[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:19

papagroom schreef:
Jotoma schreef:
Voor mij ook nieuw.

Quote wiki:
Grasmijten of oogstmijten zijn kleine rode mijten die grote problemen kunnen veroorzaken, vooral als ze je bijten. Een beet van een grasmijt is meestal niet gevaarlijk, maar kan erg jeuken en zelfs pijn doen. Blijf doorlezen als je wilt weten hoe je van grasmijten af kunt komen voordat ze je bijten.

https://www.google.nl/amp/nl.m.wikihow. ... en%3famp=1

Wat een ronduit storend artikel...het komt er op neer dat je alle muisjes egels kikkers hagedissen etc uit je tuin moet jagen...stelletje hersenloze sukkels.

:= sorry, mijn concentratie gaat niet verder dan 1 zin lezen. Toen ik las dat het daadwerkelijk bestond heb ik het niet verder gelezen en gelijk hier gepost :+

Die van mij stond er vanavond helemaal droog bij. Vond t ook wel meevallen wat er daadwerkelijk aan regen gevallen is. Ben blij dat ik deken op had gelaten.
Ander paard had zn rsih af en stond uitgebreid een boom te knuffelen -O-

Xantha

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:08

Sorry dat ik zo binnenval
Welke listerine gebruiken jullie?
Gewoon de original?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:27

Even de zoekfunctie rechtsonderin gebruiken was te veel moeite ipv zo binnen komen vallen met een vraag die al 100 keer gesteld is?

Ik ben gisteren niet thuis geweest dus ze hebben hier met deken en zonder regendeken gestaan. Gelukkig is er niet veel regen gevallen. Maar van wat ik nu hoor terwijl ik nog in bed lig lijkt het wel heeft buiten.. Zo maar even kijken hoe nat ze zijn, anders gaat de regendeken erover of ik trek alles gewoon af zodat het kan drogen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:20

Dekens zeiknat maar nu droog en een voorspelling van 19 graden. No way dat die dekens nu af gaan, dan gaat er geheid bloed vloeien..

Wat dat betreft ben ik dat eczeem wel eens zat, je zit altijd te twijfelen wat nou de goede keus is -O- Beetje derfen smeren en een deken op vind ik geen ramp, maar de rest wat er bij komt kijken maakt het lastig. Ik hoop dat ze nog 20 jaar mee gaat hoor, maar het volgende paard wordt er iig 1 zonder eczeem.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:14

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:57

Ja, jammer dat Rambo dat niet heeft!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:14

Froukje, toen ik appie kocht had hij geen zomereczeem.
Maar kreeg het later wel.

Ben met hem nu al 18 jaar aan het smeren, dekentjes wisselen, poedertjes,druppels, voer etc.
Had vanmorgen een nat en koud ponietje in de wei staan.
dus naar binnen,even een wollen deken op,hapje lekker voer er in en later andere deken weer op :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:20

Tuurlijk kan dat later altijd nog ontwikkelen, dat hangt van heel veel dingen af natuurlijk. Maar dit was al een eczemer voor ik haar kreeg en dat doe ik niet weer :n

We zijn inmiddels 10 jaar verder en ze is ondertussen 17, de jaren die ons nog resten overleven we ook wel :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:32

Mijn volgende moet ook geen eczeem meer hebben.
Zoveel zorgen steeds!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:40

Mijn volgende ook echt niet. Hoe goed/lief/mooi die ook kan zijn.. Eczeem van te voren weten komt er niet in bij mij.. Kayenne heb ik zelf gefokt, en kreeg het met 2 jaar. Een reden om dus niet met haar te fokken voor mij ook. En ze gaat niet weg want ik heb haar zelf gefokt en het is een heerlijk dier. Maar wat een zorgen zeg..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:28

Froukje schreef:
Dekens zeiknat maar nu droog en een voorspelling van 19 graden. No way dat die dekens nu af gaan, dan gaat er geheid bloed vloeien..

Wat dat betreft ben ik dat eczeem wel eens zat, je zit altijd te twijfelen wat nou de goede keus is -O- Beetje derfen smeren en een deken op vind ik geen ramp, maar de rest wat er bij komt kijken maakt het lastig. Ik hoop dat ze nog 20 jaar mee gaat hoor, maar het volgende paard wordt er iig 1 zonder eczeem.

Mja helaas heb je daar alleen geen garantie op. Ze kunnen eczeem ook pas later ontwikkelen.
Maar t is idd altijd dilemma. Mijne staat vandaag nog zonder ivm nog regen vanmorgen. Hoop dat ie nog beetje heel is vanavond.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:49

Ik las hier grasmijt.
Nou ik kan je vertellen dat de beet n beetje pijn doet en dat ik twee uur gek werd van de jeuk.... Wat n rotspul

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:36

Froukje schreef:
Even de zoekfunctie rechtsonderin gebruiken was te veel moeite ipv zo binnen komen vallen met een vraag die al 100 keer gesteld is?

Ik ben gisteren niet thuis geweest dus ze hebben hier met deken en zonder regendeken gestaan. Gelukkig is er niet veel regen gevallen. Maar van wat ik nu hoor terwijl ik nog in bed lig lijkt het wel heeft buiten.. Zo maar even kijken hoe nat ze zijn, anders gaat de regendeken erover of ik trek alles gewoon af zodat het kan drogen.

Pardon, dat heb ik gedaan, weet je hoeveel posts je dan nog moet doorlezen :(
Fijn dat je even wil antwoorden, is ook echt veel moeite.
Bedankt voor de moeite +:)+

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:39

Je kan de originele gebruiken of de mint (blauw)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:41

Mijn paardje heb ik nog niet zo lang en het ziet er naaruit dat ze exceem heeft.
Ze heeft een exceemdeken op en ik smeer haar manen en staart in met iets tegen de jeuk.
Ze heeft echt jeuk , zo zielig. Ik las hier iets over Listerine en wilde dit vandaag gaan kopen. Kon niet zo snel vinden welke het beste is. Ook niet met de zoek functie.
Geven jullie nog andere dingen.
Ik wil knoflook en biergist gaan geven, heeft iemand daar goede ervaringen mee?

Thx FenixJL :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:57

Listerine original of cool mint. Half om half mengen met water. Aanbrengen met bijv een spuitflesje.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:16

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:57

Even een snel vraagje voor de tectonik gebruikers, hoelang duurde het na de eerste keer gebruiken tot jullie verschil merkte?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:56

Babbelaar20 schreef:
Even een snel vraagje voor de tectonik gebruikers, hoelang duurde het na de eerste keer gebruiken tot jullie verschil merkte?

Gelijk de volgende dag zijn bij mij de schuurplekken rustig. In principe schuurt hij helemaal niet meer met Tectonik als ik maar op tijd opnieuw aanbreng.Soms ben ik een beetje te laat en schuurt hij weer maar na aanbrengen zie ik dus de volgende dag het alweer kalmeren.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:18

TinePine schreef:
Babbelaar20 schreef:

Gelijk de volgende dag zijn bij mij de schuurplekken rustig. In principe schuurt hij helemaal niet meer met Tectonik als ik maar op tijd opnieuw aanbreng.Soms ben ik een beetje te laat en schuurt hij weer maar na aanbrengen zie ik dus de volgende dag het alweer kalmeren.

Ah dank! Wij hebben ze aan huis dus kan hem mooi in de gaten houden :P heb het gisteravond opgedaan voor het eerst na een tip van een kennis van onze buurtjes. Toen had hij nog wel jeuk (was ook precies het verkeerde tijdstip voor hem qua jeuk) vanochtend leken de plekjes inderdaad al wat rustiger. Ben heel erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:02

Jotoma schreef:
Ja, jammer dat Rambo dat niet heeft!

Doel je daarmee op de Bucas Buzz & Rain?
Zo ja, Rambo heeft wel terdege zo'n soort deken ;-)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:22

@inx: ik kom er net via een ander topic achter dat dat de rambo summer is. Bedoel je die?
Die is alleen niet geschikt voor eczeempaarden en ik lees in datzelfde topic dat menig paard daar als een ijsstokje onderuit komt omdat de zijkanten tegen het lijf gaan plakken als het de hele dag regent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:44

Naar mijn inziens denk ik dat dit wel wat mee valt hoor, maar da's mijn mening natuurlijk :-)
De bovenkant van de hals en staartstuk is ruim afgezet met waterdichte stof waar geen mug door heen komt, dus weet je, dan zie ik niet in waarom hij niet geschikt zou zijn voor een eczemer. Als de Rambo SI nat wordt ligt en hangt deze ook zwaar tegen en om het lijf en duurt een stuk langer om te drogen dan de Summer. In de praktijk blijft bijvoorbeeld een paard daardoor langer nat onder een SI dan een Summer.
Maar goed, dat is mijn idee erbij :-)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:51

Omdat het bij een eczemer niet uitmaakt waar ze geprikt worden, dan heb je er toch niks aan als de rest zulke mazen heeft dat de knutten er nog door kunnen?! ;) Als ze onder op hun hals/buik geprikt worden schuren ze zich alsnog dood..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:09

Ja, ik bedoelde wat Froukje zegt. Deze mazen zijn niet fijn genoeg voor een eczemer.
Het is een vliegendeken met een waterdicht stuk, geen eczeemdeken met waterdicht stuk