maar te vaak toch kapot gegaan. mede door toedoen van andere paarden als ze lopen te klieren.
en deze zakt wel eens scheef en dan gaan hij er op staan na het rollen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Durante schreef:norton84 schreef:Hier afgelopen maandag jeuk aanval op staart. Maar dat hadden meer paardjes op stal. He al wel paar keer derfen gesmeerd. Maat tot nu toe nog steeds geen deken op.
Hoe vaak smeer jij derfen?
Paar keer in de week? En alleen plekken waar ze jeuk heeft,of over de hele manenkam?
Zelf heb ik dus de eczeemhalsdeken van Ivanhoe,maar die gaat steeds scheef zitten,en zit ook best krap.
Nu ben ik aan 't rondkijken voor een ander halsdeken,iemand nog tips?
Mijn haf heeft dus alleen eczeem in de manen(een handbreedte ongeveer waar ze wat korstjes heeft)vandaar dat ik een halsdeken zoek,voordat ik zo'n hele deken over haar heendoe...
ellepel schreef:ja die hals..daar zeg je wat, appie heeft een korte brede hals ..dan moet je al een maat groter gaan kopen met als gevolg dat hij met zijn korte beentjes er weer op kan gaan staan na het rollen en dan is de boel weer kapot.
eigenlijk wil ik nog een Boett hebben, die zijn echt supersterk
assebassie schreef:Wat ik me afvroeg he, ik lees dat er nog veel paarden, ook nu nog met dit weer, wind en regen, last hebben van jeuk, zijn er onder jullie ook mensen met paarden die nu geen last hebben van leuk enz.??
Er is nu toch behoorlijk wat wind en volgens mij zijn er weinig insecten actief, merken jullie dan geen verschil?? of toch nog teveel jeuk om de deken af te (durven) doen??
Die van mij staat al een paar dagen zonder, geen jeuk, maar ik woon ook vlak bij de Oosterschelde, zal wel mee spelen, er staat hier meestal wat wind, maar ik ken ook paarden die juist hier, in deze omgeving, jeuk kregen en in de bossen het niet hadden, rara hoe kan dat dan, andere oorzaak waarschijnlijk??
myk_en_shant schreef:Kom ook even binnen vallen, hier ook iemand die tot nu toe tevreden is met blue Horse skincalmin. Tot nu toe werkt het prima in combinatie met eczeemdeken en hooty.
Nu weet ik nog niet hoe het gaat verlopen in het hoogseizoen, hopelijk dan net zo goed als nu.