ydnew schreef:Ik heb wel eens eerder gereageerd in dit topic ivm de weer opgekomen eczeem van mijn Fjord. In NL als veulen had hij er al last van, maar eenmaal in Portugal met 2,5 jaar was het weg voor 5 jaar. Helaas vorig jaar winter heel nat geweest en einde zomer kreeg hij er weer last van....Nu een verschrikkelijk natte winter gehad en hij heeft er nu veel meer last van dan vorig jaar. Ik heb weer een deken voor hem gekocht maar die is ook wel eens af ivm met het verliezen van wintervacht en dan is rollen zonder deken ook wel fijn.
Hier kan ik niks vinden aan shampoo e.d. voor hem, maar zou betadine shampoo verlichten? hij zit wel aardig te schuren ondanks de deken bij de schoft tot aan de helft van de hals en een beetje boven bij de staart. ligt niet open, de huid is wel wat harder en de manen zijn aan de zijkant plee borstel. sinds vandaag ook het hoofd masker opgedaan omdat hij ineens een `bril` ophad, kleine korstjes rond de ogen en kaal........de ogen zelf zijn prima. ik zie hem alleen in de namiddag of avond schuren...... maar ik wil hem morgen wassen maar weet niet zo goed waar mee......hier in de buurt kan ik niks voor hem krijgen of ik moet iets bij de Farmacia (apotheek) halen.....iemand een suggestie? ik heb ook wel eens tea tree olie met gewone mensen shampoo gemengd...maar dat is inmiddels op en ik weet niet of dit hier zo verkrijgbaar is. zou het kunnen bestellen misschien....
Misschien hele stomme gedachten. Maar is er geen optie dat jr het hier in nl besteld en het laat opsturen. Mocht dat niet gaan maar wil je wel shampoo uit nl wil ik wel kijken waar ik aan kan komen en het opsturen.