[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:45

Shanna schreef:
De test is toch alleen de eerste keer per paard gratis? Dus als ze eenmaal de diagnose al hebben niet meer toch?

klopt! Dit heb ik nog nagevraagd gisteren. DA raad mij aan naar 2 maanden opnieuw te testen maar ik wacht nog even af of ik dat ga doen. Weet alleen niet of ik daarna weerprascend krijg als ik het niet opnieuw laat testen? heb namelijk alleen t doosje met medicijnen gekregen, geen echte recept brief oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:48

Daar is omheen te zeilen natuurlijk, geloof nooit dat ze bij BI daar een lijst over bijhouden.

Ik zit ook nog eens met het feit dat mijn twijfels toch niet weg zullen gaan met een nieuwe test: is die lager, weet ik toch niet of het toch geen cushing is en zou kunnen stoppen (had maar net aan te hoge waarde en is ook ir) of dat het de medicatie is. En is die verhoogd, zou ik moeten gaan verhogen op basis van de waarde en niet op symptomen en ik vind een halve toch al knap zat voor een shet...

Zou ik dus ook om de zoveel maanden moeten gaan testen, om vervolgens compleet gestoord er van te worden en dan zo zonder geld zitten dat ik de pillen niet eens meer betalen kan...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:48

Fijn dat het goed lijkt te gaan met de kleine, kan me goed voorstellen dat je er van ging stressen, het had net zo makkelijk heel fout kunnen gaan. Vandaag een nieuwe poging om die bomen opzij te laten springen? :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:51

Ik test alleen als ik daar een aanleiding voor zie. Vorig jaar in de SR de diagnose gesteld, dit vroege voorjaar een keer opnieuw gedaan en nu ziet ze er goed uit, lijkt het goed te doen op haar halve pil en ik vind het zo gezegend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:52

Hahaha waratje! Nu mis ik alweer de vind ik leuk knop hier...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:52

ohjajoh6 schreef:
Daar is omheen te zeilen natuurlijk, geloof nooit dat ze bij BI daar een lijst over bijhouden.

Ik zit ook nog eens met het feit dat mijn twijfels toch niet weg zullen gaan met een nieuwe test: is die lager, weet ik toch niet of het toch geen cushing is en zou kunnen stoppen (had maar net aan te hoge waarde en is ook ir) of dat het de medicatie is. En is die verhoogd, zou ik moeten gaan verhogen op basis van de waarde en niet op symptomen en ik vind een halve toch al knap zat voor een shet...

Zou ik dus ook om de zoveel maanden moeten gaan testen, om vervolgens compleet gestoord er van te worden en dan zo zonder geld zitten dat ik de pillen niet eens meer betalen kan...

Kan je mij misschien per pb laten weten hoe je dat doet? Ik ben echt een nieuwkomer en helaas groeit t geld mij ook niet bepaald op de rug (ik studeer nog). Hoop mijn meidje nog lang en gelukkig bij mij te houden maar die rekening van 400 euro gaat me ook niet bepaald in de koude kleren zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:54

Hoe ik wat doe? Oh je bedoelt hoe ik aan medicijnen kom zonder hertesten?

Ik heb tot nu toe op basis van die eerste test gewoon bij verschillende da's prascend kunnen halen hoor en ik ben al weer een provincie verder ook. Moet altijd wel even banketstaaf als brugman, want MiniMe is nog zo jong en heeft niet de overduidelijke krulvacht, maar krijg het wel.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:02

ohjajoh6 schreef:
Hoe ik wat doe? Oh je bedoelt hoe ik aan medicijnen kom zonder hertesten?

Ik heb tot nu toe op basis van die eerste test gewoon bij verschillende da's prascend kunnen halen hoor en ik ben al weer een provincie verder ook. Moet altijd wel even banketstaaf als brugman, want MiniMe is nog zo jong en heeft niet de overduidelijke krulvacht, maar krijg het wel.

Hm ok maar heb jij een papier oid waarop staat dat je paard deze medicatie nodig heeft ? Ik heb enkel t doosje.. Verder niets gekregen.

spretje

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:15

Mijn paard is 1keer getest, heb de prascend voorgeschreven gekregen en een DA heeft tussen neus en lippen door gezegd; " zo, dit moet ze nu heel haar leven slikken, even op tijd doorgeven als de pillen bijna op zijn want wij moeten ze ook bestellen." Dus niets opnieuw testen of opnieuw diagnose. Gewoon pillen bij halen als ze op zijn. Er is wel gezegd dat de hoeveelheid misschien in loop der jaren aangepast moet worden dus als er klachten komen even contact opnemen. Ik heb wel een aantekening in haar paspoort gekregen dat ze nu niet langer voor consumptie geschikt is ( alsof ik ooit van plan zou zijn mijn paard te laten slachten...)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:17

spretje schreef:
Mijn paard is 1keer getest, heb de prascend voorgeschreven gekregen en een DA heeft tussen neus en lippen door gezegd; " zo, dit moet ze nu heel haar leven slikken, even op tijd doorgeven als de pillen bijna op zijn want wij moeten ze ook bestellen." Dus niets opnieuw testen of opnieuw diagnose. Gewoon pillen bij halen als ze op zijn. Er is wel gezegd dat de hoeveelheid misschien in loop der jaren aangepast moet worden dus als er klachten komen even contact opnemen. Ik heb wel een aantekening in haar paspoort gekregen dat ze nu niet langer voor consumptie geschikt is ( alsof ik ooit van plan zou zijn mijn paard te laten slachten...)
Auwtch dit wist ik niet.. en deze optie hoopte ik zo lang mogelijk open te houden.. Er is bij mij ook nog geen aantekening van gemaakt.. Ik wacht deze 2 maanden wel af alst aanzienlijk verbeterd is probeer ik het gewoon zonder die extra test

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:20

Hier puur laten hertesten na 2 maand in te kijken hoe de waarde was gezakt. Laat hem in september testen omdat hij wat klinische symptomen heeft en hij maar op een kwartje staat. Maar hoef hem niet te laten testen om prascend mee te krijgen.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:33

nog een tip om de pillen er in te krijgen, bij ons hele ouwetje (die nu dan niet meer leeft) die had ook geen kiezen meer, maar de pillen gingen er super in in een kleine zoete krentebol. bij de AH kochten we zo'n zakje, brak zo'n ding in 4en, en in 1 of 2 van de stukjes stak ik de pillen, dus eerst 1 zonder, dan 1 met etc. ging perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:58

Ik zou gewoon de uitslag van de test even naar je laten mailen Blon D. Mocht jij nu daar problemen mee krijgen met huidige DA, kan je op basis van die test ook eens gaan rond shoppen misschien?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:01

ohjajoh6 schreef:
Ik zou gewoon de uitslag van de test even naar je laten mailen Blon D. Mocht jij nu daar problemen mee krijgen met huidige DA, kan je op basis van die test ook eens gaan rond shoppen misschien?

Ah goede tip! Dit ga ik nog even vragen!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:10

Ik mag gewoon van de da Britt nog een keer gratis testen.Voor pillen bel ik op en krijg ze dan.Ze staat geregistreerd bij de da dat ze de pracent krijgt.De prijs van de pillen veroorzaakte wel bij ons thuis een kleine huwelijkscrisis :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:24

Britta31 schreef:
Ik mag gewoon van de da Britt nog een keer gratis testen.Voor pillen bel ik op en krijg ze dan.Ze staat geregistreerd bij de da dat ze de pracent krijgt.De prijs van de pillen veroorzaakte wel bij ons thuis een kleine huwelijkscrisis :D

Hm denk dat het niet eens helemaal duidelijk is voor DA of de test wel ofniet 2keer gratis kan.. Hoorde dat de test opnieuw doen 78 euro kost
Nou dan rijd ik er wel voor naar een andere DA.. Vertik het om die test te betalen als er anderen wel gratis kunnen testen daarbij verdient IB er zo al genoeg aan dacht ik zo :+

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:25

Blon_D schreef:
Shanna schreef:
De test is toch alleen de eerste keer per paard gratis? Dus als ze eenmaal de diagnose al hebben niet meer toch?

klopt! Dit heb ik nog nagevraagd gisteren. DA raad mij aan naar 2 maanden opnieuw te testen maar ik wacht nog even af of ik dat ga doen. Weet alleen niet of ik daarna weerprascend krijg als ik het niet opnieuw laat testen? heb namelijk alleen t doosje met medicijnen gekregen, geen echte recept brief oid?

Het opnieuw laten testen is dit jaar wel gratis!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:29

Meert:
Het opnieuw laten testen is dit jaar wel gratis!

Ook als ze dit jaar al 1x gratis is getest? Mijn DA zegt namelijk van niet..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:10

Dames, de test is gratis in de SR periode punt. Als de DA's toch moeilijk gaan doen of dat dit dan een eerste of een voor mijn part 25e keer is dat je testen gaat, zit je toch zeker niet bij de juiste DA?
Want het is alleen de test zelf die dan gratis is, dus het bloedafnemen en eventuele visite betaal je toch wel aan de DA, dus als die dan moeilijk gaat doen en jou geld gaat rekenen voor het lab zelf in de SR periode, steekt hij/zij het toch mooi in eigen broekzak hoor, het moet toch niet gekker worden gewoon...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:48

ohjajoh6 schreef:
Dames, de test is gratis in de SR periode punt. Als de DA's toch moeilijk gaan doen of dat dit dan een eerste of een voor mijn part 25e keer is dat je testen gaat, zit je toch zeker niet bij de juiste DA?
Want het is alleen de test zelf die dan gratis is, dus het bloedafnemen en eventuele visite betaal je toch wel aan de DA, dus als die dan moeilijk gaat doen en jou geld gaat rekenen voor het lab zelf in de SR periode, steekt hij/zij het toch mooi in eigen broekzak hoor, het moet toch niet gekker worden gewoon...

Hier heb je zeker gelijk in! Ik heb de uitslag van de test gevraagd per email, deze wacht ik even af. En idd als ik de test niet gratis krijg ga ik gewoon naar een andere DA.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:17

KootMiraDrum schreef:
*Komt even uit meeleesmodus en wandelt binnen*
Mijn veearts heeft deze week met de Boehringer Ingelheim gebeld, omdat er deze keer op de website in de voorwaarden NIET staat aangegeven dat reeds gratis geteste paarden geen gratis hertest mogen krijgen. Dit is een foutje op de website, maar daarom kan het dit jaar dus WEL. Dus go for it!
Mijn Cushingventje is dus vandaag dus hertest.
*Wandelt weer naar buiten en gaat terug in meeleesmodus*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:25

Maar zelfs dan KootMiraDrum, heb hier al regelmatig gehoord dat mensen hun paarden elk jaar in de gratis periode laten testen hoor, dus ik kan mij niet voorstellen dat BI hier lijsten van heeft , welk paard er al is getest en of dit gratis is geweest of niet?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:37

ohjajoh6 schreef:
Maar zelfs dan KootMiraDrum, heb hier al regelmatig gehoord dat mensen hun paarden elk jaar in de gratis periode laten testen hoor, dus ik kan mij niet voorstellen dat BI hier lijsten van heeft , welk paard er al is getest en of dit gratis is geweest of niet?

ik ben momenteel in between dierenartsoraktijken en 1 van de 2 zegt dat de test ook voor herhalingsonderzoek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:57

Nou zullen jullie wel denken; heb je haar weer...

Maar...
Blond D, jij zit toch nog maar net aan de pillen eigenlijk, zoals in ongeveer net gisteren begonnen ofzo?

Dan heeft het met 2 maanden testen eigenlijk niet eens echt zin hoor, want je moet ten eerste al opbouwen met de tabletten (als je verstandig bent) en dan heeft het testen pas echt een beetje zin als je minstens 2 maanden op de volledige dosis staat.

Ik zou mij als ik jou was niet zo druk maken om die vervolg test en eerst eens gaan aankijken hoe paardje het op de pillen gaat doen.

En vergis je niet in de SR stijgt dus de acth waarde van elk paard, gezond of met cushing, houd daar in ieder geval ook rekening mee.