Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:14

Dat zei mijn DA ook . Gewoon starten met 1 .
Op advies van hier die toch allemaal ervaring deskundige zijn ben ik begonnen met een kwart . Toen half . Toen 3/4 en toen 1 . Opgebouwd in 3 weken .
En ben blij dat ik dat opgebouwd heb . Heb mijn meiske stoned gezien ervan . En een dik hoofd kreeg ze .
Nu is ze normaal ....
Dus nu afwachten wat het gaat doen .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:20

Mijne had met een kwart dikke benen, wat met stappen weer verdween, nammie haar paard had ook vocht in zijn hoofd. Meerdere paarden oogden sloom/stoned zoals zinzi al zegt.. Andere weer erg angstig.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:07

En dat is de prascend? Dat mijn Da dan zegt dat er geen bijverschijnselen zijn, snap ik echt niet!
Begin ook met een kwartje dan, en dat kan ik met een week verhogen naar een halve? Iemand die me iets kan vertellen over mijn vraag met de supplementen?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:38

De devils relief weet ik zo niet.
Misschien dat daar iemand anders in kan duiken.
Er is weinig bekent over de interactie van reguliere medicatie en kruiden.
En met de Hippo ex laminitis zou ik voorlopig gewoon doorgaan , zeker tot je een normaalwaarde van de acth in de pocket hebt. Tenminste , zo zou ik het doen.
Maar misschien dat iemand met meer ervaring hierover je een beter advies kan geven.

Ik het de prascend ook voorzichtig opgehoogd , tot Fik zijn gedrag echt onuitstaanbaar werd. Toen ben ik in 3 dagen tijd van 0,5 naar 0,75 gegaan in de hoop dat zijn gedrag zou beteren , en toen ging het fout en kreeg hij dat dikke hoofd. En dan hebben we het hier over een paard van 180 en een geschat gewicht van 800 a 850 kilo!
Wat zoon klein beetje medicatie al niet teweeg kan brengen....
Ik ben toen weer naar 0,5 per dag gegaan iom de arts.Uiteindelijk heb ik er bijna 3 weken over gedaan om op de volle dosis terecht te komen van 1 tablet. Dat ga ik nu proberen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:31

Mistral_Bink schreef:
En dat is de prascend? Dat mijn Da dan zegt dat er geen bijverschijnselen zijn, snap ik echt niet!
Begin ook met een kwartje dan, en dat kan ik met een week verhogen naar een halve? Iemand die me iets kan vertellen over mijn vraag met de supplementen?

Opbouwen is echt belangrijk. Er zijn echt bijverschijnselen, zoek maar op bijsluiter in dit topic, er zijn al verschillende linkjes bijgevoegd oa door mij. Duizelig, angstig, misselijk, duf, stoned, beetje dikke benen dat zijn dingen die er kunnen optreden en je hebt er meer kans op als je te grote stappen maakt.
Ik denk dat je de supplementen gewoon kunt blijven geven hoor, de mijne heeft ook altijd op msm met glucosamine en chondroitine gestaan dan wel zonder duivelsklauw maar toch.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:06

Duivelsklauw is een middel dat op de doping lijst staat .
Zou je dat kunnen vervangen door msn Chronditine misschien ?
Denk opzich dat het niet veel kwaad kan hoor

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:08

Bedankt voor deze antwoorden, zo wordt ik wel steeds wat wijzer! Hebben jullie in het begin verder iets verandert? Ze krijgt sochtends een pluk hooi en vito, Ze staat van 8.30 tot 10.30 op het land met mijn andere pony, als ik het gevoel heb dat het kan. Dan tot 18.0 op een ruime paddock waar ze om 13.00 uur dan een plak hooi krijgt, dan om 18.00weer hooi en een handje vito, en om 22.00 nog een keer hooi, ben vast nog iets vergeten..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:18

Zinzi, bedoel je Chondroitine?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:18

Wij hebben indertijd een wat magerder mueslie genomen dan we eerder hadden omdat willy toen ook echt te zwaar was. Maar later gewoon weer terug op oude recept. Willy wilde zijn hooi/kuil een tijdje slecht eten, toen zijn we op het geven van luzerne overgestapt zodat ie toch ruwvoer binnenkreeg. Dat vond ie toen lekker en na een tijdje ging de hoor/kuil er ook gewoon weer in. Maar het is een kwestie van aankijken, sommigen worden even een tijdje kieskeurig met wat ze ineens wel willen eten en niet, maar dat hoeft niet te gebeuren. Gewoon even opletten dus.

En als je de pil geeft, dit niet geven met gewoon voer, dan heb je na verloop van tijd goede kans dat ie het voer laat staan omdat ie achterdochtig is en denkt -DAAR zit weer een pil in.

Liever met iets dat ie niet zo vaak krijgt en los van het voeren! In een boterham of stuk krentebol is een handige. In een wortel en appel kan ook maar door het vocht van de peen/appel ruiken en proeven ze de pil eerder!

De pil gaat werken en na ongeveer half uur tot uur KUNNEN ze even wat minder trek hebben. Wij gaven dus de pil vlak voor zijn avondhap, dan zat die avondhap er in voordat ie evt last had van misselijkheid of geen trek.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:25

Aan de hand van verschillende linkjes , en nieuwe onderzoeken , ben ik van plan om in de winter periode , als de paarden hier helaas geen gras krijgen , te zorgen voor extra antioxidanten.
Dat schijnt het proces te vertragen.
In gras zit van alles voldoende , maar zodra ze over gaan op hooi , dan krijgen ze van het een en ander toch minder binnen , zoals vit e , welke terugloopt in hooi. Ik heb daar nooit aandacht aan besteed , maar nu ik weet dat Fik echt een optimale weerstand moet gaan krijgen , om problemen te voorkomen.
Voor de rest voer ik al jaren zonder melasse/dextrose/granen vanwege in eerste instantie erge seme bij mijn inmiddels overleden ruin. Op die manier kwam ik in aanraking met Paard Natuurlijk en hun idee over paardenvoer waar ik volledig achter sta!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:08

In bepaalde dingen wel PN . Maar ook genoeg niet .
Zoals ze eerder verkondigen hooi en liksteen . Moeten ze die steen wel gebruiken anders kom je veel tekort .
Kies daarom voor een deel van de club voor een aangepast supplement en een deel staat op Pure Feed .
En dan vogel ik uit wat het beste bevalt ...
Gras heb ik maar weinig . Het wil niet echt groeien helaas ...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:11

Nammie schreef:
Aan de hand van verschillende linkjes , en nieuwe onderzoeken , ben ik van plan om in de winter periode , als de paarden hier helaas geen gras krijgen , te zorgen voor extra antioxidanten.
In gras zit van alles voldoende , maar zodra ze over gaan op hooi , dan krijgen ze van het een en ander toch minder binnen , zoals vit e , welke terugloopt in hooi. Ik heb daar nooit aandacht aan besteed , maar nu ik weet dat Fik echt een optimale weerstand moet gaan krijgen , om problemen te voorkomen.
Voor de rest voer ik al jaren zonder melasse/dextrose/granen vanwege in eerste instantie erge seme bij mijn inmiddels overleden ruin. Op die manier kwam ik in aanraking met Paard Natuurlijk en hun idee over paardenvoer waar ik volledig achter sta!

En antioxidanten zijn dan weer niet goed voor het immuunsysteem, gezien ze vrije radicalen onschadelijk maken. Echter heeft het lichaam deze vrije radicalen nodig om het lichaam te beschermen tegen allerhande indringers (virussen, bacteriën etc.). Kortom het is allemaal want ingewikkelder en kan je vaak niet "zomaar" wat bijgeven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:30

Focussed schreef:
Nammie schreef:

En antioxidanten zijn dan weer niet goed voor het immuunsysteem, gezien ze vrije radicalen onschadelijk maken. Echter heeft het lichaam deze vrije radicalen nodig om het lichaam te beschermen tegen allerhande indringers (virussen, bacteriën etc.). Kortom het is allemaal want ingewikkelder en kan je vaak niet "zomaar" wat bijgeven....

Huh? Dat meen je niet ? Schiet mij nou maar in een kapotje hoor, ik snap er echt helemaal niets meer van! de 1 zegt wel antioxidanten en de ander weer niet , de een zegt juist geen vrije radicalen en de ander juist weer van wel, hellup!!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:32

@Zinzi_Jewel, hoe bevalt jou dat Pure Feed voer? Ik zit in Engeland en ik wil eens wat anders uitproberen. Ik heb nu Safe&Sound maar wil eigenlijk iets waar mijn paardje wat meer van aankomt. Maar.. wel cushing patient dus, dus ik vraag me af welke versie ik het best kan nemen dan. Ook aangezien mijn andere pony zeker niet hoeft bij te komen.

@Nado, hoe gaat het nu met Nado? Hopelijk met een sisser afgelopen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:41

minimelona: Welkom in de wondere wereld van het lichaam en alles wat vooral fabrikanten en verkopers je wijs willen maken...
In het lichaam is vrijwel alles een compromis... Vrije radicalen zijn nodig om "indringers" kapot mee te kunnen maken, echter maken vrije radicalen ook ons eigen DNA kapot. Antioxidanten kunnen dit tegen gaan, echter te weinig vrije radicalen = te veel vrij spel voor "indringers".... Kortom het is een kwestie tussen of "optimaal beschermd tegen indringers maar we krijgen vroegtijdige veroudering en abnormale celgroei (ontwikkeling kankers e.d.)" of "Ons eigen DNA blijft prachtig beschermd maar ondertussen hebben we overal infecties omdat we bepaalde indringers niet kunnen aanpakken".

Mocht je interesse hebben, nog een artikel "Versterking van het immuunsysteem is onzin"
http://www.skepsis.nl/blog/2011/03/vers ... flauwekul/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:55

Focussed schreef:
minimelona: Welkom in de wondere wereld van het lichaam en alles wat vooral fabrikanten en verkopers je wijs willen maken...
In het lichaam is vrijwel alles een compromis... Vrije radicalen zijn nodig om "indringers" kapot mee te kunnen maken, echter maken vrije radicalen ook ons eigen DNA kapot. Antioxidanten kunnen dit tegen gaan, echter te weinig vrije radicalen = te veel vrij spel voor "indringers".... Kortom het is een kwestie tussen of "optimaal beschermd tegen indringers maar we krijgen vroegtijdige veroudering en abnormale celgroei (ontwikkeling kankers e.d.)" of "Ons eigen DNA blijft prachtig beschermd maar ondertussen hebben we overal infecties omdat we bepaalde indringers niet kunnen aanpakken".

Mocht je interesse hebben, nog een artikel "Versterking van het immuunsysteem is onzin"

Thanks, ga het gelijk lezen!

Het is eigenlijk ook wat zeg.... Lijkt wel real life; klopt ook al helemaal niets van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:15

gelezen... goddank komen de monnikspeper en de kurkuma niet voor in zijn lijst (wel de canadeese geelwortel trouwens)...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:14

Focussed schreef:

Owww , heerlijk!
Ik moet soms ook wel erg om mezelf lachen hoor als ik op deze side weer wat zit te lezen...hoe blond kan je zijn!?

Oke , maar geen versterking van ons immuunsysteem , maar wel erg nuttig , die extra vit c...
http://drsircus.com/medicine/cancer/usi ... protection

Zeg het maar.....ik geloof er wel in....

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:47

Focussed schreef:
Nammie schreef:

Maar een feit is dat vitamine E terugloopt in hooi, daarin heeft Nammie gelijk. Als paarden dus alleen hooi krijgen is het niet verkeerd om vit E bij te geven. Lijnzaad bevat ook vit E (naast de al eerder genoemde omega 3).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 00:23

Sceptisch zijn is altijd aan te bevelen, maar met 'Skepsis' gelijk ook de oogkleppen op te zetten.. wat een flauwekul om te beweren dat anti-oxidanten maar beter niet genomen kunnen worden omdat je wel eens het immuunsysteem zou kunnen aantasten. Bovendien is een goed functionerend immuunsysteem wel van iets meer factoren afhankelijk. Al eens nagedacht wat er zou gebeuren met je immuunsysteem als de vrije radicalen ongeremd hun gang kunnen gaan? Vrije radicalen beperken zich niet tot 'indringers' maar tasten in feite alles aan wat ze op hun weg tegenkomen. Dus kom op zeg!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:46

Gemske , ik heb de balancer . Maar je kan gewoon vrijblijvend contact leggen met Pure feed en je krijgt een advies wat het beste te geven . Geef dan even duidelijk aan dat je bij voorkeur beide paarden hetzelfde voer geeft .

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:54

Wat een interessante info komt er hier voorbij zeg!
Ik heb nog wat vragen.. Er zit 1 breuklijn op hoe maakten jullie er een kwart van zonder te verpulveren?
Dan nog, een waarde van 64 is dat hoog? Wat is normaal?
Ze verliest na wat moeite zelf haar haar nog steeds gelukkig:-)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:56

Brak hem nog een keer met mn nagel . Maar een scherp mesje zou beter zijn ...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:58

Ik heb een pillensplijter bij de apotheek gehaald.
Kost een paar euro.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:18

Met een scherp mesje...ging goed !
Wat die acth waarde betreft, mijne had 240 of zoiets in die buurt....dus vind 64 wel meevallen :) Maar goed, de hoogte van de acth bepaalt dus duidelijk niet de symptomen of de klachten die een paardje heeft...