Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Evenals headshaking door tandproblemen, slecht passend bit/hoofdstel/zadel/noem maar op .. Maar dan heb je het in mijn ogen over paarden die het hele jaar schudden, de echte seizoensshakers hebben toch wel een andere oorzaak lijkt mij .. tenzij je in de zomer anders zou rijden dan in de winter 
Zijnde:
). Dus ik zit wel eens te denken om gewoon te gaan, het schudden erbij te nemen en te zien hoe het zich ontwikkeld. Maar aangezien pony niks kan vertellen vind ik het ook weer zo moeilijk om mijn wil op te leggen...
. Er is een stresspointtherapeut bij geweest en ook heb ik een bigshot osteopaat erbij gehad. Helaas heeft het niks opgelost, behalve het geld in mijn portemonnee
. Ik heb besloten dat zolang het niet goed gaat met 'm, ik vanalles wil proberen, maar dat ie op dit moment niet geschikt is voor mijn tak van sport (reining). Hij blijft wel gewoon van mij, maar hij wordt nu gereden door iemand van stal en zij doet er allerlei westernonderdelen met koeien mee
. Gaat hartstikke goed en is vooral leuk. De onderdelen zijn maar kort, dus de slijmvliezen worden in dat tijdsbestek (bijna) niet geprikkeld. De ene keer heeft ie dan nog wel last bij het opwarmen, maar gisteren bijvoorbeeld helemaal niet. Sjaak zou echt doodongelukkig worden als ie helemaal niet meer gereden zou worden, dat is echt een werkpaardje, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen niet meer rijden als hun paard daar blijer van wordt.Marloezz schreef:Ik sluit me helemaal bij Ellepel en Sabine aan! Ik ga mijn paard niet vastzetten zodat hij niet meer kan shaken. Ik wil alleen samen met mijn paard plezier maken. Zodra dat niet kan omdat mijn paard last heeft gaat hij de wei in.
.
, maar goed je weet het maar nooit
My_Little_P schreef:Heb je een ruin? Mijn osteopaat gaf aan dat 1 op de 3 ruinen last heeft van verkleving van de urineleider en de zaadleider. Van daaruit komen dan problemen in het achterste deel van de rug (scheef bekken?) en dat heeft weer effect op de nek etc, etc. Dat losmaken (via de koker) zou een hele hoop problemen als sneeuw voor de zon moeten laten verdwijnen. Bij Sjaak dan niet, maar goed je weet het maar nooit
ellepel schreef:Volgens mij staan bij alle shakers het bekken scheef![]()
Was bij appie ook zo.