zien.
little_king schreef:Met vakantiebaantjes kun je veel als de wil er is.
Maar nu zijn we jaren verder en denkt ze nog steeds dat het met wat vitamine wel beter gaat.
Rot, maar niet realistisch.