[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:02

geerke schreef:
laura1986 schreef:
Met zo´n lecher antenne.

dat is knap....zelfs bij een bloedproef is het alleen aan te tonen tijdens een piek...

Dat kan wel zijn, bloedproeven zijn ook niet alles ;) Magnesiumtekort is met een bloedproef ook niet echt betrouwbaar aan te tonen bijvoorbeeld.
Ik weet wel dat er nogal wat mensen denken dat zo´n lecher ding niet werkt, maar hoe is de verbetering van de paardjes die eerder op deze manier door deze vrouw behandeld werden dan te verklaren? Want het werkt dus wel..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:06

laura1986 schreef:
Even een verslagje van gisteravond (bezoek van holistisch natuugeneeskundig therapeute):

Frodo heeft de lyme bacterie en nog een aantal andere dingen die niet goed gezond zijn (ook een soort jicht?), maar geen IR! Hij heeft maar liefst 8 verschillende homeophatische medicijnen gekregen, en over 4 weken komt ze terug voor de vervolgbehandeling. Ze heeft geprobeerd om uit te leggen wat hij nu precies heeft, maar het valt niet mee om dat dan ook te snappen :+ Maar, als zij maar weet wat ze doet en mn pony beter maakt vind ik dat niet zo erg.
Typisch: voeding is perfect zo (vitamines en mineralen ook), dus niets aan veranderen :) Stal was ze ook erg positief over :D
Nu zal Frodo zich in tussentijd niet echt lekker gaan voelen; de troep moet eruit. Ik ben benieuwd hoe hij is na de behandeling :j

IR-EMS: Neem je dat soort beslissingen (medicatie stoppen) in overleg met een goede therapeut/DA?

de gewrichtsontstekingen horen bij lyme....als het lyme is..
Lyme krijg je niet weg,geen stress en een regelmatig leven helpt wel....en inderdaad vitamines en mineralen en regelmatig ontwormen helpt ook.

Ik zeg niet dat z'on leicherantenne niet werkt...ik ken een paard met lyme,dat komt hier redelijk vaak voor.
En ik hobbel weleens met een dierenarts mee...om te helpen...en die zegt dat bloedproeven alleen soms wat uitwijzen als het paard weer een opvlakkering heeft,dus hoge koorts,bloedarmoede enzo.
Maar als jouw paard geneest van de lyme zou ik graag willen weten wat je gebruikt hebt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:17

geerke schreef:
Lyme krijg je niet weg,geen stress en een regelmatig leven helpt wel....en inderdaad vitamines en mineralen en regelmatig ontwormen helpt ook.

Ik zeg niet dat z'on leicherantenne niet werkt...ik ken een paard met lyme,dat komt hier redelijk vaak voor.
En ik hobbel weleens met een dierenarts mee...om te helpen...en die zegt dat bloedproeven alleen soms wat uitwijzen als het paard weer een opvlakkering heeft,dus hoge koorts,bloedarmoede enzo.
Maar als jouw paard geneest van de lyme zou ik graag willen weten wat je gebruikt hebt.

Lyme wordt behandeld met een nosode.

Met een Lecherantenne kun je bepalen wat de oorzaak is van een probleem en waar het zit in het lichaam. Het is geen 'antenne' die kan behandelen ofzo.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:21

"De diverse frequenties van het menselijk en dierlijk organisme en de daarbij behorende golflengtes zijn met behulp van de Lecher-antenne te meten. De verschillende golflengtes horen bij een bepaald orgaan, bij een bepaald stelsel, of een bepaalde aandoening. Als men met de Lecher-antenne over een bepaald orgaan gaat, dan zal de antenne een aantal malen uitslaan, waarna bepaald kan worden in welke mate een orgaan gezond dan wel pathologisch is. Zo kan men in korte tijd veel informatie inwinnen over de energetische toestand van het lichaam en zijn verschillende organen."

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:34

KootMiraDrum schreef:
"De diverse frequenties van het menselijk en dierlijk organisme en de daarbij behorende golflengtes zijn met behulp van de Lecher-antenne te meten. De verschillende golflengtes horen bij een bepaald orgaan, bij een bepaald stelsel, of een bepaalde aandoening. Als men met de Lecher-antenne over een bepaald orgaan gaat, dan zal de antenne een aantal malen uitslaan, waarna bepaald kan worden in welke mate een orgaan gezond dan wel pathologisch is. Zo kan men in korte tijd veel informatie inwinnen over de energetische toestand van het lichaam en zijn verschillende organen."

Er kunnen zelfs bacteriën, virussen, parasieten en pijn 'gemeten' worden.

Breghje

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:25

Nou, ik heb de eerste deel uitslagen binnen van Bregh haar bloedafname: Glusoce is 4.8 en insuline Chemoluminisentie is >2.0 Ik trek nog geen conclusies, ga de da vrijdag as even bellen of er al meer uitslagen bekend zijn (deze zijn van de GD) en dan hoor ik wel verder.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:26

singasong schreef:
KootMiraDrum schreef:

Er kunnen zelfs bacteriën, virussen, parasieten en pijn 'gemeten' worden.

Ik denk an sich wel dat zo'n antenne werkt, ben je niet alleen heeeel erg afhankelijk van degene die moet interpreteren? Want als ik Google kan zo'n beetje iedereen een cursus Lecher antenne gaan doen... Ook mensen die dus geen medisch geschoolde achtergrond hebben. ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:38

Breghje schreef:
Ik denk an sich wel dat zo'n antenne werkt, ben je niet alleen heeeel erg afhankelijk van degene die moet interpreteren? Want als ik Google kan zo'n beetje iedereen een cursus Lecher antenne gaan doen... Ook mensen die dus geen medisch geschoolde achtergrond hebben. ;)

Er is niets te 'interpreteren' want je stelt een frequentie in op de Lecher die hoort bij de ziekte/probleem die je wilt meten. A.d.h. van de 'slagen' die de antenne maakt bepaal je of iets goed funtioneerd of niet of dat het idd om de ziekte/ bacterie enz. gaat.
Het is wel zo dat iedereen zo cursus kan doen maar dan heb je lang niet alle frequenties erbij. Dat is iets wat door Laarakker is uitgegeven en niet iedereen krijgt dat zo maar.
Er zijn dan ook veel therapeuten die alleen de grote organen maar kunnen doormeten gewoon omdat ze niet alle frequenties hebben. Dat geeft dan ook nooit een compleet ziektebeeld.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:55

singasong schreef:
Breghje schreef:

Er is niets te 'interpreteren' want je stelt een frequentie in op de Lecher die hoort bij de ziekte/probleem die je wilt meten. A.d.h. van de 'slagen' die de antenne maakt bepaal je of iets goed funtioneerd of niet of dat het idd om de ziekte/ bacterie enz. gaat.
Het is wel zo dat iedereen zo cursus kan doen maar dan heb je lang niet alle frequenties erbij. Dat is iets wat door Laarakker is uitgegeven en niet iedereen krijgt dat zo maar.
Er zijn dan ook veel therapeuten die alleen de grote organen maar kunnen doormeten gewoon omdat ze niet alle frequenties hebben. Dat geeft dan ook nooit een compleet ziektebeeld.

Gelukkig, want dat was idd een beetje mijn idee na het vinden van die cursussen, dat iedere janboerendinges dat kan volgen en dus ook de bijbehorende meds kon voorschrijven, niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:08

*\o/* De DA denkt dat Elegance geen IR heeft!! :D Gelukkig! Ze moet wel afvallen, niet teveel gras en vers hooi meer. Ik moet haar nu wassen met betadine shampoo voor de jeuk.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:37

geerke schreef:
laura1986 schreef:
Met zo´n lecher antenne.

dat is knap....zelfs bij een bloedproef is het alleen aan te tonen tijdens een piek...

Een lecher atenne werkt op een hele andere manier en meet zelfs de allerlichtste frequenties..
Maar dit is geen topic om de werking daarvan nog ter discussie te stellen, vind ik een beetje vervelend worden eigenlijk (niet naar jou toe maar gebeurd de laatste tijd vaker hier..)

Zonder deze technieken was Fiek er al lang niet meer geweest en ook Fiek had een flinke lyme besmetting die een grote rol speelde in het IR verhaal..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:37

laura1986 schreef:
Frodo krijgt zn korrels door een paar geweekte wiesencobs :9 en het (kleine ;)) restje uit de emmer had ik vanochtend op een klein stukje van zo´n zacht bolletje gedaan :9
Het is nog wel even een raar idee voor me om Frodo iets van brood te geven. Normaal gesproken krijgt hij zoiets echt niet.
Nu maar geduldig wachten ;)

Fijn om te horen dat hij niet IR is!!
En die broodjes, die kun je zo klein maken als je zelf wil dus dat is bijna niets :-)
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:40

geerke schreef:

Figor is ook genezen van lyme en mijn hond ook..
Zelf heb ik ook een ziekte die niet te genezen zou zijn door gewone artsen, deze therapeut heeft mij echter beter want ik kan gewoon weer lopen en werken etc.. dat kon ik niet meer en ik ben pas 23...
De hond is van de lyme af en daarmee van epilepsie.. Lyme kan vaker een trigger zijn van epilepsie en wanneer onze hond hem weer oploopt krijgt ze weer aanvallen..

Voor bijna alles is een homeopatisch middel, ik ben daarin gaan proberen omdat niets hielp dus kon ook niet slechter worden allemaal..
Gelukkig heb ik mijzelf niet bij deze dingen weg gehouden en heb ik nu een gezond lichaam, een gezond paard, en een gezonde hond..
De laatste 2 waren er anders niet meer geweest en ikzelf, sja, zo wilde ik ook niet verder gaan in ieder geval (stond vanaf mijn 13e al op zware pijnstillers, gebruik nu niets..)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:41

Breghje schreef:

Overal zitten slechte mensen tussen...
Heb niet voor niets 10 jaar gewacht voor ik zeker wist een goede te hebben die niet op mijn centen uit was..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:43

Elegance_ schreef:
*\o/* De DA denkt dat Elegance geen IR heeft!! :D Gelukkig! Ze moet wel afvallen, niet teveel gras en vers hooi meer. Ik moet haar nu wassen met betadine shampoo voor de jeuk.

Betadine is erg slecht voor de schildklier, weet niet hoe vaak je het moet gaan wassen maar let er op.. Slechte schildklier kan namelijk ook weer de jeuk veroorzaken naar mijn weten.
Fijn dat hij denkt dat ze geen IR heeft, wilde hij wel testen op eventuele andere tekorten die jeuk en dergelijke met zich mee kunnen brengen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:52

SuperRoos schreef:
geerke schreef:

Figor is ook genezen van lyme en mijn hond ook..
Zelf heb ik ook een ziekte die niet te genezen zou zijn door gewone artsen, deze therapeut heeft mij echter beter want ik kan gewoon weer lopen en werken etc.. dat kon ik niet meer en ik ben pas 23...
De hond is van de lyme af en daarmee van epilepsie.. Lyme kan vaker een trigger zijn van epilepsie en wanneer onze hond hem weer oploopt krijgt ze weer aanvallen..

Voor bijna alles is een homeopatisch middel, ik ben daarin gaan proberen omdat niets hielp dus kon ook niet slechter worden allemaal..
Gelukkig heb ik mijzelf niet bij deze dingen weg gehouden en heb ik nu een gezond lichaam, een gezond paard, en een gezonde hond..
De laatste 2 waren er anders niet meer geweest en ikzelf, sja, zo wilde ik ook niet verder gaan in ieder geval (stond vanaf mijn 13e al op zware pijnstillers, gebruik nu niets..)

fijn dat het goed heeft uitgepakt voor jou en dat je weer gezond bent!
Niet vergeten dat heel veel reguliere medicijnen van planten worden gemaakt...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:56

geerke schreef:

Dat weet ik, maar als er niet verder wordt gekeken naar andere oorzaken...
Zo had ik mijn fibromyalgie door een slechte schildklier (waar een reguliere arts nooit aan gedacht heeft) en heel veel vervuilingen in mijn lijf.
Zo kijkt een reguliere dierenarts ook niet snel naar lyme, een slechte schildklier of een pancreas en lever die mogelijk ontstekingen hebben etc..
Daarom vind ik het jammer er in dit topic nog over te 'discussieren', er zijn op bokt, en binnen dit topic inmiddels meerdere gevallen met IR waarbij naar andere oorzaken werd gekeken en die paarden zijn inmiddels stabiel.. Fiek staat gewoon op de weide, niets aan de hand
(Geloof dat ellepel een speciaal topic hierover heeft opgericht dus misschien sluit dit daar aan?)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:20

Ik denk an sich dat een kritische noot af en toe geen kwaad kan hoor. Ben zelf ook behoorlijk alternatief aangelegd, maar houd het wel altijd goed, zeeeer goed zelfs tegen het licht.

Er lopen idd iets te veel geldwolven en kwakzalvers rond helaas, dus elkaar scherp houden is niet verkeerd.

Heeft er trouwens iemand hier herkenning gevonden in Bregh haar uitslag van de IR? Lijkt me leuk jullie ervaringen te toetsen met mijn da.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:37

Je hebt toch alleen de uitslag van de glucose pas, en die is goed..
Dat zegt nog niet zoveel.. Had meer gezegd als die al niet goed was, en dat is zelden zo..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:42

Het zegt mij totaal niks, dus vandaar mijn vraag. :D

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:49

Haha ok vandaar!

Glucose zie je enkel stijgen in een zeer vergevorderd stadium (staat goed uitgelegd op de site van paardnatuurlijk)
Het belangrijkste is de insuline, bij de GD mag die volgens mij tot 10 komen

http://www.gddeventer.com/templates/dis ... d=10108994
De flyer over IR openen, daar staat het goed in

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:27

SuperRoos schreef:
geerke schreef:

Dat weet ik, maar als er niet verder wordt gekeken naar andere oorzaken...
Zo had ik mijn fibromyalgie door een slechte schildklier (waar een reguliere arts nooit aan gedacht heeft) en heel veel vervuilingen in mijn lijf.
Zo kijkt een reguliere dierenarts ook niet snel naar lyme, een slechte schildklier of een pancreas en lever die mogelijk ontstekingen hebben etc..
Daarom vind ik het jammer er in dit topic nog over te 'discussieren', er zijn op bokt, en binnen dit topic inmiddels meerdere gevallen met IR waarbij naar andere oorzaken werd gekeken en die paarden zijn inmiddels stabiel.. Fiek staat gewoon op de weide, niets aan de hand
(Geloof dat ellepel een speciaal topic hierover heeft opgericht dus misschien sluit dit daar aan?)

Indy is er hier ook een van. Indy heeft deze zomer ook op de wei gestaan en er is niets aan de hand. En zonder Laarakker had Indy er al lang niet meer geweest.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:32

SuperRoos schreef:
Haha ok vandaar!

Glucose zie je enkel stijgen in een zeer vergevorderd stadium (staat goed uitgelegd op de site van paardnatuurlijk)
Het belangrijkste is de insuline, bij de GD mag die volgens mij tot 10 komen

http://www.gddeventer.com/templates/dis ... d=10108994
De flyer over IR openen, daar staat het goed in

Dan heeft ze met deze uitslagen dus geen IR als ik het goed heb gelezen *\o/* . Ben ik heel erg blij mee uiteraard, alleen vraag ik me dan wél af waar die blokjes in de manenkam vandaan komen....Ze schuurt er namelijk niet op, totaal niet. Staat sinds gisteren met alleen een regendeken omdat ik het te warm vindt om er twee dekens op te leggen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:19

Ik lees nu pas je bericht goed en zie dat insuline >2 was, dan zou ze idd niet IR zijn..

Had hij ook andere dingen mee getest als magnesium, selenium, vitamine E etc.. Weet ik even niet meer.. Grote kans dat een van hen de oorzaak van de symptomen is.. Of wat meer getest nog, lever en nierfunctie etc..

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:43

Met een insuline lager dan 2, heeft het paard dan geen hypo?