Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
minimelona schreef:Nee fargo, ik heb minime een maand geleden al geschoren, maar het is precies wat jij schrijft; korstjes met een natte plek eronder, of zon dikke harde korst wat gewoon dat gelige wondvocht is... heeft ze dus al langer last van, Maar ik geef juist al een paar weken echinacea en vit. E (beide toevallig vandaag opgegaan) en sinds een ruime week , monnikspeper, kurkuma, magnesium en fenegriek. ik maak dus 1x daags hun kruidenpap met beetje slobber... zou het dan juist eerst nog wat verergeren voor verbetering inslaat? hoop ik... oh ja voor ik het vergeet, de flessen betadine etc. vliegen er hier doorheen, want het is ook niet 1 of 2 plekjes die ze heeft , ze is en nu helemaal dus ermee bezaaid lijkt wel...
fargo schreef:minimelona schreef:Nee fargo, ik heb minime een maand geleden al geschoren, maar het is precies wat jij schrijft; korstjes met een natte plek eronder, of zon dikke harde korst wat gewoon dat gelige wondvocht is... heeft ze dus al langer last van, Maar ik geef juist al een paar weken echinacea en vit. E (beide toevallig vandaag opgegaan) en sinds een ruime week , monnikspeper, kurkuma, magnesium en fenegriek. ik maak dus 1x daags hun kruidenpap met beetje slobber... zou het dan juist eerst nog wat verergeren voor verbetering inslaat? hoop ik... oh ja voor ik het vergeet, de flessen betadine etc. vliegen er hier doorheen, want het is ook niet 1 of 2 plekjes die ze heeft , ze is en nu helemaal dus ermee bezaaid lijkt wel...
Lastig inderdaad, het gaat verbeteren maar als ze zoveel heeft, heeft ze echt wel een weerstanddip gehad en natuurlijk een dikke vacht eerder waar het onder zat te broeien. Ik denk dat het een kwestie is van volhouden, schoonmaken en weer met rust laten en weerstand blijven ondersteunen. Kan ze ook al een beetje aan het werk, zodat haar conditie opgekrikt wordt of is ze al aan het werk? Wandelen, longeren, rijden voor zover ze dat aan kan?
Zinzi_jewel schreef:Heb vanavond veel lopen janken om de jeuk en de korsten die mijn meisje heeft .
Kale manenkam , staart wortel , oorpunten , hoofd diverse plekken , schoft en lendenen .
Nooit eerder was het zo erg .
Vraag me af is dit nog paardwaardig bestaan of moeten we hierdoor heen ?? Verergerd eea door oa het afvallen en is ze gewoon grote schoonmaak aan t houden ?
Zinti altijd mijn rots in de branding , k wil jou schouder om op te huilen , maar alles wst ik wil lijkt zo ver weg ....
Pfff heb t even zwaar met mezelf
Mistral_Bink schreef:@ fargo, mijn vraag was lekker duidelijk hè haha!
Of ik haar samen kan laten met mijn andere pony, en het werk rustig kan voortzetten..?