Ik heb ze thuis staan dus kan het inrichten zoals ik wil maar ik kan me voorstellen dat huisvesting en ruwvoer best problemen kan geven als je paard in pension staat en je dan niet mee kunt met de grote hoop zeg maar.
Jij hebt het getroffen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flappie2 schreef:Nu gaat het weer beter en ben ik weer volop aan het rijden. De ene keer geeft hij bij het aandraven een paar kuchen de andere keer niet. Wel briest hij vrij veel, en als ik net begin met rijden dan zucht hij vrij vaak, en klinkt het soms als hij zijn adem ff voor een seconde inhoud. Ook maakt hij kreunende geluiden. Dit alles is na ongeveer 10 minuten is dit over. Heb dit nog niet eerder mee gemaakt met hem dat hij ff zijn adem inhoud en daarna zucht. Iemand een idee wat dit kan betekenen?
Nassie schreef:Mijn pony kreeg twee weken ventipulmin en een maand lang prednisolon. Nu staat ze sinds afgelopen maandag helemaal zonder.
Ik heb haar stalomgeving helemaal aangepast zoals het zou moeten. Buitenstal met veel frisse lucht, elke dag weidegang, geen stro maar vlas en geweekt hooi. Ik heb haar nog niet horen hoesten en ze oogt erg vrolijk en alertHopelijk heb ik er nu genoeg aan gedaan voor haar zodat ze geen last meer krijgt van haar luchtwegen!
Jibbel schreef:@flappie: de DA waar ik kwam maakte dit mengsel zelf. Maar wellicht kunnen ze het voor jou ook maken. 1 pot kostte ruim 100 euro en op de volle dosering deed ik daar zo'n 3 weken mee. Maar de laatste pot heb ik maanden mee gedaan, omdat ik zo weinig gaf. DA zei toen ook dat het haast homeopathisch was in die hoeveelheid, maar het hielp dus wel!
Tancreda4 schreef:Vraagje aan de 'kenners'
Tijd terug begon een paard te hoesten + snotneus, vieze oogjes etc. Dat is al een tijd terug, snotneus is niet lang gebleven. Echter hoest het desbetreffende paard nog dagelijks een paar x. Niet mijn paard, DA komt er niet bij voorlopig, willen eerst zelf wat proberen nu het zo lang blijft aanhouden. Maar met 1001 dingen op de markt... WAT???
Tancreda4 schreef:Uh, heb je mijn berichtje wel gelezen?
Ik heb kenners toch tussen haakjes? Als in; niet ECHTE kenners. Maar uit ervaring meer wetend over hoest perikelen.
Verder: "is NIET mijn paard, DA komt er niet bij voorlopig". Dat betekend dat ik er dus geen zeggeschap over heb, ik er niets over te zeggen heb, en daarnaast ook geen DA uit eigen beweging erbij laat komen, want ik hou mijn centen liever voor andere dingen in mijn zak; mijn paarden bijvoorbeeld.
Dus dan kan je een hele preek houden, daar heb ik weinig aanIk ben gewoon benieuwd naar middeltjes waar jullie goede ervaringen mee hebben als verzachting. Zo simpel is het.
Ik weet dondersgoed hoe het is om een hoestend paard te hebben en zou zelf nooit het zo uit de hand laten lopen. Ik had er ooit bij de eerste echte hoest al een DA naast staan en nog duurde het MAANDEN voor mijn merrie erover heen was. Dus bij een gele snottebel staat hij bij mijn paard al 3x op de stoep. Bij 'gewone' hoest (dus zonder prut en niet enorm veel hoesten) heb ik haar wel eens Sputolysin gegeven, was mij toen ook voorgeschreven door de DA, en daar is ze met die 'simpele' hoesten goed van opgeknapt.
Echter gaat het dus niet om MIJN paard, ga ik er dus GEEN DA bij halen, maar ik kijk wel rond wat we eventueel kunnen geven als verlichting. Ik kan mij dan wel blindstaren op de Sputolysin, als er andere tips zijn sta ik daar altijd voor open. Beter iets, dan niets dacht ik zo (al is het wederom; als het maar niet 100en euros duur is). Er waren er 2 die zo hoestte, de andere is weer uit zichzelf opgeknapt en hoest niet meer, maar de andere nog wel.
Maar goed, blijkbaar valt dat niet in goede aarde hier? Iig wordt er niet echt gelezen en dat vind ik wel jammer. Was het mijn eigen paard, snap ik je preek goed, want hoest moet je idd niet verwaarlozen. Maar in dit geval gaat het niet op. Of jij moet centen over hebben om te besteden aan een andermans paard, die af en toe nog flink hoest, maar verder gezond oogt?