[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

toulaye

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:25

Bedankt Assebassie! Ik hoop dat het me lukt. Ik hoef er niet persé rijk van te worden maar het is zo vreselijk om te zien dat die beestjes er zoveel last van hebben....

Over een korte tijd ga ik mijn recept en ideeen uitwisselen bij een universiteit en hopelijk samen met een groep studenten tot beste product komen zonder chemicalien.

Mag ik jullie om een gunst vragen? Welke manier van aanbrengen vinden jullie het fijnst? (de mijne is atijd bang voor sprays)
Ik heb al nagedacht over een soort zachte borstel waar je met een pompje langzaam de creme doorheen kan duwen voor de verdeling...

toulaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:29

Wes heeft nu 2 dagen de creme op en zijn wondjes krijgen nu de tijd om dicht te gaan.
Momenteel ziet hij er zo uit: niet veel soeps.

Afbeelding

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:53

toulaye schreef:
Mag ik jullie om een gunst vragen? Welke manier van aanbrengen vinden jullie het fijnst? (de mijne is atijd bang voor sprays)
Ik heb al nagedacht over een soort zachte borstel waar je met een pompje langzaam de creme doorheen kan duwen voor de verdeling...

Ik heb toch echt liefst sprays of anders gel-achtig zoals de Sectolin sweet-itch. Vind juist crèmes en olie/waterachtige dingen zoals derfen lastiger smeren

Ik vind de wondjes hierboven er nog niet zo erg uit zien eigenlijk

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:00

Ik vind een gel of crème maar wel uit een klein tuitje het fijnste. Dan kun je goed tussen de manen komen.

toulaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:13

love_mirra

Ja klopt de wondjes zijn al snel aan het dicht trekken. Tussen zijn oren zaten echt twee grote wonden die helemaal open waren en hij liet me er echt niks op smeren.Nu gaat het al stukken beter

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:23

toulaye schreef:

Ik heb ook het liefste een creme/gel die je met een tuitje tussen de manen kan spuiten en daarna in kan masseren. Ben juist niet zo fan van sprays.
Wel doorzichtig/wit van kleur en niet zo dun dat het er af druipt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:29

Ik zou eigenlijk wel wat foto's willen zien van jullie diere met eczeemdeken op.
Liefst wat verschillende merken.
Ik heb voor appie nu 2 rsih.
maar die gaan eigenlijk nu snel kapot omdat ze al ouder zijn.
Dus voor volgend jaar wil ik denk ik een ander merk.
Moet wel stevig materiaal zijn en geeeeen pyama!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:32

ellepel schreef:
Ik zou eigenlijk wel wat foto's willen zien van jullie diere met eczeemdeken op.
Liefst wat verschillende merken.
Ik heb voor appie nu 2 rsih.
maar die gaan eigenlijk nu snel kapot omdat ze al ouder zijn.
Dus voor volgend jaar wil ik denk ik een ander merk.
Moet wel stevig materiaal zijn en geeeeen pyama!

Die van mij staat met Bucas sweet itch. Heeft ze nu al 1,5 jaar op. Nog niks aan beschadigd.
Wil morgen avond wel een foto maken voor je als je dat wilt?

Als deze kapot is wil ik juist voor de RSIH gaan, ik vind deze heel erg warm, hoop dat de rsih minder warm is... maar kan t niet vergelijken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:35

Shires sweet-itch
Fotomodel: Luna :D
Afbeelding
Afbeelding

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:40

Hier ook eentje in Shires. Geen foto direct maar kan er morgen wel maken als je nog nodig hebt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:42

Kayleigh ja graag foto :j

Appie zweet bijna ooit onder de rsih.
Maar ik vind de hals wat strak,elke keer gaan zijn manen er aan.
Al zie ik hem ook vaak toch krabben met zijn achterhoeven dus gok ook dat hij dat zelf doet.

Hoe meer foto's hoe beter :D

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:46

Ik vind de Shires ook al best warm. Pasvorm vind ik hier wel echt top, en paard in kwestie is moeilijk haha

Maar geen ervaring met de rish

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:48

ellepel schreef:
Kayleigh ja graag foto :j

Appie zweet bijna ooit onder de rsih.
Maar ik vind de hals wat strak,elke keer gaan zijn manen er aan.
Al zie ik hem ook vaak toch krabben met zijn achterhoeven dus gok ook dat hij dat zelf doet.

Hoe meer foto's hoe beter :D

Maak morgen een foto! :)
Die van mij stond om half 12 vanmorgen al te zweten onder de eczeemdeken. Dus overdag even vliegendeken op gehad. Hij zit overigens bij de hals helemaal niet strak!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:49

Hier nu sudocreme aan de binnenkant van de oortjes (was helemaal uitgedroogd), sweet itch sectolin op zn koppie en buitenkant van zijn oortjes en dan nog een knutjes werende spray die zelf gemaakt is van allerlei oliën en knoflook supplement en alles lijkt wat rustiger te worden. Helaas nog niet helemaal jeukvrij maar wondjes helen en ogen worden langzaamaan minder kaal. Ik ben echt zoooo blij dat ik op dat gebied zo’n makkelijk paard heb anders had ik hem nooit zo in kunnen smeren en sprayen :z . Iemand nog een gouden tip voor het mutsje aan de eczeemdeken? Hij houdt deze op 24/7 maar op stal doet hij hem telkens af -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:55

Ik zie al helemaal voor me hoe je de oortjes behandeld,vervolgens de sweet itch op zijn koppie doet en dan die spray er achteraan.
Zo sta ik ook bijna elke dag....kast staat vol met tig potjes met smeersels en lotions.
En ponylief laat alles braaf toe...
nou ja soms met wat protest, dan doet hij zijn hoofd omhoog.
maar hij is toch klein en ik kan er bij.. dus geeft hij zich maar over want gesmeerd gaat er toch wel!!

_O-

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:58

Afbeelding

Afbeelding

Fly Free deken erg fijn

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:01

Dat ziet er ook een fijne deken uit

Babbelaar, hier helpt een vlechtje maken door de kap heel goed

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:10

Maar die fly free is wel een pyama toch
Maar sowieso wel een mooie deken om te zien :j

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:44

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:46

assebassie schreef:
Henny jij hebt weer hele goeie ideeën :j , weer iets om te proberen met die appelazijn!, gelukkig hier geen wondjes, maar ja ook geen 'echt' eczeempaard geloof ik, gelukkig!!.
Ik spoel haar na 't werken af met gewoon water en smeer om de paar dagen listerine en spuit soms wat rond met gewoon natuurazijn, verder een goeie vliegenspray voor 't rijden en een vliegendeken op, en 't gaat prima. Ik gebruik verder niks meer, heb het wel gehad met al die middeltjes, werken niet en kosten klauwen met geld |( .

Thanks Assebassie ;)
Ik heb hier ook geen echte zomereczemers. Het is dat hun lever chronisch beschadigd is door gif waardoor ze er zomereczeemachtige klachten aan over gehouden hebben.

Momenteel staan ze hier 's ochtends bijtijds een uurtje naast een bosrand in hoog gras.
In dat lange, vochtige gras zit in deze tijd van het jaar ook best veel ongedierte wat opvliegt als je er door loopt.
Ik doe om die reden de paarden even voor een uurtje een dun zomerdekentje op. Dan staan ze lekker relaxed te eten. Daarna gaan de dekens af en staan ze de hele dag lekker bloot. Wat een genot en een verschil met vorige jaren :)
Laatst bijgewerkt door henny_w op 24-08-17 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:47

Ik ben nog steeds fanatiek gebruiker van de Tectonik, elke weekend doe ik 25 ML aanbrengen, rond de manen, hoofd en staart.
Als ik dit niet elk weekend doe dan neemt de jeuk direct weer toe.

Daarnaast helemaal fan van de Listerine en baby olie combo, echter vind ik de Original Listerine beter werken tegen vliegen en volgens mij ook de jeuk. Maar dit kan ook tussen mn oren zitten :+

Aan mn paard is bijna niet meer te zien dat ze ZE heeft, want als ik het mensen vertel dan geloven ze me niet :D

Uiteraard staat ze ook 24/7 met een deken en overdag een vliegenkap op!

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:25

Afbeelding
Horsegear Sweet itch.
Ik heb alleen nog geen verschil kunnen vinden tussen horsegear en shires. Iemand anders wel?
En hier blijven zijn lange manen mooi onder!Alleen bij de schoft een kaal stukje maar kan ook door het schuren komen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:28

Jannuhh die horsegear ziet er super goed uit! Ik heb de RSI en ben er heel tevreden mee. Gaat al 2 seizoenen mee en nog maar 1 gespje kapot, terwijl ik echt een sloper heb. Ben bij de Horsegear alleen een beetje bang voor de bruine schijtvlekken die er ongetwijfeld na 2 dagen opzitten en dan wel héél erg opvallen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:13

Vies worden de dekens toch :D
Maar ik ga es zoeken op google waar ze de goedkoopste hebben.
Vind die horsegear en shires er heel goed uit zien :j

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:16

Ik heb ook al 2 horsegear dekens, ik vind ze beter passen dan de RSIH bij mijn merrie.
En de buikflap vind ik ook een pluspunt!
oh en het flexibele stukje stof bij de oren ook zeker een pluspunt waard :D