[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:19

Maaaarije schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe de maten vallen van de Rambo sweetich hoody?
Misschien dat ik dit eens wil gaan proberen, heeft iemand hier verder ook ervaring mee?
De deken die m'n pony nu om heeft gaat steeds weer scheef zitten waardoor de helft van zijn buik en zijkant weer bloot is... -O-

Hij valt heel mooi. Voor mijn shet van 1.03 meter heb ik normaal 145 maar bij de rambo sweetitch hoody heb ik 135 gedaan, omdat hij anders er echt in verzoop. Hij heeft een mooie lage hals en hele lange buik en zij flappen :j ik vind het een fijn deken :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:50

loveidefix schreef:
Maaaarije schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe de maten vallen van de Rambo sweetich hoody?
Misschien dat ik dit eens wil gaan proberen, heeft iemand hier verder ook ervaring mee?
De deken die m'n pony nu om heeft gaat steeds weer scheef zitten waardoor de helft van zijn buik en zijkant weer bloot is... -O-

Hij valt heel mooi. Voor mijn shet van 1.03 meter heb ik normaal 145 maar bij de rambo sweetitch hoody heb ik 135 gedaan, omdat hij anders er echt in verzoop. Hij heeft een mooie lage hals en hele lange buik en zij flappen :j ik vind het een fijn deken :)

Super dankjewel!
Ga ik ook voor die maat denk ik.. hij is rond de 1 m en heeft normaal 135/145. :)

Rachel_x

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:02

Hoi allemaal, ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor mij :) Ik heb mijn pony van 2,5 jaar nu 2 maanden. Na een maand kreeg ze schimmel onder op haar hals. Dit heb ik toen met Imaverol behandeld en is over. Ook had ze op haar schoft een plek met veel schilfers en ietsje kaal. Dit heb ik ook behandeld met Imaverol (was toen wel gevoelig). Nu lijkt het er de laatste tijd steeds meer op dat ze eczeem heeft. Ze heeft een iets verdikte manenkam en verveeld in ''blokjes''. Al is dit laatste week minder nu ze op een nieuwe stal staat (met veel minder gras). De schilfers op haar schoft zijn inmiddels weg, maar nu zie ik dat ze in de manen tussen haar oren, tussen de grote voorlok en sinds vandaag veel schilfers heeft in haar staart. Het zijn grote witte schilfers op ongeveer een cm van de huid af. Ze vind het niet erg fijn als ik aan de voorlok en manen zit, staart mag gewoon. Pony krijgt op dit moment beperkt gras, een half emmertje compact gras en een halve schep brok/muesli (ze is wat aan de dunne kant). Het aparte is dat ik haar nog niet heb zien schuren en ze hier absoluut ook geen aanstalten voor maakt op bijvoorbeeld de poetsplaats. Wat denken jullie? Eczeem? Haar weerstand is laatste tijd ook niet al te best (veel verhuizingen gehad ed.. ) Ik kreeg de tip om Derfen te gaan smeren, maar ik wil eerst meer meningen horen voor ik een potje bestel van 30 euro. Iig bedankt voor het meedenken!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:19

Rachel_x schreef:
Ik kreeg de tip om Derfen te gaan smeren, maar ik wil eerst meer meningen horen voor ik een potje bestel van 30 euro. Iig bedankt voor het meedenken!

zoek even op Derfen 30ml bij diverse webshops kun je twee proefmonsters bestellen.

Mensen ik ga dit topic verlaten, onze eczemer is er niet meer [IM] Bobo, Nooit meer........ en het is op het ogenblik te confronterend dat dit topic elke keer in mijn berichten naar boven komt.

Ik wens voor allen dat er binnen afzienbare tijd iets gevonden wordt dat echt tegen eczeem helpt.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:22

Mijn eczemer doet het super. Hij staat 24/7 buiten op de paddock met schuilstal en de Rambo zonder hoofdkap. Gebruik verder geen smeersels. Wel heb ik hem tot nu toe van het gras afgehouden, omdat ik het idee heb dat het zonder gras beter gaat. Regelmatig zet ik hem enkele uren zonder deken, uiteraard niet rond de schemering. Dit is hoe hij er voor de knipbeurt uit zag:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-CZRBPHPZ.jpg

Toen volledig gekortwiekt. September 2012:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-L4XQYKBZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-C7RHA4NN.jpg
Staart aan de bovenkant duidelijk door het schuren dunner geworden.

En dit is nu:
Afbeelding
Afbeelding

Staart weer lekker bijgegroeid en de manen beginnen qua lengte weer ergens op te lijken *\o/* .

Manen heb ik in vlechten onder de deken, hij heeft namelijk een enorm dik pak haar en in mijn beleving wordt dat anders een enorm broeinest. Ik overweeg nog wel om het gewoon weer te kortwieken. Het stond hem onwijs stoer en het lijkt me voor hem best lekker.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:23

Sterkte toegewenst yvonnedv.
Begrijpelijk dat je deze topic verlaat.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:43

@ Yvonnedv, begrijpelijk dat je het topic verlaat, heel erg veel sterkte.

Met mijn eczemer gaat het op dit moment niet zo goed.
Afgelopen 2 jaar is het erg goed gegaan, maar nu is het zelfs zo erg dat als ik haar hals al aanraak ze helemaal gek wordt. (staart is helemaal erg op dit moment)
Ze loopt 24 uur per dag met haar eczeemdeken en masker op.
Ze staat maar een paar uur per dag op het gras.
Iemand nog tips voor wat ik kan doen?
Dierenarts is gebeld en die kunnen haar enten met insol. Nu heb ik er niet al te goede dingen over gelezen, iemand van jullie hier ervaring mee.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:39

Heel veel sterkte Yvonne!

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:47

Sterkte yvonnedv!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:17

Kymbeerly heb je al eens geprobeerd om haar van het gras af te houden en onbeperkt hooi te geven. Ik weet niet als dit mogelijk is.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:27

Sterkte yvonne

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:31

Wat een verhaal Yvonne, heel veel sterkte

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:47

Yvonne, heel veel sterkte!
ben ook zeer geraakt door jouw verhaal!

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:08

]Kymbeerly heb je al eens geprobeerd om haar van het gras af te houden en onbeperkt hooi te geven. Ik weet niet als dit mogelijk is.[/quote]

Zou ik zeker proberen als het kan, als ik mijn paardje drie uur laat grazen dan is het al te lang voor haar.
En een kuur doen? Heeft mij paardje goed geholpen verleden jaar toen ze exceem had en ik dit nog niet wist ( heb haar nog zo lang) en ik voer brandnetel bij gedroogd. Maar het lijkt mij wel verstandig dat je de jeuk eerst weg krijgt misschien eenmalig zo'n spuit? Hier weet ik niks van, sterkte

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:09

Sterkte met het verlies Yvonne :(

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:21

Yvonne: sterkte met het verlies :(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:35

Auraenguus schreef:
]Kymbeerly heb je al eens geprobeerd om haar van het gras af te houden en onbeperkt hooi te geven. Ik weet niet als dit mogelijk is.

Zou ik zeker proberen als het kan, als ik mijn paardje drie uur laat grazen dan is het al te lang voor haar.
En een kuur doen? Heeft mij paardje goed geholpen verleden jaar toen ze exceem had en ik dit nog niet wist ( heb haar nog zo lang) en ik voer brandnetel bij gedroogd. Maar het lijkt mij wel verstandig dat je de jeuk eerst weg krijgt misschien eenmalig zo'n spuit? Hier weet ik niks van, sterkte[/quote]

Mijn Haflinger met eczeem staat helemaal niet in het land, dit om twee redenen om zoveel mogelijk de eczeem prikkel te onderdrukken / vermijden en omdat ze van lucht nog dik wordt.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:15

Ik heb wel eens eerder gereageerd in dit topic ivm de weer opgekomen eczeem van mijn Fjord. In NL als veulen had hij er al last van, maar eenmaal in Portugal met 2,5 jaar was het weg voor 5 jaar. Helaas vorig jaar winter heel nat geweest en einde zomer kreeg hij er weer last van....Nu een verschrikkelijk natte winter gehad en hij heeft er nu veel meer last van dan vorig jaar. Ik heb weer een deken voor hem gekocht maar die is ook wel eens af ivm met het verliezen van wintervacht en dan is rollen zonder deken ook wel fijn.
Hier kan ik niks vinden aan shampoo e.d. voor hem, maar zou betadine shampoo verlichten? hij zit wel aardig te schuren ondanks de deken bij de schoft tot aan de helft van de hals en een beetje boven bij de staart. ligt niet open, de huid is wel wat harder en de manen zijn aan de zijkant plee borstel. sinds vandaag ook het hoofd masker opgedaan omdat hij ineens een `bril` ophad, kleine korstjes rond de ogen en kaal........de ogen zelf zijn prima. ik zie hem alleen in de namiddag of avond schuren...... maar ik wil hem morgen wassen maar weet niet zo goed waar mee......hier in de buurt kan ik niks voor hem krijgen of ik moet iets bij de Farmacia (apotheek) halen.....iemand een suggestie? ik heb ook wel eens tea tree olie met gewone mensen shampoo gemengd...maar dat is inmiddels op en ik weet niet of dit hier zo verkrijgbaar is. zou het kunnen bestellen misschien....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:21

Een milde shampoo op natuurlijke basis liefst gemaakt van verzeepte koolzaad olie......betadine werkt wel in eerste instantie,maar kan op termijn ook juist verergeren omdat het een desinfecterende shampoo is en alle bacterien dood,dus ook de eigen lichaamsherstellende.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 01:49

Hallo allemaal, ik wil me ook graag melden in dit topic mijn paardje schuurt sinds deze week enorm, ze moet volgens mij gek worden van de jeuk zag al dat ze der hoofd kapot geschuurd heeft!

Alleen nu komt het ik twijfel wat de reden is! Het is een fries dus iedereen zal zeggen het is eczeem maar ik weet het niet zeker, ze had vorig jaar nergens last van. Toen kwam ze eind de zomer dus heeft maar een maandje op deze stal op de wei gestaan!
Nu staat ze al een maand op de wei en denk nu 2 weken dag en nacht wij hebben echt een heel rijk gras en ik heb al meerdere stalgenootjes gehoord over schuren en jeuk! Maar wat kan ik er tegen doen? Of moet ik haar echt van de wei afhalen?

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:18

Kimbeerly schreef:
@ Yvonnedv, begrijpelijk dat je het topic verlaat, heel erg veel sterkte.

Met mijn eczemer gaat het op dit moment niet zo goed.
Afgelopen 2 jaar is het erg goed gegaan, maar nu is het zelfs zo erg dat als ik haar hals al aanraak ze helemaal gek wordt. (staart is helemaal erg op dit moment)
Ze loopt 24 uur per dag met haar eczeemdeken en masker op.
Ze staat maar een paar uur per dag op het gras.
Iemand nog tips voor wat ik kan doen?
Dierenarts is gebeld en die kunnen haar enten met insol. Nu heb ik er niet al te goede dingen over gelezen, iemand van jullie hier ervaring mee.

had op een forum gelezen dat het ook flink fout kan gaan als je het paard op de verkeerder plek de enting aanbrengt. eerst na vragen waar ze het aanbrengen, als ze het bij de borst aanbrengen zou ik het niet doen.
mijn paard heeft ook een enting gehad tegen eczeem (vorig jaar) dat heeft haar voor het hele zomer seizoen geholpen voor haar manen, voor pluk en staart. haar voor pluk heeft ze nu helemaal geen last meer van en zij is wel goed geënt (in haar hals)

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:20

Jamiejoyce schreef:
Hallo allemaal, ik wil me ook graag melden in dit topic mijn paardje schuurt sinds deze week enorm, ze moet volgens mij gek worden van de jeuk zag al dat ze der hoofd kapot geschuurd heeft!

Alleen nu komt het ik twijfel wat de reden is! Het is een fries dus iedereen zal zeggen het is eczeem maar ik weet het niet zeker, ze had vorig jaar nergens last van. Toen kwam ze eind de zomer dus heeft maar een maandje op deze stal op de wei gestaan!
Nu staat ze al een maand op de wei en denk nu 2 weken dag en nacht wij hebben echt een heel rijk gras en ik heb al meerdere stalgenootjes gehoord over schuren en jeuk! Maar wat kan ik er tegen doen? Of moet ik haar echt van de wei afhalen?

vraag de DA om raad.
mijn 4jarige schuurde ook enorm toen ze terug kwam van het beleren.
de DA had toen de conclusie dat ze ZE had.
nu loopt ze met een eczeem deken buiten, en de jeuk is nu rustig.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:01

ydnew schreef:
Ik heb wel eens eerder gereageerd in dit topic ivm de weer opgekomen eczeem van mijn Fjord. In NL als veulen had hij er al last van, maar eenmaal in Portugal met 2,5 jaar was het weg voor 5 jaar. Helaas vorig jaar winter heel nat geweest en einde zomer kreeg hij er weer last van....Nu een verschrikkelijk natte winter gehad en hij heeft er nu veel meer last van dan vorig jaar. Ik heb weer een deken voor hem gekocht maar die is ook wel eens af ivm met het verliezen van wintervacht en dan is rollen zonder deken ook wel fijn.
Hier kan ik niks vinden aan shampoo e.d. voor hem, maar zou betadine shampoo verlichten? hij zit wel aardig te schuren ondanks de deken bij de schoft tot aan de helft van de hals en een beetje boven bij de staart. ligt niet open, de huid is wel wat harder en de manen zijn aan de zijkant plee borstel. sinds vandaag ook het hoofd masker opgedaan omdat hij ineens een `bril` ophad, kleine korstjes rond de ogen en kaal........de ogen zelf zijn prima. ik zie hem alleen in de namiddag of avond schuren...... maar ik wil hem morgen wassen maar weet niet zo goed waar mee......hier in de buurt kan ik niks voor hem krijgen of ik moet iets bij de Farmacia (apotheek) halen.....iemand een suggestie? ik heb ook wel eens tea tree olie met gewone mensen shampoo gemengd...maar dat is inmiddels op en ik weet niet of dit hier zo verkrijgbaar is. zou het kunnen bestellen misschien....

Misschien hele stomme gedachten. Maar is er geen optie dat jr het hier in nl besteld en het laat opsturen. Mocht dat niet gaan maar wil je wel shampoo uit nl wil ik wel kijken waar ik aan kan komen en het opsturen.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:13

Bedankt allemaal voor de tips.
Ik ga is overleggen met de mensen van stal of ik haar van het gras kan halen.
@Nataschax welke enting heeft jouw paard gehad?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:56

Nataschax schreef:
Jamiejoyce schreef:

vraag de DA om raad.
mijn 4jarige schuurde ook enorm toen ze terug kwam van het beleren.
de DA had toen de conclusie dat ze ZE had.
nu loopt ze met een eczeem deken buiten, en de jeuk is nu rustig.

Dankje ik ga hem gewoon eens bellen en vragen of hij langs wilt komen!