Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waratje schreef:Fransje, hak die eerste pil nou eerst in 4 stukken en begin met een kwart pil de eerste paar dagen en bouw dan rustig aan op.
fransje23 schreef:Geef ik morgenavond een kwart pil en hoe moet ik verder opbouwen?
Zoals ik al eerder schreef zijn de enige symptomen dat ze wat sloom is, minder fit en soms wat in zichzelf gekeerd lijkt. Staat ze wat suf in haar eentje in een hoekje van het land. Andere keren merk je weer helemaal niets.
Verder lijken haar hoeven wat gevoeliger maar die die zijn sowies altijd al gevoelig geweest en ik heb haar dit jaar net na jaren op ijzers op blote voeten staan.
Mijn normale muesli is nu net helemaal op dus ga ook maar kijken naar een alternatief met minder suiker&zetmeel.
O ja gefeliciteerd Waratje, zie nu het cadeautje!
fransje23 schreef:Heb beginpost nu ook gelezen, zeker interessant!
Als ik aankomende week 1/4 geef en dan overstap naar een halve is dat volgens mij niet gek. Moet ik daarna wel verder opbouwen tot 1 pil of gewoon kijken of ze al meer zichzelf wordt?
Ga mij ook een verdiepen in de kruiden.
fransje23 schreef:Hmm eerste pil zit er al helemaal inWas nog aan het twijfelen om te beginnen met een halve maar bijsluiter en DA gaven een hele aan. Paard weegt ongeveer 500-550 kg.
Blon_D schreef:fransje23 schreef:Heb beginpost nu ook gelezen, zeker interessant!
Als ik aankomende week 1/4 geef en dan overstap naar een halve is dat volgens mij niet gek. Moet ik daarna wel verder opbouwen tot 1 pil of gewoon kijken of ze al meer zichzelf wordt?
Ga mij ook een verdiepen in de kruiden.
Dit is een beetje eigen inzicht denk ik. Ik ga met die van mij eerst op opbouwen tot 1 pil en kijk het dan even aan. Mocht ze het daar erg goed op doen bouw ik het met 1/4de af tot een half denk ik..
ohjajoh6 schreef:Eens met KootMiraDrum, want als paardlief het goed doet op de prascend, ga je daar nog heel lang elke dag van moeten geven en omdat de ziekte zelf progressief verloopt, zul je altijd tzt moeten gaan verhogen...