[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FenixJL

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:28

Horsegear sweet itch bevalt goed hier ook al valt hij een beetje klein

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:43

yarkayunda schreef:
Weet iemand een goede eczeem deken? Ik heb die van mij vandaag maar af gedaan want het was zo warm en hij werkte niet... hij lag er al meer dan 2 maanden op maar ze schuurde nog net zo hard.. ik had de eczeemdeken van epplejeck

Zou dan kijken of de mugjes wel de oorzaak zijn.
want dan koop je een andere deken en dat werkt ook niet.
Voeding na gaan, wormen, andere allergieën, etc...

Jotoma, heb je geen schuilstal meer?
Hier ligt het er echt aan,ik kijk oo buienradar, bij doorlopende regen gaat de deken er af.
Want een regendeken lekt dan toch ook vaak wat door hier.
Bij een buien,dus tussendoor droog blijft de eczeemdeken gewoon op.
Maar ik kijk goed op buienradar.

Kayleigh, hier ook minder vliegen maar het is wat droger dus wil dat wel.
Na regen komen ze wel weer tevoorschijn

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:21

Wat voor andere allergieën kan ze dan misschien hebben? Want voeding kan t niet zijn want ze is de enige op stal met jeuk en wormen kan ook niet want ze heeft het al de hele zomer en ik heb in de lente een zware wormenkuur gegeven

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:39

yarkayunda schreef:
Wat voor andere allergieën kan ze dan misschien hebben? Want voeding kan t niet zijn want ze is de enige op stal met jeuk en wormen kan ook niet want ze heeft het al de hele zomer en ik heb in de lente een zware wormenkuur gegeven

Misschien kan je een keer bloed laten prikken en laten checken op vitaminen/mineralen tekort.
Hier ook het probleem dat eczeemdeken niks leek te doen. Bleek uit bloedonderzoek een heftig tekort aan selenium en vitamine E.
Nu krijgt ze er een supplement voor en de jeuk is echt zooo veel verminderd.
Wie weet speelt een tekort bij jou ook mee?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:40

@ellen: ja wel, alleen Jairo blijft vrolijk buiten staan is mijn ervaring :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:07

Hier juist sinds een week enorm schuren... staart.. manen. Voorpluk. Hoop dat ze t niet allemaal weg schuurt. Is al goede cm uit haar voorpluk.. :(

Ook hoofd veel plekjes. T ging zo goed en nu ineens gewoon weer mis. Echt balen. Van mij de herfst komen nu...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:51

De herfst niet,dan zijn er nog zat vliegen.
De winter...dan gaan ze weg!

Oh ja duh weet ik okk wel ja dat jairo dan buiten blijft staan.
Heb ik ook wel gezien. :j

Nou ja, ik heb de deken er af gehaald, op buienradar was het vooruitzicht niet best.
dus vannacht zonder deken en kan altijd morgenvroeg wat anders op doen.
Dat zien we dan wel weer.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:59

En ga je hem op doen Ellen?
Ik laat hem maar wel op.. halverwege de dag is de kans op regen aanzienelijk lager. Laat ik hem vanavond wel even droogrollen en daarna droge deken op! Vanaf morgen wordt het 's nachts ook weer koud, 8 a 9 graden, brr.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:55

Nee, het regent hier toch flink door,dus ik laat het af.
Kom toch wel weer op stal vanmiddag.
Voor hem ook wel even lekker dat als hij wil zich nu echt even lekker in de modder kan rollen en vies worden :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:07

Hier thuis is het nu droog :o Nou heerlijk he! Lekker voor Appie. Jairo krijgt vanavond zn modderbad :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:06

Hier ook regen maar haal absoluut de deken er niet af. Als ze vanavond echt te nat is bij het binnen zetten dan gooi ik er een droge deken op, anders laat ik haar lekker staan.
Bekijk het op die manier elke avond.

Zolang de temperatuur niet onder de 15 graden komt of het erg koud gaat waaien laat ik haar alleen met de eczeemdeken staan, anders gaat er een regendeken (0 grams) overheen.

Fijn Ellepel dat je zonder deken kan zonder dat hij zich gelijk kapot schuurt!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:34

Hier ook gewoon de deken op, kijk vanavond even hoe ze staat, anders kan ze dan even drogen als ik er ben. Zonder deken is het gewoon gelijk mis.. Net alsof die hele deken placebo is bij haar ook..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:39

Hier heb ik ook de deken af gehaald gisteravond.
Woon op 10min afstand dus indien nodig ga ik hem wel even terug op doen. Vooralsnog erg nat en weinig beestjes.

Maar ook steeds meer aanwijzingen dat het bij mijn paard niet door de knutten komt maar toch vanuit de voeding. Zaterdag gewassen met sebacil ivm zijn enorme jeuk aan de benen. Was grasmijt. Die is nu al stukken minder gelukkig. Wel smeer ik de jeukplekken nog steeds in. Afwisselend met fibra of listerine lijkt hier het beste effect te hebben.
Ook ben ik over gestapt op een andere vitaminebrok, dus ben ook benieuwd wat dat gaat doen (van marstall naar JPGEF).

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:58

Bij mijne echt van beide helaas.. Nu heeft ze momenteel ook een mok plek, dus haar hele weerstand is weer even prut nu. Ze krijgt alweer probiotica, dat werkt vaak wel fijn bij haar. Voeding niets veranderd. Zou wel eens kunnen kijken hoe het met het hooi zit, best kans dat dat natuurlijk nieuwe pakken zijn oid. Daarvan gaat ze dan wel weer jeuken..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:06

Grasmijt? Wat is dat dan. Gaat dat op paarden zitten ?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:22

Grasmijt ? Ook voor mij nieuw?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:12

Voor mij ook nieuw.

Quote wiki:
Grasmijten of oogstmijten zijn kleine rode mijten die grote problemen kunnen veroorzaken, vooral als ze je bijten. Een beet van een grasmijt is meestal niet gevaarlijk, maar kan erg jeuken en zelfs pijn doen. Blijf doorlezen als je wilt weten hoe je van grasmijten af kunt komen voordat ze je bijten.

https://www.google.nl/amp/nl.m.wikihow. ... en%3famp=1

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:51

Jotoma schreef:
Voor mij ook nieuw.

Quote wiki:
Grasmijten of oogstmijten zijn kleine rode mijten die grote problemen kunnen veroorzaken, vooral als ze je bijten. Een beet van een grasmijt is meestal niet gevaarlijk, maar kan erg jeuken en zelfs pijn doen. Blijf doorlezen als je wilt weten hoe je van grasmijten af kunt komen voordat ze je bijten.

https://www.google.nl/amp/nl.m.wikihow. ... en%3famp=1

Wat een ronduit storend artikel...het komt er op neer dat je alle muisjes egels kikkers hagedissen etc uit je tuin moet jagen...stelletje hersenloze sukkels.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:03

Ik kende het zelf ook niet, maar na wat googlen in combi met de nieuwe stal wat eerder een biologische tuin was en waar het groen redelijk hoog stond ben ik gaan denken en zoeken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:05

Apart artikel zeg!

Ik vond deze beter
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... tmijt.html

En schijnt dat zwavelpoeder ook afdoende werkt.
Wat ook al word geadviseerd voor tinkers met dikke sokken en jeuk :j
Maar zit wel wat in.zie soms ook de paarden in de benen bijten als ze in hoog gras lopen..

Oogstmijt had ik wel van gehoord,is hier op bokt okk wel info in topics van te vinden.
Maar wist niet dat grasmijt hetzelfde is.

Marliesv:
Dat nachtje zonder deken was toch wel de reden dat meneer nu wel goed met zijn achterhoeven zijn manen er deels af kon krabben. :')
dus vandaag de schaar er in en maar weer een korte boog geknipt.

Ach staat wel stoer en gelukkig heb ik nog een tinker met wel lange manen :D

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:21

Kayleigh327 schreef:
yarkayunda schreef:

Misschien kan je een keer bloed laten prikken en laten checken op vitaminen/mineralen tekort.
Hier ook het probleem dat eczeemdeken niks leek te doen. Bleek uit bloedonderzoek een heftig tekort aan selenium en vitamine E.

Ik heb geen geld voor de dierenarts want als je die laat komen ben je al gauw 100 euro kwijt..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:40

yarkayunda schreef:

Wie weet speelt een tekort bij jou ook mee?[/quote]

Ik heb geen geld voor de dierenarts want als je die laat komen ben je al gauw 100 euro kwijt..[/quote]

Dan hoop ik dat je paard nooit echt wat krijgt als dat bedrag al een probleem is...

Maar betreft de voeding, dat kan er wel degelijk invloed op hebben, ookal hebben de andere paarden geen klachten. Als zijn immuunsysteem erop reageert of elders in de vertering iets niet goed wordt opgenomen bijv kan dat dus ook zorgen voor klachten.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:41

Sorry maar als je geen dierenarts kan betalen.. en je hebt wel een pony??
Maak me daar een beetje zorgen over wat als er nu wat gebeurt en ze medische hulp nodig heeft?
Wil je niet aanvallen maar heb hier wel een beetje ??? Bij
De pony met jeuk laten staan is ook geen optie als je het zelf niet opgelost krijgt

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:42

yarkayunda schreef:

Ik heb geen geld voor de dierenarts want als je die laat komen ben je al gauw 100 euro kwijt..[/quote]

Serieus?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:50

Nou ja dat kan gebeuren, ken er wel meer zonder geld en wel een paard :+

Maar wat ze dan wel kan proberen,maar wat helaas ook geld kost is een goed vitaminesupplement kopen om dan in elk geval... mochten er wel tekorten zijn dit aan te vullen.
Vitalbix is er een van, ik geef zelf metazoa, of lexa marstall force is een goede,pavo heeft wel wat..

Wormenkuur,mag nu wel weer, ivermectine en hoog genoeg doseren.
Kost ook weer geld,maar ja, je moet toch wat proberen.

Verder kan je dier reageren op gras, dat heeft die van mij ook.
Joe meer gras,hoe meer jeuk.
Mooiste is dan minder gras, beetje hooi.
Of helemaal van het gras halen gedurende minstens 3 weken en kijken of de jeuk weg trekt.
Het gras dit jaat is vet ,groeit intieglijk hard dus meer dieren met jeuk door gras.