[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:17

geen idee, maar dat vroeg Nataschax ook niet :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:21

ik heb pony lief op stal gezet voor het eerst in 2 jaar, stond te bibberen van de kou, lekker naar binnen. Helaas schuurt hij de hele boel wel bij elkaar nu opstal, maar dat heb ik liever dan dat hij ziek wordt

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:39

nou heb ze gewoon buiten hoor ze kunnen schuilen als ze willen
:j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:42

Kinke schreef:
geen idee, maar dat vroeg Nataschax ook niet :)

Maar ik wel :D Puur uit nieuwsgierigheid hoor :p
Want het kan voor mijn merrie ook héél interessant zijn, maar ik zit op het stroomnet van de eigenaar van de wei en die doet me wat als haar rekening opeens gigantisch de hoogte in schiet :\

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:43

Die van ons gewoon buiten met eczeemdeken + normale regendeken (zonder hals) er over.
Ze kan niet gaan schuilen. 's Nachts wel binnen, kan ze iig opdrogen.

Zonder eczeemdeken ga ik niet doen, vind dat er vaal vooral net na regen veel mugjes zijn. Dan ben je altijd te laat met weer op doen.

Misschien dat pony van de zomer wel met alleen eczeemdeken in de regen komt te staan, als het warm genoeg is kan dat best. Alleen opletten dat ze niet meerdere uren nat staat op een koudere dag.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:45

ellepel schreef:
femke_harley schreef:
Vandaag weer contact gehad met de dierenarts. Helaas toch de prednison verhogen (ze is allergisch voor grassoorten, mijten, schimmels, zaden, insecten etc. dus niet alleen ZE). Vrijdag terugbellen hoe het gaat, anders komt hij weer langs. Baal zo, want het ging zo goed! :(

Ben nu ook bezig met derfen, lijkt wel iets te werken.. gebruik het nu een paar dagen.
Van de week ook maar eczeemdeken halen. Ik denk zo'n soort boett deken. Ik moet iets rekbaars hebben, vind de RSIH te stug. Ze heeft een hele korte hals en als de dag eet, zit hij echt zo strak. Heb ik nu met mijn vliegendeken ook. Niet fijn dus.

appie heeft ook meerdere allergiën :j
zou inderdaad kijken voor een boett deken, wel iets duurder,maar de kwaliteit is super, 2e hand is er ook wel wat te vinden

Hier dus ook meerdere allergieën !

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 06:46

Kinke schreef:
Nataschax schreef:
hoe hebben jullie dat met die ventilatoren? mijn paardje wordt bijna panisch op stal.
zijn ventilatoren een goed werkend middel?

Ventilator is wind is vliegjes hebben een hekel aan wind dus logisch gevolg….geen vliegjes :D

Hoe heb jij het hangen/staan. Wil het namelijk proberen maar weet niet hoe ik dat moet doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:18

Hier voor t eerst met regenliner naar buiten. Mijn paard had het er gisteravond op stal erg warm onder. Wel sneu, want die warmte kan hij niet kwijt omdat hij ingepakt staat. Hebben jullie paarden daar geen last van?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:07

Jotoma schreef:
Hier voor t eerst met regenliner naar buiten. Mijn paard had het er gisteravond op stal erg warm onder. Wel sneu, want die warmte kan hij niet kwijt omdat hij ingepakt staat. Hebben jullie paarden daar geen last van?

Die van mij komt nooit binnen. En zij voelt juist lekker eronder. Zo'n extra laagje tegen de koude tegen.
Maar zodra de zo'n erdoor komt wordt het te warm. Maar soms laat ik hem bewust op, als er later op de dag meer regen komt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:22

Ja buiten snap ik, maar die van mij staat 's nachts binnen en dan is het best warm.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:07

Die van mij heeft afgelopen nacht ook binnen gestaan met regenliner. Het scheelt wel dat ik een buitenbox heb en dat het luik altijd open staat.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:28

Wat ik me afvroeg he, ik lees dat er nog veel paarden, ook nu nog met dit weer, wind en regen, last hebben van jeuk, zijn er onder jullie ook mensen met paarden die nu geen last hebben van leuk enz.??
Er is nu toch behoorlijk wat wind en volgens mij zijn er weinig insecten actief, merken jullie dan geen verschil?? of toch nog teveel jeuk om de deken af te (durven) doen??

Die van mij staat al een paar dagen zonder, geen jeuk :j , maar ik woon ook vlak bij de Oosterschelde, zal wel mee spelen, er staat hier meestal wat wind, maar ik ken ook paarden die juist hier, in deze omgeving, jeuk kregen en in de bossen het niet hadden, rara hoe kan dat dan, andere oorzaak waarschijnlijk?? }:0

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:32

Ik laat de mijne onder zijn deken staan. Ook als het regent of waait. Zodra de buien over zijn en het zonnetje begint te schijnen vliegt er van alles in de rondte. Ik woon ver van de stal en kan niet zomaar even heen en weer scheuren om zijn deken dan weer op te doen. Die van mij heeft nu dus geen jeuk maar hij staat dus wel met deken. Als ik hem bijvoorbeeld bij huis had staan dan zou ik met dit soort weer de deken er ook af halen.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:36

Barbara88 schreef:
Ik laat de mijne onder zijn deken staan. Ook als het regent of waait. Zodra de buien over zijn en het zonnetje begint te schijnen vliegt er van alles in de rondte. Ik woon ver van de stal en kan niet zomaar even heen en weer scheuren om zijn deken dan weer op te doen. Die van mij heeft nu dus geen jeuk maar hij staat dus wel met deken. Als ik hem bijvoorbeeld bij huis had staan dan zou ik met dit soort weer de deken er ook af halen.

snap ik, zou ik ook niet doen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:54

Hier nog geen tekenen van jeuk, wel een kriebel gehad op haar manenkam denk ik want zag gisteren over 1cm manenkam wat verwilderde manen, maar kan ook geweest zijn door de natte deken dat ze een kriebel had.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:41

zuma1 schreef:
nou heb ze gewoon buiten hoor ze kunnen schuilen als ze willen
:j

Bij ons kunnen ze niet echt goed schuilen en ze zijn geschoren dus als ze dan als rillende rietjes in de wei staan heb ik ze liever even op stal :j

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:46

Hier afgelopen maandag jeuk aanval op staart. Maar dat hadden meer paardjes op stal. He al wel paar keer derfen gesmeerd. Maat tot nu toe nog steeds geen deken op.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:14

norton84 schreef:
Hier afgelopen maandag jeuk aanval op staart. Maar dat hadden meer paardjes op stal. He al wel paar keer derfen gesmeerd. Maat tot nu toe nog steeds geen deken op.

Hoe vaak smeer jij derfen?
Paar keer in de week? En alleen plekken waar ze jeuk heeft,of over de hele manenkam?

Zelf heb ik dus de eczeemhalsdeken van Ivanhoe,maar die gaat steeds scheef zitten,en zit ook best krap.
Nu ben ik aan 't rondkijken voor een ander halsdeken,iemand nog tips?
Mijn haf heeft dus alleen eczeem in de manen(een handbreedte ongeveer waar ze wat korstjes heeft)vandaar dat ik een halsdeken zoek,voordat ik zo'n hele deken over haar heendoe...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:48

Waar het om gaat bij zo'n deken is dat ze zo min mogelijk gestoken worden, het maakt niet uit waar ze gestoken worden het uit zich alleen in de mannen en staart (en vaak ook andere gevoelige delen). Dus als je een halsdeken omdoet dan bescherm je eigenlijk alleen de manen tegen het schuren en niet tegen de mugjes zelf.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:49

ik ben op zoek naar een goede vliegendeken. wie weet er een site??

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:03

Ik heb 'm gisterenavond ook even afgedaan. Na de les compleet doorweekt paard van de regen en wilde m niet meer op doen daarna. Er staat hier nu een keiharde wind dus weinig mugjes gelukkig. Vanavond gaat 'ie wel weer op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:35

Veertje11 schreef:

wat voor maat zoek je...
ik heb nog steeds een te koop die appie te groot is

http://www.bokt.nl/markt/ad/55536/vlieg ... e-maat-165

ik heb appie de regendeken met losse eczeemhals op gedaan.
moest ook wel want zijn deken was weer kapot -O-

zit er toch aan te denken om zo'n rsih ofzo te kopen,maar appie heeft een vrij brede borst en ben bang dat dat snel gaat schuren

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:53

ellepel schreef:
Veertje11 schreef:

wat voor maat zoek je...
ik heb nog steeds een te koop die appie te groot is

http://www.bokt.nl/markt/ad/55536/vlieg ... e-maat-165

ik heb appie de regendeken met losse eczeemhals op gedaan.
moest ook wel want zijn deken was weer kapot -O-

zit er toch aan te denken om zo'n rsih ofzo te kopen,maar appie heeft een vrij brede borst en ben bang dat dat snel gaat schuren

Mijn Haflinger kruising paste hem niet, en zo extreem breed is ze echt niet! Behalve dat de borst te krap was vond ik de hals ook te krap.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:54

ja die hals..daar zeg je wat, appie heeft een korte brede hals ..dan moet je al een maat groter gaan kopen met als gevolg dat hij met zijn korte beentjes er weer op kan gaan staan na het rollen en dan is de boel weer kapot.
eigenlijk wil ik nog een Boett hebben, die zijn echt supersterk :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:03

Klopt, mijn pony is ook aardig kort dus groter kan echt niet.. De RSIH heeft het hier ook echt veel te kort volgehouden.. baalde goed want het is niet goedkoop en als alles dan binnen 2 maanden stuk is..

Nu heeft ze een Boett en tot nu toe erug tevreden!